Wprowadzenie do Projektowania Doświadczeń (User Experience)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3800-KOG-MS2-WPD |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.1
|
Nazwa przedmiotu: | Wprowadzenie do Projektowania Doświadczeń (User Experience) |
Jednostka: | Wydział Filozofii |
Grupy: |
Przedmioty MS2, kognitywistyka, studia stacjonarne, pierwszego stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
Skrócony opis: |
Kurs jest kierowany do studentów, którzy chcą zacząć swoją przygodę z projektowaniem doświadczeń (User Experience). Podczas kursu studenci w 2-3 osobowych zespołach realizują indywidualne projekty ze wsparciem prowadzącego. Celem projektów będzie identyfikacja potrzeb użytkowników, postawienie hipotez (znalezienie rozwiązań) oraz ich weryfikacja (zbudowanie i przetestowanie prototypu). Połowa kursu odbywa się w trybie warsztatowym. W trakcie kursu studenci poznają proces projektowy, techniki i narzędzia potrzebne do realizacji projektu. Na zakończenie kursu zespół projektowy prezentuje podsumowanie projekt oraz prototyp. Zajęcia poza wiedzą teoretyczną i warsztatową będą wsparte licznymi przykładami ze świata nowych technologii oraz prezentacją gości. |
Pełny opis: |
Projektowanie doświadczeń (ang. User Experience Design) to projektowanie produktów cyfrowych (i nie tylko) ze szczególnym zwróceniem uwagi na to, aby interakcja z nimi dostarczała użytkownikom jak najwięcej pozytywnych doświadczeń. Kurs jest kierowany do studentów, którzy chcą zacząć swoją przygodę z projektowaniem doświadczeń (User Experience). Podczas kursu studenci w 2-3 osobowych zespołach realizują indywidualne projekty ze wsparciem prowadzącego. Celem projektów będzie identyfikacja potrzeb użytkowników, postawienie hipotez (znalezienie rozwiązań) oraz ich weryfikacja (zbudowanie i przetestowanie prototypu). Połowa kursu odbywa się w trybie warsztatowym. W trakcie kursu studenci poznają proces projektowy, techniki i narzędzia potrzebne do realizacji projektu. Na zakończenie kursu zespół projektowy prezentuje podsumowanie projekt oraz prototyp. Zajęcia poza wiedzą teoretyczną i warsztatową będą wsparte licznymi przykładami ze świata nowych technologii oraz prezentacją gości. |
Literatura: |
1) Donald Norman, The Design of Everyday Things (Język angielski) 2) Steve Krug, Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych. 3) Kahneman Daniel, Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym 4) Jake Knapp, Pięciodniowy sprint. Rozwiązywanie trudnych problemów i testowanie pomysłów 5) David Kelley, Tom Kelley, Twórcza odwaga 6) Susan Weinschenk, 100 rzeczy które każdy projektant powinien wiedzieć o potencjalnych klientach 7) Louis Rosenfeld, Architektura informacji w serwisach internetowych i nie tylko. Wydanie IV 8) Iga Mościchowska, Barbara Rogoś-Turek, Badania jako podstawa projektowania user experience |
Efekty uczenia się: |
Student: Zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu projektowania doświadczeń (User Experience). Zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu Architektury Informacji. Zna i rozumie dobre praktyki projektowe. Rozumie proces projektowy oraz zależności między poszczególnymi jego etapami. Rozumie rolę projektanta w procesie tworzenia produktu. Potrafi przeprowadzić podstawowe badania. Potrafi zidentyfikować cele biznesowe i potrzeby użytkowników. Potrafi stworzyć specyfikację techniczną i wymagania. Potrafi zaprojektować makietę cyfrową. Zna i rozumie procesy takie jak Design Thinking czy Design Sprint. Zna podstawowe pojęcia z zakresu metodyk zwinnych i Scrum. Potrafi prezentować wnioski z badań i efekty swojej pracy. |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia: udział w dyskusjach, praca zaliczeniowa Liczba dopuszczalnych nieobecności podlegających usprawiedliwieniu: 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Stanisław Eysmont | |
Prowadzący grup: | Stanisław Eysmont | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Uwagi: |
Zajęcia będą się odbywać w godz. 9:00 - 13:30, w trybie hybrydowym, w następujących terminach: 9.12 - stacjonarnie 10.12 - online 16.12 - online 13.01 - online 20.01 - stacjonarne Zajęcia stacjonarne w terminach 9.12 oraz 20.01 będą się odbywały w sali 108. Miejsce zajęć stacjonarnych zostanie podane w późniejszym terminie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin, 26 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Stanisław Eysmont | |
Prowadzący grup: | Stanisław Eysmont | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Uwagi: |
Zajęcia będą się odbywać w godz. 9:00 - 13:30, w trybie hybrydowym, w następujących terminach: 9.03 - sobota (zdalnie) 10.03 - niedziela (zdalnie) 16.03 - sobota (stacjonarnie, s. 108 WFZ) 6.04 - sobota (zdalnie) 20.04 - sobota (stacjonarnie, s. 108 WFZ) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.