Język angielski - poziom ponad średnio zaawansowany, kurs półinternetowy, kurs dla potrzeb mobilności studenckiej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4024-ANGPOL-INTB2-SM |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.103
|
Nazwa przedmiotu: | Język angielski - poziom ponad średnio zaawansowany, kurs półinternetowy, kurs dla potrzeb mobilności studenckiej |
Jednostka: | Centrum Nauczania Języków Obcych |
Grupy: |
Lektoraty Centrum Nauczania Języków Obcych Lektoraty języka angielskiego Centrum Nauczania Języków Obcych Lektoraty oferowane w rejestracjach żetonowych (akceptowane przez WNE jako lektoraty języków obcych) |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
B2 według Modern Languages: Learning, Teaching, Assessment. A Common European Framework of Reference oznacza docelowy poziom kursu języka obcego w zakresie sprawności językowych dla studentów rozpoczynających naukę na kursie ponad średnio zaawansowanym. |
Pełny opis: |
Po kursie na tym poziomie student potrafi zrozumieć dłuższą wypowiedź, wykład oraz nawet złożoną dyskusję pod warunkiem, że temat wypowiedzi jest mu znany. Potrafi zrozumieć większość wiadomości i programów TV, dotyczących bieżących wydarzeń. Rozumie filmy w wersji oryginalnej, jeśli aktorzy posługują się językiem literackim (standardowym). Rozumie artykuły i reportaże dotyczące współczesnych problemów, których autorzy przestawiają szczegółowe opinie i argumenty. Jest w stanie zrozumieć współczesną prozę literacką. Potrafi porozumiewać się z płynnością i spontanicznością, która umożliwia normalną komunikację z rozmówcą posługującym się danym językiem jako ojczystym. Może brać czynny udział w dyskusji, wyjaśniając i podtrzymując swoje poglądy. Potrafi zaprezentować jasny i szczegółowy opis w szerokim zakresie tematów z różnych dziedzin związanych ze swoimi zainteresowaniami. Umie przedstawić swój pogląd na dany temat, podając argumenty za i przeciw. Potrafi napisać przejrzysty, precyzyjny tekst na tematy związane ze swoimi zainteresowaniami. Umie napisać krótki esej lub sprawozdanie, przekazując informacje lub przedstawiając argumenty za i przeciw. Potrafi napisać list, podając istotę i wagę osobistych doświadczeń i wrażeń. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu kursu, student: (Umiejętności) 1. interpretuje pisemnie i ustnie informacje przedstawione w formie graficznej, jeśli dotyczą znanego mu tematu. 2. wyraża dość swobodnie i poprawnie swoją opinię na tematy znane, oraz związane z tematyką studiów i karierą zawodową, uzasadniając je w dyskusji. 3. dokonuje syntezy przeczytanego tekstu bądź wypowiedzi usłyszanej, na przykład podczas wykładu, prezentacji, programu telewizyjnego, dotyczącej szerokiej tematyki życia społecznego, akademickiego i zawodowego. 4. tworzy spójny i logiczny tekst na tematy mu znane w postaci opisu, rozprawki, sprawozdania, listu formalnego i nieformalnego. 5. wygłasza, zgodnie z konwencją, prezentacje dotyczące tematów zawodowych i akademickich. 6. nawiązuje rozmowę na tematy codzienne w sposób dość swobodny i zrozumiały, przy użyciu wymaganych kulturowo środków werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach formalnych i nieformalnych, zachowując odpowiedni rejestr językowy. (Wiedza i postawy) 7. wykorzystuje wiedzę o kulturze danego obszaru językowego, zdobytą na zajęciach. 8. sprawnie współpracuje w grupie, efektywnie wyznaczając sobie i innym zadania. 9. identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego samokształcenia. 10. Akceptuje różnorodność postaw i opinii w kontaktach interpersonalnych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na zaliczenie lektoratów półinternetowych składają się następujące składowe: 40% - ćwiczenia obowiązkowe na platformie językowej Moodle (Internet) 30% - test końcowy/zaliczeniowy 30% - obecność i aktywność na zajęciach stacjonarnych (odbywających się w klasie) Skala ocen 99 - 100% 5! (celujący) 93 - 98% 5 (bardzo dobry) 87 - 92% 4+ (dobry plus) 77 - 86% 4 (dobry) 71 - 76% 3+ (dostateczny plus) 60 - 70% 3 (dostateczny) Uwaga: Student musi uzyskać minimum 60% punktów za pracę na platformie internetowej Moodle. Liczba dopuszczalnych nieobecności - 2 (bez usprawiedliwienia) w semestrze. Za zaliczenie semestru zajęć (30h pracy przez Internet + 30h pracy w klasie), czyli osiągnięcie zakładanych efektów uczenia się, student otrzymuje 2 ECTS. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.