Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

English novel

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4024-EN-OG
Kod Erasmus / ISCED: 08.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0220) Nauki humanistyczne Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: English novel
Jednostka: Centrum Nauczania Języków Obcych
Grupy: Courses in foreign languages
Przedmioty ogólnouniwersyteckie Centrum Nauczania Języków Obcych
Przedmioty ogólnouniwersyteckie humanistyczne
Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

ogólnouniwersyteckie

Tryb prowadzenia:

zdalnie

Skrócony opis:

The course will follow the rise and development of the English novel from its beginnings at the turn of the seventeenth century till its postmodern varieties of the contemporary age.

We shall focus on the following themes:

-social and historical setting of a novel;

-the author and his/ her purposes in writing;

-changing relation between the author, the narrator and the reader;

-multicultural contents of a novel rendered by its choice of characters and phenomena described.

The process will be illustrated by several distinguished novels listed below. Students will be given links to the texts accessible online and film adaptations, if available

Pełny opis:

English writers were among the first to establish the novel as an independent literary genre. The present course will trace its development through centuries, from Henry Fielding up to Ian McEwan and Zadie Smith.

We shall be reading and discussing extracts from ten chosen novels focusing primarily on:

- Social and historical context in which a novel appeared;

- Authors and their backgrounds, including literary affiliations, writing priorities and artistic ambitions;

- The evolving relationship between the author, the narrator and the reader;

- Multicultural contents of a novel, illustrating changes in the British society.

Since the novel is a longer literary form, and chosen extracts cannot fully render its atmosphere, in order to form an overall impression students are encouraged to read more of a book or, if possible, the whole of it.

Course meetings will have a flexible formula which means that after a short introduction given by a teacher students will be asked to actively participate in the class through discussion of the text in groups or giving individual opinions. The role of a teacher will be to facilitate the discussion, suggest topics and organize the conclusions. Even though a portion of the time will be dedicated to the perusal of the text, it is recommended that students read the texts before classes. Watching film adaptations might be useful but cannot replace the reading.

By and large, the course is addressed at students who are fond of reading and therefore stands a chance of being not only educational but also enjoyable.

The reading list and the list of topics are available later in the syllabus. These are followed by a list of references (bibliography) on which the syllabus of the course partially draws. Reaching out for these sources is recommended and will give students a deeper insight into the topics discussed.

While it is rather difficult to estimate the exact amount of time a student should dedicate to achieve the later specified learning outcomes ( see below), it may be assumed that apart from 30 hours of being actually in the class, another 60 hours should be spent on reading, revising and writing an essay.

Efekty uczenia się:

1. Students will become acquainted with some of the best English novels.

2. Students will acquire (or expand) knowledge about novel as a literary genre in a historical perspective.

3. Students will gain knowledge about English history and society.

4. Students will learn how to formulate and explicitly express their opinion.

5. Students will practice and enhance their communication skills via discussion in the classroom.

6. Students will develop their ability of critical reading and interpretation of literary text.

7. Students will improve their language skills, especially reading and speaking.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-2b06adb1e (2024-03-27)