Nauka języka angielskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4100-3SNJAO |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.1
|
Nazwa przedmiotu: | Nauka języka angielskiego |
Jednostka: | Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe semestru III w CKNJOiEE UW - studia I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Indywidualni uczniowie powinni pomyślnie spełnić wszystkie wymagania pierwszego roku praktycznego kursu języka angielskiego przed rozpoczęciem drugiego roku. Częściowo wiąże się to z osiągnięciem przez nich minimum kompetencji językowych na poziomie C1 |
Skrócony opis: |
Celem zajęć wchodzących w skład bloku przedmiotowego Nauka Języka Angielskiego (NJA) na roku drugim studiów pierwszego stopnia jest doskonalenie umiejętności językowych studentów w zakresie znajomości języka angielskiego na poziomie B2+/C1, określonym w Europejskim Systemie Opisu Kształcenia Językowego (CEFR). W trakcie zajęć studenci rozwijają i poszerzają dotychczas zdobytą wiedzę oraz utrwalają dobre nawyki w nauce oraz skuteczne formy pracy z którymi mieli do czynienia na zajęciach NJA na pierwszym roku. Wykładowcy na drugim roku wykazują się elastycznością w zakresie doboru materiałów wprowadzanych na zajęciach, co w rezultacie może oznaczać odejście od konkretnych pojęć w kierunku bardziej abstrakcyjnych zagadnień oraz akademickich / edukacyjnych / społecznych tematów. |
Pełny opis: |
Opis poszczególnych kursów bloku przedmiotowego Nauka Języka Angielskiego: NJA - Czytanie Głównym celem kursu NJA - Czytanie jest doskonalenie umiejętności czytania i rozwijanie umiejętności badawczych studenta (zbieranie, analizowanie, selekcjonowanie, ocenianie i syntezowanie informacji) oraz przygotowanie go do autonomicznej analizy tekstów o różnym charakterze. Analizowane są dwa rodzaje tekstów źródłowych: teksty kultury napisane w odmianie formalnej języka angielskiego oraz teksty naukowe. Praca z tekstem źródłowym obejmuje jego krytyczną analizę oraz próbę zintegrowania zawartych w nim informacji z dotychczasową wiedzą studenta. Podczas analizy tekstu źródłowego studenci identyfikują przedstawiony problem/tezę, zastosowaną argumentację/metody badawcze i wnioski do jakich doszedł autor tekstu. Poza dogłębnym zrozumieniem treści tekstu źródłowego student przyjmuje postawę krytyczną wobec napotkanych w tekście sądów i teorii. W ramach kursu studenci zapoznawani są także ze specyfiką dwóch odmian języka angielskiego: odmianą formalną oraz rejestrem akademickim i ich charakterystycznymi cechami. Zwraca się szczególną uwagę na następujące aspekty formalnego i naukowego rejestru języka angielskiego: słownictwo fachowe i terminologia, aspekty syntaktyczne, organizacja i struktura argumentacyjna tekstu, formalna i logiczna spójność tekstu. Kurs rozwija świadomość językową studenta i jego wrażliwość na dbałość o precyzyjne, poprawne logicznie i językowo wyrażanie własnych poglądów. Cele kursu: • Rozwijanie umiejętności czytania i interpretowania treści tekstów kultury w odmianie formalnej języka angielskiego oraz tekstów o charakterze naukowym • Wyrabianie zdolności krytycznego myślenia • Wyrabianie zdolności precyzyjnego i przejrzystego artykułowania myśli w odniesieniu do tekstu źródłowego • Rozszerzanie znajomości słownictwa akademickiego z uwzględnieniem kontekstu na poziomie B2+/C1. Zakres tematów w semestrze zimowym: • wszechstronna i dogłębna analiza dłuższych tekstów akademickich , popularnonaukowych oraz artykułów prasowych o różnorodnej tematyce • rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia • elementy krytycznej analizy tekstu: autor, cel, odbiorca, teza, argumenty na poparcie tezy i ich ocena: fakt czy opinia • ukryte i podwójne znaczenia, ironia, żart językowy • rozwijanie znajomości i umiejętności zastosowania słownictwa akademickiego Zakres tematów w semestrze letnim: • wprowadzenie elementów wszechstronnej i dogłębnej analizy dłuższych tekstów akademickich, popularnonaukowych oraz artykułów prasowych o różnorodnej tematyce • rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia • rozwijanie znajomości i umiejętności zastosowania słownictwa akademickiego • wprowadzenie elementów krytycznej analizy tekstu: - autor, cel, odbiorca, teza, argumenty na poparcie tezy i ich ocena, fakt czy opinia - identyfikacja sposobów na wzmocnienie siły argumentu - ocena logiczności argumentu - identyfikacja odnośników tekstowych, - identyfikacja cech języka emocji i technik perswazji - ukryte i podwójne znaczenia, ironia, żart językowy Szczegółowe informacje dotyczące realizacji przedmiotu NJA - Czytanie są zamieszczone w sylabusach dla poszczególnych grup zajęciowych. NJA - Pisanie Głównymi celami kursu NJA- Pisanie jest poprawa precyzji użycia i rozszerzenie zakresu słownictwa, znajomości gramatyki i interpunkcji. Kurs daje studentom możliwość analizy i tworzenia różnorodnych tekstów argumentacyjnych i krytycznych jak również zastosowania zaawansowanych technik pisarskich w przedstawieniu i organizacji własnych myśli. Na zajęciach prowadzić się będzie pracę indywidualną i w parach. Ocena będzie oparta na pracach domowych i tekstach pisanych w sali. W drugim semestrze studenci napiszą pracę o długości 3 000 wyrazów na wybrany temat związany z edukacją. Zakres tematów w semestrze zimowym: • Biografia członka rodziny • Powtórzenie i utrwalenie użycia przedimków określonych i nieokreślonych • Powtórzenie i utrwalenie interpunkcji: przecinek, średnik, apostrof, łacznik/myślnik • Powtórzenie i utrwalenie struktury zdania: subordination, coordination, relative clauses, cleft-sentences • Krytyczna analiza - pisanie Zakres tematów w semestrze letnim: Długi esej • Wybór i zawężenie tematu pracy badawczej • Formułowanie i zmiana tezy • Czytanie uzupełniające i robienie notatek • Wstęp zakończenie i szkic w pisaniu akademickim • Wzmiankowanie, cytowanie, bibliografia i unikanie plagiatu • Zaawansowane ćwiczenia dotyczące struktury zdania i akapitu, gramatyki, interpunkcji, streszczania i tłumaczenia Szczegółowe informacje dotyczące realizacji przedmiotu NJA - Pisanie są zamieszczone w sylabusach dla poszczególnych grup zajęciowych. NJA - Komunikacja ustna Główne cele kursu NJA - Komunikacja ustna: rozwijanie umiejętności słuchania i mówienia, a także słownictwa na poziomie B2+/C1. W trakcie zajęć studenci tworzą wypowiedzi ustne podczas wykonywania zadań, które angażują ich do podejmowania różnego rodzaju interakcji - pracy indywidualnej, w parach i grupowej, pozwalając im na rozwijanie poprawności i płynności w języku mówionym. Zajęcia oparte na sytuacji problemowej zakładają: 1. przygotowanie się do zadania przy użyciu materiałów dydaktycznych (np. tekst, nagrania audio/video); 2. planowanie realizacji zadania; 3. wykonanie zadania (studenci pracują nad wyznaczonym tematem); 4. zrelacjonowanie rezultatów zadania oraz ich omówienie. Zakres tematów w semestrze zimowym: • Relacje interpersonalne • Edukacja i wydarzenia bieżące • Kultura i sztuka w edukacji • Zdrowie • Ekonomia • Prezentacja 1: przygotowanie nagrania prezentacji ustnej Uwaga: tematy mogą być omawiane na więcej niż jednych zajęciach Zakres tematów w semestrze letnim: • Środowisko miejskie i edukacyjne • Zagadnienia społeczne w edukacji • Psychologia wieku dziecięcego w edukacji • Historia w edukacji • Prezentacja 2: przygotowanie prezentacji do wygłoszenia w sali Uwaga: tematy mogą być omawiane na więcej niż jednych zajęciach Szczegółowe informacje dotyczące realizacji przedmiotu NJA - Komunikacja ustna są zamieszczone w sylabusach dla poszczególnych grup zajęciowych. |
Literatura: |
NJA - Czytanie • Alderson, Ch. 2000. Assessing Reading. Cambridge: Cambridge University Press • Cox, K. & D.Hill 2004. English for Academic Purposes, Longman • McCarthy,M., F.O’Dell 2008. Academic Vocabulary in Use. CUP • Swan, M. 1999. Understanding Ideas. Advanced Reading Skills. CUP. • Warwick, L., L.Rogers. 2018. Skilfull 4. Reading & Writing. Macmillan. • Wybrane materiały z innych źródeł (np. reklamy) NJA - Pisanie • Cory, H. (1999). Advanced Writing with English in Use CAE. Oxford. • de Chazal, E. & Moore, J. (2013). Oxford EAP: Advanced/C1. Oxford. • Gillett, A. (2024). Using English for Academic Purposes for students in higher education.https://www.uefap.org/ • On-campus Writing Lab. (2024). Purdue University. https://owl.purdue.edu/index.html • Wybrane materiały z innych źródeł NJA - Komunikacja ustna • Brook-Hart, G. & Haines, S. (2014). Complete advanced (2nd ed.). Cambridge English. • Burgess, S. & Thomas, A. (2008). Gold G1. Pearson Education. • Hewings , M. (2017). English pronunciation in use: Advanced. Cambridge. • McCarthy M. & O’Dell, F. (2008). English academic vocabulary in use. CUP. • Soars, J. & Soars, L., (2019) Headway advanced (5th ed.). OUP. • Vince, M. (2009). Advanced language practice. Macmillan Heinemann. • Wellman, G. (1998). The Heinemann English wordbuilder. Macmillan Heinemann. • BBC Radio / PBS podcasts • Wybrane materiały z innych źródeł |
Efekty uczenia się: |
NJA - Czytanie Absolwent potrafi: K_U01: wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów w języku angielskim K_U11: argumentować merytorycznie w języku angielskim z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski K_U12: porozumiewać się w języku angielskim z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze wszystkimi uczestnikami procesu dydaktycznego oraz ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych, w języku obcym K_U14: przygotować wystąpienia ustne oraz wypowiadać się publicznie w języku angielskim, na tematy dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł Absolwent jest gotów do: K_K01: uczenia się przez całe życie K_K02: refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia NJA - Pisanie Absolwent potrafi: K_U01: wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów w języku angielskim K_U11: argumentować merytorycznie w języku angielskim z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski K_U12: porozumiewać się w języku angielskim z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze wszystkimi uczestnikami procesu dydaktycznego oraz ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych, w języku obcym K_U13: przygotować prace pisemne w języku angielskim, właściwe dla studiowanego kierunku studiów, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł Absolwent jest gotów do: K_K01: uczenia się przez całe życie K_K02: refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia NJA - Komunikacja ustna Absolwent potrafi: K_U01: wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów w języku angielskim K_U11: argumentować merytorycznie w języku angielskim z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski K_U14: przygotować wystąpienia ustne oraz wypowiadać się publicznie w języku angielskim, na tematy dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł K_U15: w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie w języku angielskim na tematy dotyczące wybranych zagadnień nauczycielskich z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku dyscyplin właściwych dla kierunku studiów K_U18: posługiwać się aparatem mowy zgodnie z zasadami emisji głosu Absolwent jest gotów do: K_K01: uczenia się przez całe życie K_K02: refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia K_K04: prowadzenia komunikacji interpersonalnej i interkulturowej z zastosowaniem mediacji z uczestnikami procesu dydaktycznego w kontekście lokalnym i globalnym K_K05: współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role |
Metody i kryteria oceniania: |
W zajęciach bloku przedmiotowego Nauka Języka Angielskiego w semestrze letnim uczestniczą studenci, którzy uzyskali pozytywną ocenę ze wszystkich przedmiotów NJA w semestrze zimowym. Wszystkie przedmioty z bloku Nauka Języka Angielskiego kończą się zaliczeniem na ocenę. Warunkiem koniecznym do uzyskania zaliczenia jest: • wymagana liczba obecności na zajęciach, • systematyczna praca, • dotrzymywanie terminów wykonywania zadań. W ocenie będą uwzględnione jedynie prace wykonane samodzielnie. Maksymalna dozwolona liczba nieusprawiedliwionych nieobecności: • NJA – Czytanie (kurs prowadzony w trybie mieszanym): 1 nieobecność • NJA – Pisanie (kurs prowadzony w trybie stacjonarnym): 2 nieobecności • NJA – Komunikacja ustna (kurs prowadzony w trybie stacjonarnym): 2 nieobecności Szczegółowe informacje dotyczące metod i kryteriów oceniania zajęć z bloku przedmiotowego Nauka Języka Angielskiego są zamieszczone w sylabusach dla poszczególnych grup zajęciowych. NJA - Egzamin Blok przedmiotowy Nauka Języka Angielskiego na roku drugim studiów pierwszego stopnia kończy się egzaminem z nauki języka angielskiego po zakończeniu semestru letniego. Do egzaminu NJA są dopuszczeni studenci, którzy uzyskali pozytywną ocenę ze wszystkich kursów NJA w semestrze zimowym oraz letnim. Szczegółowy opis egzaminu oraz metody i kryteria ocenia znajdują się w sylabusie Nauka Języka Angielskiego - Egzamin. |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczny |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN CWK3
CWK2
CWK2
CWK2
CWK3
CWK2
WT CWK1
CWK3
CWK3
ŚR CWK1
CZ CWK1
CWK1
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia 1- czytanie, 30 godzin
Ćwiczenia 2 - pisanie, 30 godzin
Ćwiczenia 3 - komunikacja, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Graham Carr | |
Prowadzący grup: | Graham Carr, Stephen Davies, Hanna Gozdawa-Gołębiowska, Michał Kuźmicki, Anna Żarnotal | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 1- czytanie - Zaliczenie na ocenę Ćwiczenia 2 - pisanie - Zaliczenie na ocenę Ćwiczenia 3 - komunikacja - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Kurs Praktycznego Angielskiego Roku Drugiego ma na celu rozwijanie umiejętności i nawyków uczenia się wpajanych w roku pierwszym. Powinny one mieć na celu rozwijanie pewności siebie i niezależności ucznia w następujących obszarach: - rozumienie i odpowiadanie na szereg tekstów akademickich; - umiejętność śmiałego posługiwania się różnorodnymi strukturami i środkami argumentacyjnymi w różnych akademickich kompozycjach; - świadomość różnych odmian języka angielskiego, które znajdują autentyczne zadania ze słuchu; - świadomość złożoności i niuansów języka używanego w zadaniach mówienia |
|
Pełny opis: |
Kurs praktycznego języka angielskiego w klasie drugiej ma na celu wykorzystanie istniejącej wiedzy uczniów na temat odmian wzorców mowy i niestandardowej wymowy angielskiej. Ponadto zachęca ucznia do większej pewności w umiejętności transkrypcji słowa mówionego i formułowania własnych zadań słuchowych na podstawie nagranego materiału. Zachęca także do korzystania z Internetu i biblioteki jako źródeł materiałów do zadań związanych z mówieniem/czytaniem/pisaniem. Ponadto rozwija świadomość zasad rządzących gramatyką, tworzeniem słów i formami wyrazowymi; rozwija wiedzę krytyczną i świadomość struktury tekstu; łączy kurs z innymi kursami językowymi i merytorycznymi uwzględnionymi w programie nauczania; przyczynia się do szerszej misji wytwarzania myślących, analitycznych absolwentów; oddziela argumentację obiektywną i subiektywną oraz identyfikuje i bada różne sposoby narracji. Kurs podkreśla znaczenie zrozumienia i docenienia umiejętności wymaganych do pisania akademickiego i dlatego opiera się na pracy z poprzedniego roku. Wreszcie zwiększa dokładność i zakres słownictwa, gramatyki i interpunkcji, umożliwiając uczniom zarządzanie i rozumienie różnorodnych tekstów oraz kompetentne stosowanie strategii rozwijania i porządkowania pomysłów, co pozwala zapewnić praktykę w zadaniach poprawiania błędów; uczyć wartości samorealizacji i korekty rówieśniczej; budować świadomość i wrażliwość na odmienność i różnicę, zarówno w klasie, jak i poza nią. |
|
Literatura: |
Zobacz poszczególne kursy, aby uzyskać więcej informacji |
|
Uwagi: |
Studenci są ograniczeni do DWÓCH nieobecności w semestrze zimowym 2024. W wyjątkowych sytuacjach skonsultuj się z nauczycielem przedmiotu. Wszelkie prace domowe przesłane przez nauczyciela MUSZĄ mieć również trochę czasu w klasie przeznaczonego na opinie itp. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.