Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Ocena i pomiar kompetencji językowej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4100-3SOPKJO
Kod Erasmus / ISCED: 05.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0110) Pedagogika Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Ocena i pomiar kompetencji językowej
Jednostka: Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW
Grupy: Przedmioty obowiązkowe semestru III w CKNJOiEE UW - studia I stopnia
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

języki obce
obowiązkowe
uprawnienia pedagogiczne

Założenia (opisowo):

Student rozpoczynający kurs powinien posługiwać się językiem angielskim co najmniej na poziomie B2 wg ESOKJ. Potrafi zidentyfikować i poprawić poważne błędy językowe na poziomie A1–B1.

Tryb prowadzenia:

zdalnie

Skrócony opis:

Kurs wprowadza studentów w zagadnienia diagnozy, kontroli i oceniania kompetencji i osiągnięć językowych uczniów szkoły podstawowej. Obejmuje wiedzę o ocenianiu formalnym i nieformalnym, kształtującym i podsumowującym, zasadach konstruowania testów i sprawdzianów oraz ocenie wypowiedzi ustnych i pisemnych. Uczestnicy uczą się tworzyć narzędzia oceniania zgodne z Podstawą Programową, poznają strukturę egzaminu ósmoklasisty oraz wybrane międzynarodowe egzaminy językowe.

Pełny opis:

Kurs rozwija wiedzę i umiejętności studentów w zakresie diagnozy, kontroli i oceniania osiągnięć językowych uczniów szkoły podstawowej. Analizowane są dwie perspektywy oceny: globalna – odnosząca się do ogólnej biegłości językowej ucznia w świetle skali ESOKJ (A1–C2), oraz lokalna – związana z postępami i osiągnięciami uczniów w procesie dydaktycznym. Studenci poznają rolę i rodzaje oceniania, ze szczególnym uwzględnieniem oceniania formalnego i nieformalnego, kształtującego i podsumowującego. Uczą się oceniać wypowiedzi ustne i pisemne uczniów języka angielskiego na różnych poziomach biegłości językowej oraz stosować odpowiednie narzędzia w pracy dydaktycznej. Kurs obejmuje także zasady konstruowania testów, sprawdzianów i innych narzędzi oceny, a następnie ich tworzenie i stosowanie w szkole podstawowej zgodnie z wymaganiami Podstawy Programowej. Omawiane są struktura i cele egzaminu ósmoklasisty z języka angielskiego oraz wybrane międzynarodowe narzędzia pomiaru kompetencji językowej dzieci i młodzieży.

Literatura:

Literatura:

  • Bachman, L., & Damböck, B. (2018). Language assessment for classroom teachers. Oxford: Oxford University Press. (zasoby biblioteczne CKNJOiEE)

  • Brown, H. D. (2004). Language assessment: Principles and classroom practices. White Plains, NY: Pearson Education.

  • Dooley, J. (2019). Egzamin ósmoklasisty. Repetytorium. Język angielski. Student's book: Answer key. Warszawa: Express Publishing. (zasoby biblioteczne CKNJOiEE)

  • Dooley, J. (2019). Egzamin ósmoklasisty. Practice test (+CD). Warszawa: Express Publishing. (zasoby biblioteczne CKNJOiEE)

  • Douglas, D. (2009). Understanding language testing. London: Hodder Education.

  • Ioannou-Georgiou, P., & Pavlou, P. (2003). Assessing young learners. Oxford: Oxford University Press.

  • McKay, P. (2006). Assessing young language learners. Cambridge: Cambridge University Press.

  • McNamara, T. (2008). Language testing. Oxford: Oxford University Press. (zasoby biblioteczne CKNJOiEE)

  • Nikolov, M. (2016). Assessing young learners of English: Global and local perspectives. New York: Springer.

  • Pinter, A. (2017). Teaching young language learners (2nd ed., Chapter 10: Assessment). Oxford: Oxford University Press.

  • Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej. Szkoła podstawowa I–III. Język obcy nowożytny. (n.d.). https://podstawaprogramowa.pl/Szkola-podstawowa-I-III

  • Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej. Szkoła podstawowa IV–VIII. Język obcy nowożytny. (n.d.). https://podstawaprogramowa.pl/Szkola-podstawowa-IV-VIII/Jezyk-obcy-nowozytny

  • University of Cambridge ESOL Examinations. (2011). Using the CEFR: Principles of good practice. https://www.cambridgeenglish.org/Images/126011-using-cefr-principles-of-good-practice.pdf

  • Materiały dodatkowe: podręczniki do nauki języka angielskiego w szkole podstawowej z wykazu podręczników dopuszczonych do użytku szkolnego do kształcenia ogólnego przez Ministerstwo Edukacji i Nauki.

  • Efekty uczenia się:

    Symbole efektów kierunkowych: K_W01 K_W03 K_W09 K_W19 K_W21 K_U09 K_U19 K_U20 K_U23 K_K06 K_K09

    Efekty przedmiotowe:

    Wiedza – w zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:

  • D.1.1.W10 – rolę diagnozy, kontroli i oceniania w pracy dydaktycznej; ocenianie i jego rodzaje: ocenianie bieżące, semestralne i roczne, ocenianie wewnętrzne i zewnętrzne; funkcje oceny; (K_W01, K_W03, K_W09)

  • D.1.1.W11 – egzaminy kończące etap edukacyjny i sposoby konstruowania testów, sprawdzianów oraz innych narzędzi przydatnych w procesie oceniania uczniów w ramach nauczanego przedmiotu; (K_W19, K_W21)

    Umiejętności – w zakresie umiejętności absolwent potrafi:

  • D.1.1.U8 – merytorycznie, profesjonalnie i rzetelnie oceniać pracę uczniów wykonywaną w klasie i w domu; (K_U09)

  • D.1.1.U9 – skonstruować sprawdzian służący ocenie danych umiejętności uczniów; (K_U19)

  • D.1.1.U10 – rozpoznać typowe dla nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć błędy uczniowskie i wykorzystać je w procesie dydaktycznym; (K_U20)

  • D.1.1.U11 – przeprowadzić wstępną diagnozę umiejętności ucznia; (K_U23)

    Kompetencje społeczne – w zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do:

  • D.1.1.K9 – stymulowania uczniów do uczenia się przez całe życie przez stymulowania uczniów do uczenia się przez całe życie przez samodzielną pracę; (K_K06, K_K09)

  • Metody i kryteria oceniania:

    1. Zasady zaliczenia przedmiotu

  • Obecność na zajęciach (dopuszczalna jest jedna nieobecność w semestrze; nieobecności nieusprawiedliwione powyżej tego limitu skutkują oceną NK i koniecznością powtarzania przedmiotu).

  • Terminowe wykonanie wszystkich zadań cząstkowych przewidzianych do realizacji zarówno podczas zajęć online, jak i w domu.

  • Ocena końcowa ustalana na podstawie wyników uzyskanych w ramach przyjętych metod i kryteriów oceniania, zgodnie z podanymi wagami (punkt 2) jako średnia arytmetyczna uzyskanych ocen.

  • Korzystanie z narzędzi AI i technologii wspierających przetwarzanie języka wyłącznie za zgodą prowadzącego i po wcześniejszym zatwierdzeniu zakresu ich zastosowania.

  • Stosowanie takich narzędzi bez zgody prowadzącego traktowane będzie jako naruszenie zasad samodzielności — skutkujące uznaniem pracy za niesamodzielną i oceną niedostateczną.

  • Informacja: dopuszcza się zastosowanie narzędzi opartych na SI wyłącznie do weryfikacji poprawności językowej konstruowanego na zaliczenie sprawdzianu końcowego dla klasy VII; wykorzystanie to musi zostać odnotowane w wersji złożonej do oceny.

    2. Metody oceniania

  • Autorski sprawdzian dla klas VII–VIII (waga 50%; praca w parach, termin luty 2025; D.1.1.W11 – K_W19, K_W21; D.1.1.U8 – K_U09; D.1.1.U9 – K_U19; D.1.1.U10 – K_U20; D.1.1.U11 – K_U23; D.1.1.K9 – K_K06, K_K09).

  • Test sprawdzający (waga 50%; indywidualny; termin styczeń 2025 – ostatnie zajęcia w semestrze zimowym; D.1.1.W10 – K_W01, K_W03, K_W09; D.1.1.W11 – K_W19).

    3. Kryteria oceniania

    Kryteria nie mają przypisanych wag punktowych, ponieważ są stosowane łącznie przy ocenie każdego narzędzia.

    3.1 Dla autorskiego sprawdzianu:

  • Poprawność językowa (gramatyka, słownictwo, pisownia) (D.1.1.U10 – K_U20).

  • Zakres testu i jego test validity – zgodność z zakresem materiału, kompletność (D.1.1.W11 – K_W19, K_W21).

  • Typy zadań/ćwiczeń i stopień ich zgodności ze sprawdzanym materiałem językowym (D.1.1.U9 – K_U19).

  • Organizacja treści w teście, kolejność ćwiczeń (D.1.1.U9 – K_U19).

  • Kompletność i poprawność poleceń, dobór przykładów i pytań (D.1.1.U9 – K_U19)

  • Stopień trudności całego testu i poszczególnych ćwiczeń oraz wykonalność testu (test doability) (D.1.1.U8 – K_U09; D.1.1.U11 – K_U23).

  • Wygląd testu, rozkład ćwiczeń, czytelność (D.1.1.K9 – K_K06, K_K09).

  • Punktacja i skala ocen, waga ćwiczeń/pytań (D.1.1.W11 – K_W19, K_W21).

  • Zgodność z instrukcją (również w zakresie formatowania) (D.1.1.U8 – K_U09).

  • Spełnienie kryteriów 1–9 w stopniu zadowalającym (czy test nadaje się do użycia w klasie po naniesieniu nieznacznych poprawek) (D.1.1.U8 – K_U09; D.1.1.K9 – K_K06, K_K09).

    Ocena sprawdzianu odbywa się na podstawie spełnienia powyższych kryteriów w sposób całościowy.

    3.2 Dla testu sprawdzającego:

  • Poprawność merytoryczna – znajomość, prawidłowa identyfikacja i aplikacja podstawowych pojęć, klasyfikacji, celów i technik oceniania w dydaktyce języków (D.1.1.W10 – K_W01, K_W03, K_W09; D.1.1.W11 – K_W19).

  • Kompletność i adekwatność odpowiedzi (D.1.1.U8 – K_U09). Ocena testu odbywa się zgodnie z przypisaną punktacją i obowiązującą skalą ocen.

    4. Skala ocen dla testu końcowego:

  • 90-100% – 5

  • 85-89% – 4,5

  • 75-84% – 4

  • 70-74% – 3,5

  • 60-69% – 3

  • 0-59% – 2

  • Praktyki zawodowe:

    Nie dotyczy.

    Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

    Okres: 2024-10-01 - 2025-01-26
    Wybrany podział planu:
    Przejdź do planu
    Typ zajęć:
    Kurs internetowy, 15 godzin więcej informacji
    Koordynatorzy: Ewa Guz
    Prowadzący grup: Ewa Guz
    Lista studentów: (nie masz dostępu)
    Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
    Kurs internetowy - Zaliczenie na ocenę
    Rodzaj przedmiotu:

    języki obce
    obowiązkowe
    uprawnienia pedagogiczne

    Tryb prowadzenia:

    zdalnie

    Skrócony opis:

    Kurs przygotowuje studentów do oceniania postępów i osiągnięć uczniów w opanowaniu języka angielskiego jako obcego na I i II etapie edukacyjnym. Celem kursu jest zapoznanie studentów z zasadami oceny pracy, osiągnięć i postępów uczniów w odniesieniu do treści kształcenia przewidzianych dla I i II etapu edukacyjnego (klasy I-III, IV-VIII oraz pomiaru ogólnej kompetencji językowej.

    Pełny opis:

    Kurs rozwija wiedzę i umiejętności studentów w zakresie opisu, oceny i pomiaru języka ucznia w dwóch perspektywach: 1) w ujęciu globalnym czyli w odniesieniu do ogólnej biegłości językowej ucznia niezależnie od przebiegu procesu kształcenia; 2) ujęciu lokalnym - w odniesieniu do osiągnięć/postępów uczniów pozyskanych w procesie kształcenia na I i II etapie edukacyjnym.Kurs wprowadza pojęcie biegłości językowej rozumianej jako stopień znajomości języka obcego na 6-stopniowej skali Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (A1-C2). Podczas kursu studenci uczą się rozumieć rolę diagnozy, kontroli i oceniania w pracy dydaktycznej oraz merytorycznie, profesjonalnie i rzetelnie oceniać pracę uczniów wykonywaną w klasie i w domu. Zapoznają się również z procesem oceniania, jego zasadami i rodzajami w tym ocenianiem kształtującym i sumatywnym (semestralnym i rocznym), ocenianiem bieżącym oraz funkcjami oceny. Uczą się rozpoznawać typowe błędy uczniowskie popełniane przez uczniów języka angielskiego w mowie i piśmie na różnych poziomach biegłości językowej i wykorzystać je w procesie dydaktycznym.

    Podczas kursu wprowadzone zostają zasady konstruowania sprawdzianów/testów służących ocenie danych umiejętności uczniów oraz innych narzędzi przydatnych w procesie oceniania uczniów na lekcjach języka angielskiego. Rozwijana jest umiejętność ich tworzenia i przeprowadzania w klasach I-III i IV-VIII w odniesieniu do treści kształcenia zawartych w Podstawie Programowej dla języka angielskiego. Kurs omawia strukturę i cele egzaminu ósmoklasisty w zakresie języka angielskiego. Studenci zapoznają się także z międzynarodowymi narzędziami pomiaru kompetencji językowej u dzieci i młodzieży. Omówione są przykładowe międzynarodowe językowe egzaminy zewnętrzne certyfikujące biegłość językową dzieci na I i II etapie edukacyjnym np. A2 Key (wcześniej KET); B1 Preliminary (wcześniej PET), w nowej formule obowiązującej od roku 2020; Pearson Test of English Young Learners i TOEFL Primary.

    Kurs przeprowadzany jest w formie ćwiczeń.

    Literatura:

    Bachman L., Damböck, B. (2018). Language assessment for classroom teachers. Oxford: OUP. (zasoby biblioteczne CKNJOiEE)

    Brown, H. D. (2004). Language assessment: Principles and classroom practices. White Plains, NY: Pearson Education.

    Carr, N.T. (2018). Designing and analyzing language tests, Book with CD-ROM. Oxford: OUP. (zasoby biblioteczne CKNJOiEE)

    Dooley, J. (2019). Egzamin ósmoklasisty. Repetytorium. Język angielski. Student's book: Answer key. Warszawa: Express Publishing. (zasoby biblioteczne CKNJOiEE)

    Dooley, J. (2019). Egzamin ósmoklasisty. Practice Test (+CD). Warszawa: Express Publishing.(zasoby biblioteczne CKNJOiEE)

    Douglas, D. (2009). Understanding language testing. London: Hodder Education.

    Green, A. (2013). Exploring language assessment and testing. Language in action. Routledge.

    Hughes A. (2013). Testing for language teachers, (2nd edition). Cambridge: CUP. (zasoby biblioteczne CKNJOiEE)

    Ioannou-Georgiou, P., Pavlou, P. (2003). Assessing young learners. Oxford: OUP.

    Jang E. E. (2014). Focus on assessment. Oxford: OUP. (zasoby biblioteczne CKNJOiEE)

    McKay, P. (2006). Assessing young language learners. Cambridge: CUP.

    McNamara, T. (2008) Language testing. Oxford: OUP. (zasoby biblioteczne CKNJOiEE)

    Nikolov. M. (2016). Assessing young learners of English: Global and local perspectives. New York: Springer.

    Pinter, A. (2017). Teaching young language learners (Chapter 10, Assessment), (2nd edition). Oxford: OUP.

    Podstawa Programowa. Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej. Szkoła podstawowa I-III. Język obcy nowożytny. https://podstawaprogramowa.pl/Szkola-podstawowa-I-III

    Podstawa Programowa. Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej. Szkoła podstawowa IV-VIII. Język obcy nowożytny. https://podstawaprogramowa.pl/Szkola-podstawowa-IV-VIII/Jezyk-obcy-nowozytny

    University of Cambridge ESOL Examinations (2011). Using the CEFR: Principles of Good Practice October 2011. https://www.cambridgeenglish.org/Images/126011-using-cefr-principles-of-good-practice.pdf

    Ur, P. (1996). A course in language teaching: Practice and theory. Oxford: OUP.(zasoby biblioteczne CKNJOiEE)

    + podręczniki do nauki języka angielskiego w klasach I-III i IV-VIII z wykazu podręczników dopuszczonych do użytku szkolnego do kształcenia ogólnego przez Ministerstwo Edukacji i Nauki

    ! Lista pozycji bibliograficznych może ulec zmianie w zależności od potrzeb studentów i przebiegu/realizacji celów kursu.

    Uwagi:

    Kurs "Ocena i Pomiar ..." jest kursem internetowym prowadzonym w trybie zdalnym synchronicznym.

    Obejmuje 7 spotkań, które odbywają są co dwa tygodnie na żywo za pomocą platformy Zoom w terminach zgodnych z planem zajęć dostępnym na stronie CKNJOIEE.

    Obecność sprawdzana jest poprzez wyczytywanie list uczestników na głos. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa.

    W przypadku choroby studenci są zobowiązani do niezwłocznego usprawiedliwiania nieobecności i samodzielnej realizacji materiału, który jest przyporządkowany do zajęć, których dotyczy nieobecność.

    Kurs "Ocena i pomiar ..." jest dokumentowany na platformie Kampus 2, gdzie znajdują się wszystkie informacje, komunikaty, instrukcje, materiały i linki do zajęć.

    UWAGA! Dopuszcza się zastosowanie narzędzi opartych na SI do weryfikacji poprawności językowej konstruowanego na zaliczenie sprawdzianu końcowego dla klasy VII.

    Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (w trakcie)

    Okres: 2025-10-01 - 2026-01-25
    Wybrany podział planu:
    Przejdź do planu
    Typ zajęć:
    Kurs internetowy, 15 godzin więcej informacji
    Koordynatorzy: Ewa Guz
    Prowadzący grup: Ewa Guz
    Lista studentów: (nie masz dostępu)
    Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
    Kurs internetowy - Zaliczenie na ocenę
    Rodzaj przedmiotu:

    języki obce
    obowiązkowe
    uprawnienia pedagogiczne

    Tryb prowadzenia:

    zdalnie

    Skrócony opis:

    Kurs wprowadza studentów w zagadnienia diagnozy, kontroli i oceniania kompetencji i osiągnięć językowych uczniów szkoły podstawowej. Obejmuje wiedzę o ocenianiu formalnym i nieformalnym, kształtującym i podsumowującym, zasadach konstruowania testów i sprawdzianów oraz ocenie wypowiedzi ustnych i pisemnych. Uczestnicy uczą się tworzyć narzędzia oceniania zgodne z Podstawą Programową, poznają strukturę egzaminu ósmoklasisty oraz wybrane międzynarodowe egzaminy językowe.

    Pełny opis:

    Kurs rozwija wiedzę i umiejętności studentów w zakresie diagnozy, kontroli i oceniania osiągnięć językowych uczniów szkoły podstawowej. Analizowane są dwie perspektywy oceny: globalna – odnosząca się do ogólnej biegłości językowej ucznia w świetle skali ESOKJ (A1–C2), oraz lokalna – związana z postępami i osiągnięciami uczniów w procesie dydaktycznym. Studenci poznają rolę i rodzaje oceniania, ze szczególnym uwzględnieniem oceniania formalnego i nieformalnego, kształtującego i podsumowującego. Uczą się oceniać wypowiedzi ustne i pisemne uczniów języka angielskiego na różnych poziomach biegłości językowej oraz stosować odpowiednie narzędzia w pracy dydaktycznej. Kurs obejmuje także zasady konstruowania testów, sprawdzianów i innych narzędzi oceny, a następnie ich tworzenie i stosowanie w szkole podstawowej zgodnie z wymaganiami Podstawy Programowej. Omawiane są struktura i cele egzaminu ósmoklasisty z języka angielskiego oraz wybrane międzynarodowe narzędzia pomiaru kompetencji językowej dzieci i młodzieży.

    Literatura:

    Literatura:

  • Bachman, L., & Damböck, B. (2018). Language assessment for classroom teachers. Oxford: Oxford University Press. (zasoby biblioteczne CKNJOiEE)

  • Brown, H. D. (2004). Language assessment: Principles and classroom practices. White Plains, NY: Pearson Education.

  • Dooley, J. (2019). Egzamin ósmoklasisty. Repetytorium. Język angielski. Student's book: Answer key. Warszawa: Express Publishing. (zasoby biblioteczne CKNJOiEE)

  • Dooley, J. (2019). Egzamin ósmoklasisty. Practice test (+CD). Warszawa: Express Publishing. (zasoby biblioteczne CKNJOiEE)

  • Douglas, D. (2009). Understanding language testing. London: Hodder Education.

  • Ioannou-Georgiou, P., & Pavlou, P. (2003). Assessing young learners. Oxford: Oxford University Press.

  • McKay, P. (2006). Assessing young language learners. Cambridge: Cambridge University Press.

  • McNamara, T. (2008). Language testing. Oxford: Oxford University Press. (zasoby biblioteczne CKNJOiEE)

  • Nikolov, M. (2016). Assessing young learners of English: Global and local perspectives. New York: Springer.

  • Pinter, A. (2017). Teaching young language learners (2nd ed., Chapter 10: Assessment). Oxford: Oxford University Press.

  • Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej. Szkoła podstawowa I–III. Język obcy nowożytny. (n.d.). https://podstawaprogramowa.pl/Szkola-podstawowa-I-III

  • Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej. Szkoła podstawowa IV–VIII. Język obcy nowożytny. (n.d.). https://podstawaprogramowa.pl/Szkola-podstawowa-IV-VIII/Jezyk-obcy-nowozytny

  • University of Cambridge ESOL Examinations. (2011). Using the CEFR: Principles of good practice. https://www.cambridgeenglish.org/Images/126011-using-cefr-principles-of-good-practice.pdf

  • Materiały dodatkowe: podręczniki do nauki języka angielskiego w szkole podstawowej z wykazu podręczników dopuszczonych do użytku szkolnego do kształcenia ogólnego przez Ministerstwo Edukacji i Nauki.

  • Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
    Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
    ul. Banacha 2
    02-097 Warszawa
    tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
    kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.2.0.0-174564f21 (2025-11-05)