Seminarium dyplomowe 3
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4100-IIIMSEMDYP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe 3 |
Jednostka: | Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe semestru III w CKNJOiEE UW - studia II stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | W ramach seminarium magisterskiego student planuje i przeprowadza badanie naukowe, przygotowuje pracę magisterską, zawierającą przegląd literatury i raport z badania, a także przygotowuje się do egzaminu magisterskiego. Praca magisterska jest osadzona w kontekście dydaktycznym. Zaprojektowane badania odnoszą się do edukacji językowej i proponują implikacje o charakterze wdrożeniowym, mając na celu usprawnienie procesu edukacji językowej na wielu płaszczyznach, mogą dotyczyć wszystkich etapów edukacyjnych oraz kształcenia w szkole wyższej. Przygotowanie pracy magisterskiej powinno dowieść następujących umiejętności studenta: - oceny stanu badań, - rozszerzania wiedzy przez samodzielne poszukiwania w istniejących opracowaniach naukowych, - stosowania warsztatu badawczego, a w szczególności stosowania metod pracy naukowej, - prowadzenia badań o charakterze wdrożeniowym, - prowadzenia logicznego wywodu, - identyfikacji i analizowania otaczających zjawisk, zwłaszcza tych, z którymi absolwent będzie miał do czynienia w praktyce zawodowej, - wyciągania wniosków, - czynnego posługiwania się nabytą w czasie studiów wiedzą i wykorzystania jej w zastosowaniu w praktyce lub do wnioskowania teoretycznego, - osadzania problemu w literaturze, - posługiwania się jasnym i precyzyjnym językiem akademickim. |
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Celem seminarium magisterskiego jest wyposażenie studenta w wiedzę i umiejętności umożliwiające mu zaplanowanie i zrealizowanie autorskiego projektu badawczego z zakresu przyswajania języka obcego i dydaktyki języków obcych oraz przedstawienia go w formie pracy magisterskiej. |
Pełny opis: |
Seminarium magisterskie prowadzone jest w jednym z trzech języków - angielskim, francuskim lub niemieckim. Studenci przygotowują prace magisterskie w języku, w którym prowadzone jest seminarium, na które uczęszczają. Tematykę seminarium określa osoba prowadząca seminarium, tematy prac magisterskich studenci ustalają z osobą prowadzącą seminarium, a zatwierdza je Dyrektor ds. Kształcenia po zasięgnięciu opinii Rady Dydaktycznej CKNJOiEE w terminie do końca semestru, w którym rozpoczęło się seminarium magisterskie. Uczestnicy seminarium magisterskiego zapoznają̨ się z wymogami formalnymi dotyczącymi pracy magisterskiej, które obejmują następujące aspekty pracy: techniki redakcyjne, zasady redagowania tekstu naukowego w języku obcym, zbieranie literatury przedmiotowej, dokumentowanie i cytowanie źródeł, przygotowanie bibliografii, problematyka plagiatu. Struktura pracy magisterskiej odpowiada strukturze artykułu naukowego, przy czym część teoretyczna pracy (przegląd literatury) jest szersza niż zwyczajowo przyjęta w artykule naukowym. Seminarium rozwija wiedzę i umiejętności potrzebne do zaplanowania i przeprowadzenia autorskiego projektu badawczego z zakresu przyswajania języków obcych i dydaktyki języków obcych oraz przedstawienia go w formie pracy magisterskiej. Podczas seminarium studenci zapoznają się z metodami prowadzenia badań, technikami zbierania i analizy danych oraz z zasadami wnioskowania na podstawie przeprowadzonych analiz. Projektując i przeprowadzając własne badania, uczestnicy seminarium formułują cele i pytania badawcze, stosują w praktyce wybrane metody badawcze, dobierają odpowiednie techniki pozyskiwania, analizy i prezentacji danych empirycznych, interpretują wyniki swoich badań w świetle dostępnej wiedzy i wyników badań naukowych oraz wyciągają wnioski. Seminarium magisterskie trwa cztery semestry i opisane powyżej zadania realizowane są w poszczególnych semestrach. Efektem końcowym seminarium jest przygotowanie i obrona pracy magisterskiej. |
Literatura: |
Studenci zobowiązani są przeczytać/zapoznać się z materiałami dydaktycznymi i naukowymi określonymi przez osobę prowadzącą seminarium, umieszczonymi na platformie CKC UW, dostarczonymi na zajęcia przez osobę prowadzącą seminarium lub dostępnymi w bibliotece. Są to na przykład artykuły, rozdziały, opracowania i materiały elektroniczne (prezentacje, filmy video). W zakresie metodologii badań studenci będą korzystać z wybranych pozycji wymienionych poniżej lub ich fragmentów oraz z pozycji zdefiniowanych w sylabusach przez osoby prowadzące poszczególne seminaria magisterskie, w zależności od języka pracy, tematu pracy i rodzaju badania: Brown, J. D., & Coombe, C. (Eds.). (2015). The Cambridge guide to research in language teaching and learning. Cambridge: Cambridge University Press. Brown, J. D., & Rodgers, T. S. (2002). Doing second language research. Oxford: OUP. Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2018). Research methods in education. London: Routledge. Dörnyei, Z. (2007). Research methods in applied linguistics. Oxford: OUP. Mackey, A., & Gass Susan M. (2016). Second language research methodology and design. New York: Routledge. O’leary, Z. (2004). The essential guide to doing research. London: SAGE Publications. Paltridge, B., & Phakiti, A. (Eds.). (2018). Research methods in applied linguistics: A practical resource. London: Bloomsbury Academic. Phakiti, A., De Costa, P., Plonsky, L., & Starfield, S. (Eds.). (2018). The Palgrave handbook of applied linguistics research methodology. London: Palgrave Macmillan. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: absolwent zna i rozumie K_W02 niezbędną terminologię z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych: językoznawstwo, literaturoznawstwo, pedagogika, psychologia, właściwą dla nauczania języków obcych, K_W04 opartą na badaniach edukacyjnych metodykę wykonywania zadań, normy, procedury i dobre praktyki stosowane w instytucjach oświatowych, szkołach wyższych i placówkach związanych z nauczaniem języków obcych, K_W11 w pogłębionym stopniu odbiorców (podmioty) edukacji, oraz oparte na badaniach edukacyjnych metody diagnozowania ich potrzeb i oceny jakości usług edukacyjnych, K_W18 najważniejsze tradycyjne i współczesne nurty i systemy psychologiczne oraz pedagogiczne, rozumie ich historyczne i kulturowe uwarunkowania. Umiejętności: absolwent potrafi K_U01 wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych, w języku polskim i angielskim, opcjonalnie francuskim lub niemieckim, K_U07 ocenić przydatność różnorodnych metod, procedur, dobrych praktyk do realizacji zadań i rozwiązywania problemów dotyczących nauczania języków obcych oraz wybrać i zastosować właściwy sposób postępowania, K_U08 wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii i pedagogiki oraz powiązanych z nimi dyscyplin w celu krytycznego analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań, K_U09 posługiwać się zaawansowanymi teoriami w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności nauczycielskiej, K_U19 przygotować zaawansowane prace pisemne w języku polskim i angielskim, opcjonalnie francuskim lub niemieckim, właściwe dla studiowanego kierunku studiów, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem zaawansowanych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł, K_U20 przygotować wystąpienia ustne oraz wypowiadać się publicznie w języku polskim i angielskim, opcjonalnie francuskim lub niemieckim, na temat zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem zaawansowanych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł, K_U21 w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się ustnie i pisemnie w języku polskim i angielskim, opcjonalnie francuskim lub niemieckim na tematy dotyczące wybranych zagadnień nauczycielskich z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku dyscyplin właściwych dla kierunku studiów, K_U22 prezentować własne pomysły, wątpliwości i sugestie w języku polskim i angielskim, opcjonalnie francuskim lub niemieckim popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych i poglądów różnych autorów. Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do K_K02 krytycznej refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia, zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu, K_K07 odpowiedniego określenia priorytetów służących realizacji określonego przez siebie lub innych zadania, K_K12 porozumiewania się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk, będącymi w różnej kondycji emocjonalnej; rozwiązywania konfliktów poprzez dialog i tworzenie dobrej atmosfery dla komunikacji w klasie szkolnej i poza nią, K_K13 dostrzegania wagi zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodu nauczyciela, jak również rozwijania jego dorobku i podtrzymywania etosu zawodu nauczyciela. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceny są jednakowe we wszystkich grupach seminaryjnych. Student przygotowuje kolejne elementy pracy magisterskiej zgodnie ze szczegółowym harmonogramem ustalonym przez osoby prowadzące seminaria magisterskie. Student uzyskuje zaliczenie w każdym semestrze na podstawie: - obecności na zajęciach (dopuszcza się jedną nieobecność w semestrze), - przygotowania i aktywnego udziału w zajęciach stacjonarnych i online, - terminowego i zgodnego z instrukcją wykonywania zadań na zajęciach i na platformie CKC UW, zgodnie z planem danego semestru (np. przygotowanie tematu i abstraktu, opracowanie planu części teoretycznej pracy, opracowanie bibliografii; przygotowanie planu części empirycznej pracy, opracowanie planu badania i pytań badawczych, wybór metody i narzędzi, przeprowadzenie badania, opracowanie wyników badania i wniosków, przygotowanie poszczególnych rozdziałów pracy; umieszczanie w terminie zadań i materiałów na platformie, prezentacje, itd.), - uzyskania pozytywnych ocen za poszczególne zadania, a w szczególności za przygotowanie rozdziałów teoretycznych pracy (przegląd literatury), zaplanowanie i przeprowadzenie badania, analizę i interpretację wyników, przygotowanie rozdziału empirycznego pracy (raport z badania) oraz za całą pracę. Warunkiem koniecznym do uzyskania zaliczenia w poszczególnych semestrach na wszystkich seminariach jest: - semestr pierwszy - 1) zatwierdzenie tematu i abstraktu pracy magisterskiej (abstrakt zawiera zakres tematyczny pracy, cel, pytania badawcze i zarys badania oraz 15 pozycji bibliografii) oraz 2) pisemna dokumentacja postępów w zapoznawaniu się z literaturą przedmiotu (np. w postaci dziennika lektur, zawierającego krótki opis, analizę i ocenę każdej przeczytanej pozycji pod kątem ich wykorzystania w pracy magisterskiej lub określonych fragmentów/rozdziałów części teoretycznej pracy), - semestr drugi - 1) przedstawienie promotorowi pierwszej wersji tekstu wszystkich rozdziałów teoretycznych pracy i uzyskanie pozytywnej oceny oraz 2) przedstawienie dokładnego planu badań (wraz z propozycjami narzędzi do zbierania danych, np. kwestionariusz ankiety i wywiadu; arkusz obserwacji; pre-testów i post-testów i innych testów użytych w badaniu) i uzyskanie pozytywnej oceny, - semestr trzeci - 1) przeprowadzenie badania, 2) zebranie i analiza danych, 3) przygotowanie pierwszej wersji raportu z badań (rozdział empiryczny pracy) i uzyskanie pozytywnej oceny, - semestr czwarty - przedstawienie finalnej wersji tekstu pracy magisterskiej (zawierającej wszystkie wymagane elementy) i uzyskanie pozytywnej oceny. Pozostałe szczegółowe warunki zaliczenia poszczególnych semestrów określają osoby prowadzące seminaria magisterskie. Ocena końcowa z seminarium w poszczególnych semestrach stanowi: - 75% oceny za zrealizowanie poszczególnych zadań (weryfikowane efekty uczenia się: K_W02, K_W04, K_W11, K_W18, K_U01, K_U07, K_U08, K_U09, K_U19, K_U20, K_U21, K_U22, K_K02, K_K07, K_K12, K_K13) - 25% oceny za przygotowanie i aktywny udział w zajęciach (dyskusje, prezentacje studenckie, raporty z postępu prac) oraz terminowe wykonywanie zadań i umieszczanie ich na platformie (weryfikowane efekty uczenia się: K_W02, K_W04, K_W11, K_W18, K_U01, K_U07, K_U08, K_U09, K_U19, K_U20, K_U21, K_U22, K_K02, K_K07, K_K12, K_K13). Skala ocen: 95-100% - 5 90-94% - 5- 85-89% - 4+ 80-84% - 4 75-79% - 4- 70-74% - 3+ 65-69% - 3 60-64% - 3- 0-59% - 2 Kryteria oceny prezentacji i zadań (mogą różnić się w zależności od charakteru zadania): - terminowość wykonania zadania, - zgodność z instrukcją (również w zakresie formatowania), - kompletność, - klarowność i logika wywodu, - wnikliwość i jakość argumentacji, - organizacja treści i zgodność treści z tematem pracy, - poprawność raportu z badań i wniosków, - liczba, dobór i dokumentacja źródeł (odpowiednio styl APA, MLA), - poprawność językowa (styl, gramatyka, słownictwo, pisownia), w tym prawidłowe zastosowanie rejestru akademickiego. Praca magisterska jest oceniana na podstawie następujących kryteriów: - zgodność tematu i charakteru pracy z kierunkowymi efektami kształcenia, - zgodność treści pracy z tematem określonym w tytule, - ocena układu pracy, struktury, podziału treści, kolejności rozdziałów, kompletności tez, itp., - merytoryczna ocena pracy, w tym samodzielność myślenia, zakres, w którym praca stanowi nowe ujęcie problemu, - wykazana znajomość literatury przedmiotu, - charakterystyka doboru i wykorzystania źródeł, - ocena formalnej strony pracy (poprawność języka, opanowanie techniki pisania pracy, spis rzeczy, odsyłacze). Objętość pracy magisterskiej to co najmniej 60 stron znormalizowanego wydruku komputerowego bez załączników i bibliografii. Znormalizowany wydruk komputerowy to: - 1800 znaków na stronie (w tym spacje i znaki interpunkcyjne) w układzie: 60 znaków w wierszu, 30 wierszy na stronie, - odstęp między wierszami (interlinia) 1,5 pkt., - tekst główny: czcionka Times New Roman 12 pkt., - tytuły rozdziałów: czcionka Times New Roman 14 + pogrubienie, - przypis dolny: Times 10 pkt., interlinia: 1 pkt., - standardowe marginesy (2.5 cm) oraz wcięcia akapitowe. - tekst wyjustowany, brak wiszących liter na końcu wiersza. Struktura pracy magisterskiej: - strony tytułowe (zgodna ze standardowymi wymaganiami i wzorami na Uniwersytecie Warszawskim i w CKNJOiEE), - streszczenie w języku polskim (do 800 znaków), około 16 wierszy. - lista słów kluczowych (maksymalnie 5 słów) formułowanych w mianowniku liczby pojedynczej, pisanych w jednym ciągu z przecinkami, - tytuł pracy w języku polskim (tytuł pracy nie może być pisany drukowanymi literami), - spis treści, - spis tabel, - spis rysunków (schematów, map, itp.), - spis załączników, - wstęp (we wstępie należy zarysować ogólne tło badanego problemu, wskazać przesłanki wyboru tematu pracy, określić cel i zakres pracy, przedstawić ogólne informacje o zawartości poszczególnych rozdziałów pracy, wskazać metody badawcze, a także syntetycznie opisać wynik badania), - rozdziały zawierające zasadniczy tekst pracy podzielone na odpowiednie sekcje i podsekcje - w tym rozdziały teoretyczne pracy (przegląd literatury i badań) oraz rozdział zawierający raport z badania składający się z następujących elementów: wstęp (zarysowanie problemu, cel badania, pytanie/a badawcze, hipoteza/y badawcze), metoda (opis uczestników badania, narzędzi/instrumentów do zbierania danych, procedury przeprowadzenia badania, metod analizy danych), prezentacja wyników, dyskusja wyników, - wnioski - należy wskazać wnioski wynikające z pracy, określić stopień realizacji celu pracy w oparciu o wyniki badania, odnieść się do hipotez badawczych (określić czy i w jakim stopniu zostały potwierdzone), wskazać implikacje pedagogiczne wyników badania i zasygnalizować możliwości wdrożeniowe), - wykaz cytowanej literatury (wyłącznie pozycje, do których autor odnosi się w pracy) w alfabetycznej kolejności, zgodny z wymogami opisu bibliograficznego (minimum 30 pozycji), - załączniki (np. dokumentacja badania, testy, kwestionariusze ankiety i wywiadu, transkrypcje wywiadów, notatki z obserwacji itd.). Egzamin dyplomowy ma formę ustną i jest prowadzony w języku, w jakim została napisana praca. Warunkiem dopuszczenia studenta do egzaminu dyplomowego jest: - spełnienie wszystkich wymogów określonych w programie studiów, - uzyskanie za pracę magisterską ostatecznej oceny nie mniejszej niż 3,0, - złożenie w sekretariacie zatwierdzonej przez promotora pracy dyplomowej, - dostarczenie do sekretariatu niezbędnych dokumentów. |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN SEM-DYP
SEM-DYP
SEM-DYP
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium dyplomowe, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Nijakowska | |
Prowadzący grup: | Dorota Campfield, Michał Kuźmicki, Joanna Nijakowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium dyplomowe - Zaliczenie |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
W trakcie trzeciego semestru seminarium magisterskiego studenci przeprowadzają badania, zbierają i analizują zebrane w badaniu dane, przygotowują pierwszą wersję raportu z badań (rozdział empiryczny pracy). |
|
Pełny opis: |
Seminarium magisterskie prowadzone jest w jednym z trzech języków - angielskim, francuskim lub niemieckim. Studenci przygotowują poszczególne zadania w języku, w którym prowadzone jest seminarium, na które uczęszczają. W trakcie trzeciego semestru seminarium magisterskiego studenci wykorzystują wiedzę i umiejętności zdobyte w poprzednich semestrach. Studenci przeprowadzają badania zgodnie z autorskimi projektami badawczymi z zakresu przyswajania języka obcego i dydaktyki języków obcych. przygotowanymi w poprzednich semestrach. Studenci wykorzystują opracowane przez nich lub odpowiednio przystosowane (zaadaptowane) narzędzia (wykorzystane w opublikowanych badaniach naukowych) do zebrania danych, następnie analizują zebrane w badaniach dane oraz przygotowują pierwszą wersję raportu z badań (rozdział empiryczny pracy). |
|
Literatura: |
Studenci zobowiązani są przeczytać/zapoznać się z materiałami dydaktycznymi i naukowymi określonymi przez osobę prowadzącą seminarium, umieszczonymi na platformie "Kampus" CKC UW, dostarczonymi na zajęcia przez osobę prowadzącą seminarium lub dostępnymi w bibliotece. Są to na przykład artykuły, rozdziały, opracowania i materiały elektroniczne (prezentacje, filmy video). W zakresie metodologii badań studenci będą korzystać z wybranych pozycji wymienionych poniżej lub ich fragmentów oraz z pozycji zdefiniowanych w sylabusach przez osoby prowadzące poszczególne seminaria magisterskie, w zależności od języka pracy, tematu pracy i rodzaju badania: Brown, J. D., & Coombe, C. (Eds.). (2015). The Cambridge guide to research in language teaching and learning. Cambridge: Cambridge University Press. Brown, J. D., & Rodgers, T. S. (2002). Doing second language research. Oxford: OUP. Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2018). Research methods in education. London: Routledge. Dörnyei, Z. (2007). Research methods in applied linguistics. Oxford: OUP. Mackey, A., & Gass Susan M. (2016). Second language research methodology and design. New York: Routledge. O’leary, Z. (2004). The essential guide to doing research. London: SAGE Publications. Paltridge, B., & Phakiti, A. (Eds.). (2018). Research methods in applied linguistics: A practical resource. London: Bloomsbury Academic. Phakiti, A., De Costa, P., Plonsky, L., & Starfield, S. (Eds.). (2018). The Palgrave handbook of applied linguistics research methodology. London: Palgrave Macmillan. |
|
Uwagi: |
Zajęcia prowadzone są w trybie mieszanym (14 godzin stacjonarnie + 16 godzin zdalnie, asynchronicznie - na platformie Kampus CKC UW). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN SEM-DYP
SEM-DYP
SEM-DYP
WT ŚR CZ PT SEM-DYP
|
Typ zajęć: |
Seminarium dyplomowe, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Nijakowska | |
Prowadzący grup: | Dorota Campfield, Eugeniusz Cyran, Stephen Davies, Przemysław Wolski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium dyplomowe - Zaliczenie |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
W trakcie trzeciego semestru seminarium magisterskiego studenci przeprowadzają badania, zbierają i analizują zebrane w badaniu dane, przygotowują pierwszą wersję raportu z badań (rozdział empiryczny pracy). |
|
Pełny opis: |
Seminarium magisterskie prowadzone jest w jednym z trzech języków - angielskim, francuskim lub niemieckim. Studenci przygotowują poszczególne zadania w języku, w którym prowadzone jest seminarium, na które uczęszczają. W trakcie trzeciego semestru seminarium magisterskiego studenci wykorzystują wiedzę i umiejętności zdobyte w poprzednich semestrach. Studenci przeprowadzają badania zgodnie z autorskimi projektami badawczymi z zakresu przyswajania języka obcego i dydaktyki języków obcych. przygotowanymi w poprzednich semestrach. Studenci wykorzystują opracowane przez nich lub odpowiednio przystosowane (zaadaptowane) narzędzia (wykorzystane w opublikowanych badaniach naukowych) do zebrania danych, następnie analizują zebrane w badaniach dane oraz przygotowują pierwszą wersję raportu z badań (rozdział empiryczny pracy). |
|
Literatura: |
Studenci zobowiązani są przeczytać/zapoznać się z materiałami dydaktycznymi i naukowymi określonymi przez osobę prowadzącą seminarium, umieszczonymi na platformie "Kampus" CKC UW, dostarczonymi na zajęcia przez osobę prowadzącą seminarium lub dostępnymi w bibliotece. Są to na przykład artykuły, rozdziały, opracowania i materiały elektroniczne (prezentacje, filmy video). W zakresie metodologii badań studenci będą korzystać z wybranych pozycji wymienionych poniżej lub ich fragmentów oraz z pozycji zdefiniowanych w sylabusach przez osoby prowadzące poszczególne seminaria magisterskie, w zależności od języka pracy, tematu pracy i rodzaju badania: Brown, J. D., & Coombe, C. (Eds.). (2015). The Cambridge guide to research in language teaching and learning. Cambridge: Cambridge University Press. Brown, J. D., & Rodgers, T. S. (2002). Doing second language research. Oxford: OUP. Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2018). Research methods in education. London: Routledge. Dörnyei, Z. (2007). Research methods in applied linguistics. Oxford: OUP. Mackey, A., & Gass Susan M. (2016). Second language research methodology and design. New York: Routledge. O’leary, Z. (2004). The essential guide to doing research. London: SAGE Publications. Paltridge, B., & Phakiti, A. (Eds.). (2018). Research methods in applied linguistics: A practical resource. London: Bloomsbury Academic. Phakiti, A., De Costa, P., Plonsky, L., & Starfield, S. (Eds.). (2018). The Palgrave handbook of applied linguistics research methodology. London: Palgrave Macmillan. |
|
Uwagi: |
Zajęcia prowadzone są w trybie mieszanym (14 godzin stacjonarnie + 16 godzin zdalnie, asynchronicznie - na platformie Kampus CKC UW). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.