Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Gramatyka pedagogiczna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4101-1PGPK
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0114) Kształcenie nauczycieli ze specjalizacją tematyczną Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Gramatyka pedagogiczna
Jednostka: Uniwersytecki Ośrodek Kształcenia Nauczycieli Języka Angielskiego
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Celem kursu jest pogłębieniem znajomości i zrozumienia gramatyki angielskiej oraz podniesienie poprawności gramatycznej studentów.

Pełny opis:

Podczas kursu studenci poznają terminologię gramatyczną używaną przy opisie gramatyki angielskiej, uczą się analizowania znaczeń formalnych, precyzyjnego formułowania myśli oraz budują pewność w prawidłowym rozumieniu informacji przekazywanych przez rozmówcę, zwłaszcza anglojęzycznego. Dodatkowo, kurs umożliwia dokładne przeanalizowanie zagadnień gramatycznych i leksykalnych, które sprawiają różnego rodzaju trudności, wynikające np. z różnic między naturą języka polskiego i angielskiego.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

Student zna i rozumie:

K_W01 w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, teorie, procesy, zjawiska z zakresu gramatyki języka angielskiego zorientowane na zastosowanie praktyczne w sferze edukacji językowej w przedszkolu oraz na I i II etapie edukacyjnym

K_W02 niezbędną terminologię z zakresu nauczania gramatyki

K_W16 w znaczącym zakresie procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego w języku angielskim, ich prawidłowości i zakłócenia

UMIEJĘTNOŚCI

Student potrafi:

K_U01 wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów w języku polskim i angielskim

K_U02 samodzielnie planować i realizować typowe projekty związane z nauczaniem języków obcych w warunkach przedszkolnych, szkolnych i w warunkach innych instytucji edukacyjnych nauczających języków obcych

K_U03 diagnozować potrzeby, możliwości i zdolności każdego ucznia oraz projektować i realizować zindywidualizowane programy kształcenia i wychowania

K_U09 dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające zmian w przyszłym działaniu

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Student jest gotów do:

K_K01 uczenia się przez całe życie

K_K01 refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-2b06adb1e (2024-03-27)