Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka przedmiotowa etapów II i III: umiejętności dydaktyczne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4101-2PDPEII-IIIUD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0114) Kształcenie nauczycieli ze specjalizacją tematyczną Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka przedmiotowa etapów II i III: umiejętności dydaktyczne
Jednostka: Uniwersytecki Ośrodek Kształcenia Nauczycieli Języka Angielskiego
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

The aim of the course is to acquaint students with the principal didactic skills and develop the ability of adapting them to the teaching situation.

Pełny opis:

The aim of the course is to acquaint students with the principal didactic skills and develop the abilitiy of adapting them to the teaching situation.

Topics:

- enhancing the learners' motivation

- lesson planning

- planning retrieval of information (revision)

- feedback and error correction

- evaluating learners

- giving instructions and classroom management

- evaluating and creating own teaching materials

Literatura:

Brown, P. C, Roediger, H. L., McDaniel M.A. 2014. Make it Stick: The science of successful learning , Harvard University Press (4 chapters for the final test)

Harmer J., 2001. The Practice of English Language Teaching. Oxford: Pearson Education Limited.

Scrivener, J. Learning teaching. 2011. A guidebook for English Language Teachers. Macmillan

Szpotowicz, M., Szulc-Kurpaska M. 2012. Teaching English to Young Learners. Wydawnictwo Naukowe PWN

Tanner, R. Green, C. 1998. Tasks for Teacher Education – a reflective approach. Longman

Thornbury, S. 1999. How to Teach Grammar, Pearson Education

Thornbury, S. 2002. How to Teach Vocabulary, Pearson Education

Ur, P. 1996. A course in Language Teaching. Cambridge: CUP

Metody i kryteria oceniania:

Course requirements:

Active participation in class.

Submitting smaller assignments required by the teacher (lesson plans, presentations)

Conducting microteaching during the classes

Passing the final test (60%)

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-2b06adb1e (2024-03-27)