Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka przedmiotowa - nowe technologie w nauczaniu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4101-3PDPNTWN
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0114) Kształcenie nauczycieli ze specjalizacją tematyczną Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka przedmiotowa - nowe technologie w nauczaniu
Jednostka: Uniwersytecki Ośrodek Kształcenia Nauczycieli Języka Angielskiego
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Kurs poświęcony jest rozwijaniu kompetencji i umiejętności dydaktycznych nauczycieli języka angielskiego w kontekście cyfrowym i pracować w trybie synchronicznym i asynchronicznym, a w szczególności temu jak przygotowywać materiały oraz wykorzystywać narzędzia cyfrowe do rozwijania elementów i sprawności językowych oraz integrować materiały cyfrowe w projekty edukacyjne i umieszczać je na platformach cyfrowych.

Pełny opis:

Program zajęć obejmuje następujące zagadnienia:

1. Nowe technologie - wprowadzenie: narzędzia, którymi będziemy się posługiwać i komunikować

2. Biografia cyfrowa - nasi uczniowie i my (cyfrowi tubylcy a cyfrowi imigranci); kim jest cyfrowy nauczyciel

3. Prawa własności w Internecie; licencje Creative Commons a wykorzystanie materiałów cyfrowych do celów edukacyjnych

4. Nauczanie elementów języka przy pomocy nowych technologii

- słownictwo

- gramatyka

- ortografia

- wymowa

5. Uczenie i ćwiczenie umiejętności językowych przy pomocy nowych technologii:

- mówienie

- słuchanie

- pisanie

- czytanie

- interakcja

- mediacja

6. Rola i zastosowania słowników i tłumaczy elektronicznych

7. Video-lekcje na żywo; narzędzia do wideo-konferencji i streamingu

8. Gamifikacja - używanie mechaniki gier do wspierania edukacji

9. Cyfrowe portfolio ucznia

10.Organizacja pracy zdalnej i zblendowane – systemy zarządzania procesem nauczania (LMS)

11.Testowanie i ocenianie postępów online

Literatura:

B, Bodomo, Adams. Computer-Mediated Communication for Linguistics and Literacy: Technology and Natural Language Education: Technology and Natural Language Education. IGI Global, 2009.

Chapelle, Carol A. English Language Learning and Technology: Lectures on Applied Linguistics in the Age of Information and Communication Technology. John Benjamins Publishing, 2003.

Dudeney, Gavin, i Nicky Hockly. How to Teach English with Technology. Pearson/Longman, 2007.

Harasim, Linda. Learning Theory and Online Technologies. Taylor & Francis, 2017.

Huang, Ronghuai, i in. Educational Technology: A Primer for the 21st Century. Springer, 2019.

Iinuma, Mizuho. Learning and Teaching with Technology in the Knowledge Society: New Literacy, Collaboration and Digital Content. Springer, 2015.

McFarlane, Angela. Information Technology and Authentic Learning: Realising the Potential of Computers in the Primary Classroom. Routledge, 2003.

Mehlenbacher, Brad. Instruction and Technology: Designs for Everyday Learning. MIT Press, 2010.

Miller, Michelle D. Minds Online. Harvard University Press, 2014.

Reich, Justin. Best Ideas for Teaching with Technology: A Practical Guide for Teachers, by Teachers. M.E. Sharpe.

Shank, Patti. The Online Learning Idea Book: 95 Proven Ways to Enhance Technology-Based and Blended Learning. John Wiley & Sons, 2011.

Thomas, Michael. Deconstructing Digital Natives: Young People, Technology, and the New Literacies. Taylor & Francis, 2011.

Thomas, Michael, i Hayo Reinders. Task-Based Language Learning and Teaching with Technology. Bloomsbury Publishing, 2013.

Efekty uczenia się:

Absolwent zna i rozumie:

P6S_WK

podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz narzędzie cyfrowych wykorzystywanych w edukacji

Absolwent umie:

P6S_UW

wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów

samodzielnie planować i realizować oryginalne i innowacyjne projekty związane z nauczaniem języków obcych w warunkach przedszkolnych, szkolnych i innych instytucji nauczających języków obcych

Metody i kryteria oceniania:

Metody i kryteria oceniania

Kurs jest zblendowany: 20h w sali i 30h online

Warunkiem uzyskania zaliczenia jest zdobycie ponad 50% punktów za projekty terminowo umieszczane w portfolio studenta na platformie oraz za projekty i raporty z literatury przedmiotu prezentowane i omawiane podczas zajęć stacjonarnych.

Ocenie podlegają:

- raporty z przeczytanej literatury

- cyfrowe portfolio z zadaniami online (oryginalność, jakość, koncepcja, zgodność z założeniami)

50 – 59% - 3

60 – 69% - 3+

70 – 79% - 4

80 – 89% - 4+

90 – 98% - 5

99 – 100% - 5!

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-2b06adb1e (2024-03-27)