Dydaktyka przedmiotowa - nowe technologie w nauczaniu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4101-3PDPNTWN |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0114) Kształcenie nauczycieli ze specjalizacją tematyczną
|
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka przedmiotowa - nowe technologie w nauczaniu |
Jednostka: | Uniwersytecki Ośrodek Kształcenia Nauczycieli Języka Angielskiego |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Kurs poświęcony jest rozwijaniu kompetencji i umiejętności dydaktycznych nauczycieli języka angielskiego w kontekście cyfrowym i pracować w trybie synchronicznym i asynchronicznym, a w szczególności temu jak przygotowywać materiały oraz wykorzystywać narzędzia cyfrowe do rozwijania elementów i sprawności językowych oraz integrować materiały cyfrowe w projekty edukacyjne i umieszczać je na platformach cyfrowych. |
Pełny opis: |
Program zajęć obejmuje następujące zagadnienia: 1. Nowe technologie - wprowadzenie: narzędzia, którymi będziemy się posługiwać i komunikować 2. Biografia cyfrowa - nasi uczniowie i my (cyfrowi tubylcy a cyfrowi imigranci); kim jest cyfrowy nauczyciel 3. Prawa własności w Internecie; licencje Creative Commons a wykorzystanie materiałów cyfrowych do celów edukacyjnych 4. Nauczanie elementów języka przy pomocy nowych technologii - słownictwo - gramatyka - ortografia - wymowa 5. Uczenie i ćwiczenie umiejętności językowych przy pomocy nowych technologii: - mówienie - słuchanie - pisanie - czytanie - interakcja - mediacja 6. Rola i zastosowania słowników i tłumaczy elektronicznych 7. Video-lekcje na żywo; narzędzia do wideo-konferencji i streamingu 8. Gamifikacja - używanie mechaniki gier do wspierania edukacji 9. Cyfrowe portfolio ucznia 10.Organizacja pracy zdalnej i zblendowane – systemy zarządzania procesem nauczania (LMS) 11.Testowanie i ocenianie postępów online |
Literatura: |
B, Bodomo, Adams. Computer-Mediated Communication for Linguistics and Literacy: Technology and Natural Language Education: Technology and Natural Language Education. IGI Global, 2009. Chapelle, Carol A. English Language Learning and Technology: Lectures on Applied Linguistics in the Age of Information and Communication Technology. John Benjamins Publishing, 2003. Dudeney, Gavin, i Nicky Hockly. How to Teach English with Technology. Pearson/Longman, 2007. Harasim, Linda. Learning Theory and Online Technologies. Taylor & Francis, 2017. Huang, Ronghuai, i in. Educational Technology: A Primer for the 21st Century. Springer, 2019. Iinuma, Mizuho. Learning and Teaching with Technology in the Knowledge Society: New Literacy, Collaboration and Digital Content. Springer, 2015. McFarlane, Angela. Information Technology and Authentic Learning: Realising the Potential of Computers in the Primary Classroom. Routledge, 2003. Mehlenbacher, Brad. Instruction and Technology: Designs for Everyday Learning. MIT Press, 2010. Miller, Michelle D. Minds Online. Harvard University Press, 2014. Reich, Justin. Best Ideas for Teaching with Technology: A Practical Guide for Teachers, by Teachers. M.E. Sharpe. Shank, Patti. The Online Learning Idea Book: 95 Proven Ways to Enhance Technology-Based and Blended Learning. John Wiley & Sons, 2011. Thomas, Michael. Deconstructing Digital Natives: Young People, Technology, and the New Literacies. Taylor & Francis, 2011. Thomas, Michael, i Hayo Reinders. Task-Based Language Learning and Teaching with Technology. Bloomsbury Publishing, 2013. |
Efekty uczenia się: |
Absolwent zna i rozumie: P6S_WK podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz narzędzie cyfrowych wykorzystywanych w edukacji Absolwent umie: P6S_UW wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów samodzielnie planować i realizować oryginalne i innowacyjne projekty związane z nauczaniem języków obcych w warunkach przedszkolnych, szkolnych i innych instytucji nauczających języków obcych |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceniania Kurs jest zblendowany: 20h w sali i 30h online Warunkiem uzyskania zaliczenia jest zdobycie ponad 50% punktów za projekty terminowo umieszczane w portfolio studenta na platformie oraz za projekty i raporty z literatury przedmiotu prezentowane i omawiane podczas zajęć stacjonarnych. Ocenie podlegają: - raporty z przeczytanej literatury - cyfrowe portfolio z zadaniami online (oryginalność, jakość, koncepcja, zgodność z założeniami) 50 – 59% - 3 60 – 69% - 3+ 70 – 79% - 4 80 – 89% - 4+ 90 – 98% - 5 99 – 100% - 5! |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.