Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyki dydaktyczne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4101-3PNDPPRAKPG
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0114) Kształcenie nauczycieli ze specjalizacją tematyczną Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Praktyki dydaktyczne
Jednostka: Uniwersytecki Ośrodek Kształcenia Nauczycieli Języka Angielskiego
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 10.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Skrócony opis:

Celem praktyki jest wyposażenie studenta w wiedzę i umiejętności do wykonywania zawodu nauczyciela. Praktyki zawodowe są organizowane w

tych typach szkół i placówek, do pracy w których absolwent studiów uzyskuje kwalifikacje. Absolwenci studiów poprzez realizację praktyk

zawodowych są przygotowani zarówno w zakresie nauczania przedmiotu (prowadzenia zajęć), jak i realizowania zadań wychowawczych i

opiekuńczych. W trakcie praktyk studentowi zapewnia się następujące formy aktywności: obserwowanie zajęć, asystowanie nauczycielowi

prowadzącemu zajęcia, samodzielne prowadzenie zajęć, planowanie i omawianie zajęć prowadzonych przez siebie i innych (nauczycieli,

studentów). Praktyki przebiegają oraz są rozliczane według szczegółowego regulaminu dostępnego na stronie CKNJOiEE

Pełny opis:

Główne cele praktyk:

1. Zapoznanie się ze specyfiką pracy oraz zakresem obowiązków

dydaktycznych, wychowawczych i organizacyjnych nauczyciela języka angielskiego.

2. Nabycie umiejętności prowadzenia obserwacji lekcji i jej dokumentowania oraz samodzielnego prowadzenia lekcji języka angielskiego.

3. Nabycie umiejętności analizy pracy nauczyciela języka angielskiego i uczniów podczas wspólnego omawiania praktyk z nauczycielem- mentorem oraz podczas zajęć z dydaktyki przedmiotowej.

4. Nabycie umiejętności analizowania własnej pracy dydaktycznej i

wychowawczej i jej efektów oraz pracy własnej uczniów.

5. Zapoznanie się z zachowaniem i funkcjonowaniem emocjonalnym,

intelektualnym i społecznym dzieci i młodzieży.

6. Nabycie umiejętności diagnozowania pedagogicznego, planowania pracy

dydaktyczno-wychowawczej uwzględniającej różnice indywidualne uczniów.

7. Uświadomienie studentom – przyszłym nauczycielom języka angielskiego – problemów pojawiających się w kształceniu i wychowaniu dzieci

i młodzieży (biopsychicznych, społecznych, ekonomicznych).

Efekty uczenia się:

K_W07 w sposób uporządkowany różne środowiska wychowawcze i

edukacyjne, ich specyfikę i procesy w nich zachodzące

K_W08 w zaawansowanym stopniu strukturę i funkcje systemu edukacji,

cele, podstawy prawne, organizację i funkcjonowanie różnych instytucji

edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych,

kulturalnych i pomocowych

K_W09 różnorodnych uczestników działalności edukacyjnej, wychowawczej,

opiekuńczej, kulturalnej i pomocowej, edukację włączającą, a także sposoby

realizacji zasady inkluzji

K_W21 podstawę programową języka angielskiego i opcjonalnie języka

francuskiego lub niemieckiego, ew. wiedzy o społeczeństwie na trzecim

etapie edukacyjnym oraz uwarunkowania kształcenia językowego w szkole

wyższej

K_U02 samodzielnie planować i realizować, także przy użyciu technik

informacyjno-komunikacyjnych, typowe i innowacyjne projekty związane z

nauczaniem języków obcych w warunkach szkoły licealnej, branżowej,

wyższej oraz w kształceniu dorosłych i w warunkach innych instytucji

edukacyjnych nauczających języków obcych ew. z nauczaniem przedmiotu

wiedza o społeczeństwie na trzecim etapie edukacyjnym

K_U03 dokonać oceny i krytycznej analizy jakości w nauczaniu języków

obcych i ew. przedmiotu wiedza o społeczeństwie; diagnozować potrzeby,

możliwości i zdolności każdego ucznia oraz projektować i realizować

zindywidualizowane programy kształcenia i wychowania

K_U04 stosować założenia i wymagania podstawy programowej dla języka

angielskiego i opcjonalnie języka francuskiego lub niemieckiego, ew. wiedzy

o społeczeństwie dla trzeciego etapu edukacyjnego oraz wymagania

kształcenia językowego w szkole wyższej

K_U06 w niezbędnym zakresie stosować przepisy prawa odnoszące się do

instytucji związanych z edukacją, nauczaniem języków obcych

K_U07 ocenić przydatność różnorodnych metod, procedur, dobrych praktyk

do realizacji zadań i rozwiązywania problemów dotyczących nauczania

języków obcych ew. przedmiotu wiedza o społeczeństwie oraz wybrać i

zastosować właściwy sposób postępowania

K_U08wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii i pedagogiki

oraz powiązanych z nimi dyscyplin w celu krytycznego analizowania i

interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych,

kulturalnych i pomocowych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań

K_U10 pracować z młodzieżą i dorosłymi pochodzącymi ze środowisk

odmiennych kulturowo i posiadających ograniczoną znajomość języka

polskiego

K_U11 posługiwać się zasadami i normami etycznymi w podejmowanej

działalności, dostrzegać i analizować dylematy etyczne; przewidywać skutki

konkretnych działań wychowawczych, opiekuńczych i terapeutycznych

K_U14 planować tok i program kształcenia językowego dostosowanego do

pełnego spektrum odbiorców w otoczeniu społecznym, różnych obszarów

dziedzin życia gospodarczego, naukowego i społecznego

K_U28 animować prace nad rozwojem uczestników procesów

dydaktycznych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a

także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie i

odpowiedzialnego podejmowania decyzji edukacyjnych i zawodowych

K_K06 współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role

K_K08 prawidłowego identyfikowania i rozstrzygania dylematów

związanych z wykonywaniem zawodu nauczyciela

K_K10 podejmowania działań psychologicznych, pedagogicznych i

dydaktycznych w środowisku szkolnym, pozaszkolnym i akademickim będąc

przekonanym o ich sensie, wartości i potrzebie; jest gotów do

podejmowania wyzwań zawodowych

K_K13 dostrzegania wagi zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji

na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodu nauczyciela, jak

również rozwijania jego dorobku i podtrzymywania etosu zawodu

nauczyciela

Metody i kryteria oceniania:

Efekty kształcenia oceniane na podstawie następujących składowych:

- ocena/opinia mentora

- ocena opiekuna praktyk na podstawie przedstawionego portfolio (plany zajęć, scenariusze lekcji refleksje po przeprowadzonych zajęciach)

- opisy przypadków

- dzienniczek praktyk

- zaprojektowane własne zadania i ćwiczenia

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyki pedagogiczne, 120 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Praktyki pedagogiczne - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-2b06adb1e (2024-03-27)