Język angielski - poziom ponad średnio zaawansowany
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4101-ANGOB2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.101
|
Nazwa przedmiotu: | Język angielski - poziom ponad średnio zaawansowany |
Jednostka: | Uniwersytecki Ośrodek Kształcenia Nauczycieli Języka Angielskiego |
Grupy: |
Lektoraty Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej Lektoraty języka angielskiego Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej Lektoraty języka angielskiego UKKNJO Lektoraty oferowane w rejestracjach żetonowych (akceptowane przez WNE jako lektoraty języków obcych) |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
B2 według "Modern Languages: Learning, Teaching, Assessment. A Common European Framework of Reference" oznacza docelowy poziom kursu języka obcego w zakresie sprawności językowych dla studentów rozpoczynających naukę na kursie ponad średnio zaawansowanym. |
Pełny opis: |
Po kursie na tym poziomie student potrafi zrozumieć dłuższą wypowiedź, wykład oraz nawet złożoną dyskusję pod warunkiem, że temat wypowidzi jest mu znany. Potrafi zrozumieć większość wiadomości i programów TV, dotyczących wydarzeń. Rozumie filmy w wersji oryginalnej, jeśli aktorzy posługują się językiem literackim (standardowym). Rozumie artykuły i reportaże dotyczące współczesnych problemów, których autorzy przedstawiają szczegółowe opinie i argumenty. Jest w stanie zrozumieć współczesną prozę literacką. Potrafi porozumiewać się z płynnością i spontanicznością, która umożliwia noramlną komunikację z rozmówcą posługującym się danym językiem jako ojczystym. Może brać czynny udział w dyskusji, wyjaśniając i podtrzymując swoje poglądy. Potrafi zaprezentować jasny i szczegółowy opis w szerokim zakresie tematów z różnych dzedzin związanych ze swoimi zainteresowaniami. Umie przedstawić swój pogląd na dany temat, podając argumenty za i przeciw. Potrafi napisać przejrzysty, precyzyjny tekst na tematy związane ze swoimi zaintersowaniami. Umie napisać krótki esej lub sprawozdanie, przekazując informacje lub przedstawiając argumenty za i przeciw. Potrafi napisać list, podając istotę i wagę osobistych doświadczeń i wrażeń. |
Literatura: |
podręczniki do nauki języka angielskiego na poziomie B2 do wyboru przez lektora słowniki języka angielskiego literatura uzupełniająca do wyboru przez lektora materiały przygotowane przez lektora |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu kursu, student: Umiejętności U01 potrafi wyszukiwać, analizować,oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów H1P_U01 U10 potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych, ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów. H1P_U11 U19 posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów. H1A_U06 Wiedza W07 zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony prawa autorskiego H1P_W10 W15 ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości i zakłóceń S1A_ W05 S1A_W09 W23 ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych S1A_W07 Kompetencje społeczne K01 rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie H1P_K01 K02 potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role H1P_K02 |
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia rozwijają cztery podstawowe umiejętności: czytanie, słuchanie, mówienie i pisanie. Stosowane metody kładą główny nacisk na działania przygotowujące studentów do komunikacji w sytuacjach związanych ze studiami i przyszłą pracą zawodową. Studenci otrzymują zadania do rozwiązania, które opracowują w grupach o różnej liczebności lub indywidualnie. Metody praktyczne: opis, instrukcja, praca z czytanką, tekstem słuchanym, ćwiczenia leksykalne i gramatyczne, konwersacje, dyskusja, opis, gry, scenki sytuacyjne. Kryteria zaliczenia. Odpowiedź ustna ( prezentacja, odgrywanie ról, udział w dyskusji), wypowiedź pisemna ( list, esej, streszczenie), testy dydaktyczne ( prawda/fałsz, wybór jednokrotny i wielokrotny, uzupełnienie luk, podawanie właściwych zwrotów – funkcje językowe) Metoda oceny kompetencji społecznych: rozmowa z wykładowcą i studentami, obserwacja przez wykładowcę, samoocena. Obowiązująca skala ocen: 60-70% 3.0 dostateczny 71-76% 3,5 dostateczny plus 77 -86% 4,o dobry 87-92% 4.5 dobry plus 93-98% 5.0 bardzo dobry 99-100% 5! celujący Warunkiem otrzymania zaliczenia jest: 1. Obecność na zajęciach ( w semestrze dopuszcza się dwie nieobecności) 2. Uzyskanie pozytywnych ocen z odpowiedzi ustnych, testów i wypowiedzi pisemnych. Ocena końcowa jest średnią ocen uzyskanych w trakcie nauki. Każdy prowadzący zajęcia może dodatkowo wprowadzić obowiązek testu zaliczeniowego z całości materiału. W semestrze zimowym zajęcia będą prowadzone zdalnie na platformie CKC, Google Meet lub Zo-om, zgodnie z informacją podaną przez prowadzącego. |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.