Język arabski - poziom początkujący
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4101-ARAOA1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.8
|
Nazwa przedmiotu: | Język arabski - poziom początkujący |
Jednostka: | Uniwersytecki Ośrodek Kształcenia Nauczycieli Języka Angielskiego |
Grupy: |
Lektoraty Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej Lektoraty języka arabskiego UKKNJA Lektoraty oferowane w rejestracjach żetonowych (akceptowane przez WNE jako lektoraty języków obcych) |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | arabski |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Kurs adresowany jest do Studentów rozpoczynających naukę od zera. (A1 według Modern Languages: Learning, Teaching, Assessment. A Common European Framework of Reference). Na wstępie Studenci zapoznają się z alfabetem arabskim oraz wymową. Ten etap zostanie wzbogacony o materiał audio i video, dotyczący techniki pisania oraz zasad wymowy poszczególnych głosek. Całość poparta będzie licznymi ćwiczeniami oraz elementami gramatyki. Stopniowo zostaną wprowadzone proste dialogi oraz filmy odnoszące się do sytuacji społecznych, typowych dla świata arabskiego: powitania, zwroty grzecznościowe, nawiązywanie kontaktów, wizyty i spotkania, pytanie o informację. Inne zagadnienia poruszone podczas kursu to: dialekty arabskie, kaligrafia, elementy kultury arabsko-muzułmańskiej. Kurs koncentruje się na komunikacji ustnej w języku arabskim. |
Pełny opis: |
Po pomyślnym ukończeniu kursie na tym poziomie studentka / student: (I. Umiejętności) 1. rozumie, gdy mówi się wolno i wyraźnie, rozumie podstawowe wyrażenia dotyczące własnej osoby, rodziny, najbliższego otoczenia; w tekście pisanym rozumie znane słownictwo, nazwy i proste zdania; 2. jest w stanie przeczytać informacje zawarte na przykład w ogłoszeniach, plakatach, katalogach; potrafi porozumieć się w prosty sposób pod warunkiem, że rozmówca jest przygotowany na powtórzenie wypowiedzi w wolniejszym tempie, i pomoże sformułować to, co chce powiedzieć; 3. umie zadawać i odpowiadać na pytania dotyczące tematyki życia codziennego, własnych potrzeb znanych mu tematów; potrafi używać prostych zwrotów i zdań, aby opisać gdzie mieszka, skąd pochodzi i znanych mu ludzi. 4. potrafi napisać krótki, prosty tekst, np. pozdrowienia z wakacji; otrafi wypełnić formularz z danymi osobowymi, podać narodowość, zawód, adres w np. hotelowym formularzu meldunkowym. (II. Wiedza i kompetencje społeczne) 5. wykorzystuje wiedzę o kulturze arabsko-muzułmańskiej, zdobytą na zajęciach. 6. współpracuje w grupie, efektywnie wyznaczając sobie i innym zadania 7. identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego samokształcenia 8. akceptuje różnorodność postaw i opinii w kontaktach interpersonalnych. |
Literatura: |
Podręcznik Alif Baa: Introduction to Arabic Letters and Sounds, Kristen Brustad, Mahmoud Al-Batal, Abbas Al-Tonsi oraz materiały własne wykładowcy na platformie Moodle – dedykowanej studentom do pracy własnej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę na podstawie obecności i aktywności, prac domowych oraz testu po każdym semestrze. |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.