Intercultural Communication (Komunikacja międzykulturowa)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4219-AL007 | Kod Erasmus / ISCED: |
08.9
![]() ![]() |
Nazwa przedmiotu: | Intercultural Communication (Komunikacja międzykulturowa) | ||
Jednostka: | Ośrodek Studiów Amerykańskich | ||
Grupy: |
Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia - 3 rok |
||
Punkty ECTS i inne: |
4.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | angielski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Skrócony opis: |
Zajęcia warsztatowe mające na celu zapoznanie studentów z dobrymi wzorami komunikacji w różnych kulturach, zwłaszcza amerykańskiej. Ćwiczyć będziemy pisemne i ustne formy komunikowania się przy czym szczególny akcent położony będzie na budowanie dobrej woli, pozytywny wydźwięk komunikatów i język wolny od uprzedzeń. Zwracać będziemy też uwagę na kulturowy kontekst i specyfikę komunikacji międzykulturowej. |
||
Pełny opis: |
Podstawowe moduły kursu: Cechy amerykańskiej kultury najbardziej istotne z perspektywy komunikowania się Wstęp do komunikacji Modele komunikacji, bariery komunikacyjne, styl defensywny a wspierający, umiejętności nadawania efektywnych komunikatów, aktywne słuchanie, komunikowanie zwrotne Budowanie dobrej woli (trzy filary skutecznej komunikacji: nastawienie na odbiorcę, pozytywny akcent, język wolny od uprzedzeń) Efektywne pisanie Konstruowanie dokumentów, listów, planów, raportów, "minutek" Umiejętności prezentowania Strategia: cel, odbiorcy, wiarygodność, kontekst kulturowy Struktura: wprost/nie wprost Przekaz: kanał, pytania i odpowiedzi Pomoce wizualne: kwestia przeładowania, cel, spójność Szukanie pracy Pisanie CV i listów motywacyjnych, rozmowy kwalifikacyjne |
||
Literatura: |
Covey, Stephen R. (1990) The 7 Habits of Highly Effective People, New York: Fireside Guffey M.E.. Loewy D. (2012) Essentials of Business Communication, South-Western College Hall E. (1990) Understanding Cultural Differences, Yarmouth Hofstede, G. (2010) Cultures and Organizations, McGraw-Hill Hofstede’s Insights https://www.hofstede-insights.com Meyer, Erin (2015) The Culture Map. Decoding how people think, lead, and get things done across cultures, New York: Public Affairs. Quintessential Careers www.quintcareers.com Style Guide (2010) The Economist. Profile Books Podcast Think Fast, Talk Smart: Stanford University Podcast https://www.gsb.stanford.edu/business-podcasts/think-fast-talk-smart |
||
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu kursu studenci będą posiadać: Wiedzę, która pozwoli im: Rozpoznawać i rozumieć rolę kontekstu kulturowego w komunikacji ze szczególnym uwzględnieniem różnic międzykulturowych Rozumieć wzorce i zasady efektywnego komunikowania się w kontekście różnych kultur Umiejętności, które pozwolą im: Wyrażać treści i idee w mowie i piśmie w sposób pozytywny, budujący dobrą wolę i pozbawiony uprzedzeń Tworzyć skuteczne, spójne i zwięzłe dokumenty biznesowe: listy, mema, "minutki", raporty i plany Przedstawić dobrze skonstruowane, wiarygodne i celowe prezentacje w formacie dostosowanym właściwie do odbiorców Przygotować kompletne i profesjonalne CV oraz listy motywacyjne Przygotować się właściwie do wszystkich etapów procesu rekrutacyjnego Kompetencje, które pozwolą im: Rozumieć rolę komunikacji i współpracy Rozwinąć umiejętności interpersonalne, które przyczyniają się do satysfakcjonujących relacji w życiu zawodowym |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa uzależniona jest od: aktywnego udziału w zajęciach - dwa zadania domowe (indywidualne) (20%, 20%) - jeden projekt grupowy (35%) - jedna 3 minutowa prezentacja nagrana i oceniona na zajęciach (25%) Ważne: • zadania domowe muszą być wykonane terminowo - niższa ocena za spóźnienie • możliwe 2 nieobecności, ale nie zwalniają one z terminowości oddania prac domowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-06-15 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 150 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Durska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Durska, Paulina Orbitowska-Fernandez, Dariusz Zembrzuski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.