Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

New York City, Chicago, and Los Angeles: Introduction to the US Cities (Nowy Jork, Chicago, Los Angeles. Wstęp do miast amerykańskich)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4219-SH0010
Kod Erasmus / ISCED: 14.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0310) Nauki społeczne i psychologiczne Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: New York City, Chicago, and Los Angeles: Introduction to the US Cities (Nowy Jork, Chicago, Los Angeles. Wstęp do miast amerykańskich)
Jednostka: Ośrodek Studiów Amerykańskich
Grupy: Kursy do wyboru dla studiów stacjonarnych I stopnia
Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia
Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia - 1 rok
Zajęcia do wyboru - nauki społeczne - studia BA
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Skrócony opis:

Kurs stanowi wprowadzenie do wiedzy o trzech największych amerykańskich miastach. Przedstawia ją tle rozwoju miast, przedmieść i regionów metropolitalnych w Stanach Zjednoczonych. Na materiały omawiane na zajęciach składają się wybrane rozdziały z podręcznika socjologii miejskiej Cities and urban life, artykuły z bieżącej prasy, filmy dokumentalne i fabularne.

Pełny opis:

1. Wstęp i omówienie

2. Chicago: The Fourth Partition (2013). Film dokumentalny

3. J. J. Macionis, V. N. Parrillo, Cities and urban life, Case study: Chicago, ‘City of the Big Shoulders’, pp. 320-328

Różnorodność klasowa i rasowa dzielnic Chicago - artykuł z bieżącej prasy

4. Southside with You (2016). Movie

5. NYC: New York, vol. 7. Film dokumentalny PBS

6. J. J. Macionis, V. N. Parrillo, Cities and urban life, Case study: New York – The ‘Big Apple’, pp. 74-84

Grupy imigranckie w Nowym Jorku - artykuł z bieżącej prasy

7. West Side Story (1963)

8. Lost Los Angeles, Season2 episode 2, Building the Metropolis: https://www.youtube.com/watch?v=gUkwI6vQxHs. Film dokumentalny

9. J. J. Macionis, V. N. Parrillo, Cities and urban life, The development of North American cities, pp. 55-74, 84-85.

10. LaLa Land (2017). Film fabularny

11. Jak przygotować esej końcowy?

12. Marriage Story (2019). Film fabularny.

Nowy Jork a Los Angeles w wywiadzie z twórcami filmu

13-14. Crime, refugee crisis, homelessness in three cities - artykuły z bieżącej prasy

Literatura:

Cities and urban life by J. J. Macionis, V. N. Parrillo, Pearson, 2010

www.citylab.com

Efekty uczenia się:

1. WIEDZA: Podstawowa wiedza historyczna i socjologiczna na temat trzech największych miast amerykańskich.

2.UMIEJĘTNOŚCI: Rozumienie tekstów z akademickich podręczników, artykułów prasowych, filmów dokumentalny i fabularnych oraz rozumienie, jak różnego rodzaju wiedzy o miastach dostarczają te materiały. Przygotowanie krótkiego komentarza do materiałów. Przygotowanie krótkiego eseju końcowego.

3. KOMPETENCJE SPOŁECZNE: uprzejmy i kompetentny udział w akademickiej dyskusji

Metody i kryteria oceniania:

Udział w zajęciach i rzeczowy udział w dyskusji na zajęciach (30%)

2. Two 1 page reaction papers to the assigned readings, documentaries or movies (30%, 15% each)

3. Final essay: 2000-3000 words, topic and research discussed with an instructor, based on assigned or additional readings (40%)

Each activity is graded 2 to 5!.

The final grade will be a result of: 0,3 x Participation grade + 0,15 x 1st response paper grade + 0,15 x 2nd response paper grade + 0,4 x final essay grade.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Sosnowska-Jordanovska
Prowadzący grup: Anna Sosnowska-Jordanovska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-2b06adb1e (2024-03-27)