Academic Writing B2+ (Pisanie tekstów akademickich B2+)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4219-ZP201 |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.9
|
Nazwa przedmiotu: | Academic Writing B2+ (Pisanie tekstów akademickich B2+) |
Jednostka: | Ośrodek Studiów Amerykańskich |
Grupy: |
Przedmioty na studiach stacjonarnych II stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Academic Writing B2+ to zaawansowany i praktyczny kurs, który rozwija takie umiejętności jak krytyczne czytanie i pisanie tekstów akademickich, formułowanie tezy, pytań i celów badawczych, prowadzenie spójnej argumentacji, a także doskonalenie metod badawczych (praca z bazami publikacji naukowych i archiwami). |
Pełny opis: |
Academic Writing B2+ to zaawansowany i praktyczny kurs, który rozwija takie jak umiejętności jak krytyczne czytanie i pisanie tesktów akademickich, precyzyjne formułowanie pytań i celów badawczych, prowadzenie spójnej argumentacji, a także doskonalenie metod badawczych (praca z bazami publikacji naukowych i archiwami). METODY PRACY : - zajęcia w grupie (dokładny plan zajęć zostanie przedstawiony na pierwszych zajęciach) - konsultacje indywidualne z wykładowcą/wykładowczynią - praca w parach i mniejszych grupach nad pracami studentek/studentów (peer-review) - dyskusje |
Literatura: |
Eric Hayot, The Elements of Academic Style Gregory Colomb et al., The Craft of Research Helen Sword, Stylish Academic Writing Kate Turabian, A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations John M. Swales and Christine B. Feak, Academic Writing for Graduate Students, 3rd ed. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu tego kursu student/ka: WIEDZA - rozumie, na czym polega akademicki styl i czym jest poprawna struktura tekstu akademickiego; - wie, czym jest praca badawcza, na czym polega szukanie i wykorzystanie źródeł, jak uniknąć popełnienia plagiatu i zna zasady uczciwości akademickiej; - zna zasady i konwencje opracowania bibliografii i przypisów; UMIEJĘTNOŚCI - potrafi rozróżniać teksty pisane w różnych stylach (styl akademicki a styl potoczny); - potrafi rozpoznać źródła przydatne w pracy akademickiej; - potrafi napisać poprawnie tekst akademicki z bibliografią i przypisami KOMPETENCJE SPOŁECZNE - potrafi pracować w grupie; - jest otwarty na różne wizje kultury; - potrafi zająć własne stanowisko wobec wybranych kontrowersji kulturowych i społecznych w Stanach Zjednoczonych; - umie ocenić pracę kolegów i koleżanek oraz zaproponować poprawki do ich tekstów. - jest uwrażliwiony na kwestie dyskryminacji w języku; - posiada umiejętność pracy w parach i w grupie; - umie ocenić pracę kolegów i koleżanek oraz zaproponować poprawki do ich tekstów. |
Metody i kryteria oceniania: |
40% Pisemne zadania na zajęciach 40% Zadania domowe 20% Aktywny udział w zajęciach Skala ocen: 0-60 – 2 60-70 – 3 71-75 – 3,5 76-85 – 4 86-90 – 4,5 91-95 – 5 96-100 – 5! |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW2
PT CW2
CW2
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia 2 - pisanie na poziomie akademickim, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Mąkowska | |
Prowadzący grup: | Jędrzej Burszta, Blanka Kotlińska, Emma Oki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 2 - pisanie na poziomie akademickim - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW2
CW2
CW2
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia 2 - pisanie na poziomie akademickim, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Mąkowska | |
Prowadzący grup: | Blanka Kotlińska, Emma Oki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 2 - pisanie na poziomie akademickim - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.