MatchIT
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 7600-MIT-OG |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.0
|
Nazwa przedmiotu: | MatchIT |
Jednostka: | Centrum Współpracy i Dialogu Uniwersytetu Warszawskiego |
Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim Przedmioty ogólnouniwersyteckie społeczne |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
MatchIT to wyjątkowe zajęcia ogólnouniwersyteckie oraz obowiązkowe zajęcia dla studentów Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki (MIM), organizowane we współpracy z Inkubatorem Uniwersytetu Warszawskiego. Wydarzenie obejmuje pracę około 100 studentów Uniwersytetu Warszawskiego w interdyscyplinarnych zespołach. Uczestnicy, podzieleni na zespoły 5-7 osobowe, będą mieli za zadanie stworzenie projektu (projekt cyfrowy o potencjale wdrożeniowym) — więcej niż mockup, ale mniej niż działający prototyp. Szczególnie zachęcamy do realizacji projektów o impakcie społecznym. Kluczowymi elementami projektu muszą być: dogłębne rozpoznanie potrzeby, starannie przeanalizowany rynek pod kątem konkurencji bezpośredniej i pośredniej oraz solidne zrozumienie grupy docelowej, do której projekt będzie skierowany. UWAGA! Nie są wymagane umiejętności programistyczne. UWAGA! Nie są wymagane żadne umijętności związane z programowaniem. |
Pełny opis: |
Dla kogo? Przedmiot jest idealny dla osób, które chcą: ● poznać proces projektowania aplikacji mobilnych i stron internetowych, ● pracować w interdyscyplinarnych zespołach ze studentami z różnych wydziałów UW, ● rozwijać projekt pod okiem mentorów, ● stworzyć praktyczne rozwiązanie problemu z wykorzystaniem technologii informatycznych, ● opracować rozwiązanie odpowiadające na aktualne potrzeby osób z niepełnosprawnościami, ● uczestniczyć w ciekawym i przydatnym OGUN-ie. Jak będą wyglądały zajęcia? W trakcie weekendowych spotkań studenci, pracując w interdyscyplinarnych zespołach, tworzą cyfrowe rozwiązania wspierające osoby z niepełnosprawnościami. Wynikiem tej pracy powinien być projekt cyfrowy o potencjale wdrożeniowym — więcej niż mockup, ale mniej niż w pełni działający prototyp. Program obejmuje trzy do 5 zjazdów, podczas których uczestnicy pracują nad rozwiązaniami w wybranej tematyce danego semestru. W godzinach zajęć uwzględniony jest czas na pracę własną studentów, obejmującą analizę wyników i implementację zaproponowanego rozwiązania. Studenci mają również możliwość konsultacji projektów z opiekunami grup. Czego się nauczycie? ● tworzenia projektu cyfrowego od fazy inspiracji do wersji testowej, ● tworzenia projektu będącego realną odpowiedzią na potrzeby użytkowników, ● korzystania z wiedzy i doświadczenia mentorów oraz praktyków, ● efektywnej pracy w interdyscyplinarnym zespole, ● atrakcyjnego i skutecznego prezentowania projektów. UWAGA! Nie są wymagane umiejętności programistyczne. |
Efekty uczenia się: |
Kompetencje społeczne: PI, PII, PIII/ K 04 Swoim zachowaniem stanowi wzór postaw etycznych i moralnych. Godnie reprezentuje swoje wartości i zasady. PI, PII, PIII/ K 01 Ma świadomość znaczenia samorozwoju (ma motywację wewnętrzną) oraz wagi własnej postawy odpowiedzialności i proaktywności. Wie kiedy i po co korzystać z pracy zespołowej, coachingu czy mentoringu. Umiejętności: PII/U 16 Potrafi pracować dla wspólnych efektów. PI/U 05 Potrafi zauważać istotne komunikaty werbalne i niewerbalne oraz dokonywać prawidłowej ich interpretacji. Potrafi zadawać odpowiednie pytania i argumentować. PIII/U 22 Używa strategii kreatywności do rozwiązywania problemów, konfliktów. PI/U 02 Posiada umiejętność modyfikowania własnych emocji w pożądanym kierunku, w tym odreagowywania skutków stresu i radzenia sobie z porażkami. Wiedza: PI/W 11 Ma wiedzę na temat prawidłowości komunikowania się, w tym zna modele i strategie skutecznego komunikowania się, autoprezentacji oraz multimedialnej prezentacji. PI/W 09 Zna zasady budowy wartości dla klienta. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę. Składa się na nią: obecność, aktywność na zajęciach i stworzenie projektu. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
SO CW
N CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 50 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Hanna Országh-Szturo, Aleksy Schubert | |
Prowadzący grup: | Aleksy Schubert | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
MatchIT to wyjątkowe zajęcia ogólnouniwersyteckie oraz obowiązkowe zajęcia dla studentów Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki (MIM), organizowane we współpracy z Inkubatorem Uniwersytetu Warszawskiego. Wydarzenie obejmuje pracę około 100 studentów Uniwersytetu Warszawskiego w interdyscyplinarnych zespołach. Uczestnicy, podzieleni na zespoły 5-7 osobowe, będą mieli za zadanie stworzenie projektu (projekt cyfrowy o potencjale wdrożeniowym) — więcej niż mockup, ale mniej niż działający prototyp. Szczególnie zachęcamy do realizacji projektów o impakcie społecznym. Kluczowymi elementami projektu muszą być: dogłębne rozpoznanie potrzeby, starannie przeanalizowany rynek pod kątem konkurencji bezpośredniej i pośredniej oraz solidne zrozumienie grupy docelowej, do której projekt będzie skierowany. UWAGA! Nie są wymagane umiejętności programistyczne. |
|
Pełny opis: |
Dla kogo? Przedmiot jest idealny dla osób, które chcą: ● poznać proces projektowania aplikacji mobilnych i stron internetowych, ● pracować w interdyscyplinarnych zespołach ze studentami z różnych wydziałów UW, ● rozwijać projekt pod okiem mentorów, ● stworzyć praktyczne rozwiązanie problemu z wykorzystaniem technologii informatycznych, ● opracować rozwiązanie odpowiadające na aktualne potrzeby osób z niepełnosprawnościami, ● uczestniczyć w ciekawym i przydatnym OGUN-ie. Jak będą wyglądały zajęcia? W trakcie trzech weekendowych spotkań studenci, pracując w interdyscyplinarnych zespołach, tworzą cyfrowe rozwiązania wspierające osoby z niepełnosprawnościami. Wynikiem tej pracy powinien być projekt cyfrowy o potencjale wdrożeniowym — więcej niż mockup, ale mniej niż w pełni działający prototyp. Program obejmuje trzy do pięciu zjazdów, podczas których uczestnicy pracują nad rozwiązaniami w wybranej tematyce danego semestru. W godzinach zajęć uwzględniony jest czas na pracę własną studentów, obejmującą analizę wyników i implementację zaproponowanego rozwiązania. Studenci mają również możliwość konsultacji projektów z opiekunami grup. Czego się nauczycie? ● tworzenia projektu cyfrowego od fazy inspiracji do wersji testowej, ● tworzenia projektu będącego realną odpowiedzią na potrzeby użytkowników, ● korzystania z wiedzy i doświadczenia mentorów oraz praktyków, ● efektywnej pracy w interdyscyplinarnym zespole, ● atrakcyjnego i skutecznego prezentowania projektów. UWAGA! Nie są wymagane umiejętności programistyczne. |
|
Uwagi: |
Z uwagi na fakt, że zajęcia ogólnouniwersyteckie MatchIT prowadzone są we współpracy z Wydziałem Matematyki, Informatyki i Mechaniki oraz są częścią obowiązkowego przedmiotu "Idee i informatyka" prowadzonego przez dr hab, Aleksego Schuberta, prof. UW, studenci Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki nie mogą uczęszczać na ten przedmiot w ramach rejestracji żetonowej. Wszystkie pytania i wątpliwości dotyczące przedmiotu prosimy kierować na oguny@inkubator.uw.edu.pl Terminy zjazdów w semestrze 24/25Z: Piątek 25.10, 17-19 stacjonarnie (Wydział Matematyki Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego) Niedziela 17.11, 10-16 stacjonarnie (ul. Dobra 55) Piątek 29.11, 17-20 online (Zoom) Sobota 14.12, 10-16 stacjonarnie (do uzgodnienia) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.