Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

MatchIT

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 7600-MIT-OG
Kod Erasmus / ISCED: 04.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: MatchIT
Jednostka: Centrum Współpracy i Dialogu Uniwersytetu Warszawskiego
Grupy: Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim
Przedmioty ogólnouniwersyteckie społeczne
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

ogólnouniwersyteckie

Tryb prowadzenia:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

MatchIT to wyjątkowe zajęcia ogólnouniwersyteckie oraz obowiązkowe zajęcia dla studentów Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki (MIM), organizowane we współpracy z Inkubatorem Uniwersytetu Warszawskiego. Wydarzenie obejmuje pracę około 100 studentów Uniwersytetu Warszawskiego w interdyscyplinarnych zespołach. Uczestnicy, podzieleni na zespoły 5-7 osobowe, będą mieli za zadanie stworzenie projektu (projekt cyfrowy o potencjale wdrożeniowym) — więcej niż mockup, ale mniej niż działający prototyp.

Szczególnie zachęcamy do realizacji projektów o impakcie społecznym. Kluczowymi elementami projektu muszą być: dogłębne rozpoznanie potrzeby, starannie przeanalizowany rynek pod kątem konkurencji bezpośredniej i pośredniej oraz solidne zrozumienie grupy docelowej, do której projekt będzie skierowany.

UWAGA! Nie są wymagane umiejętności programistyczne.

UWAGA! Nie są wymagane żadne umijętności związane z programowaniem.

Pełny opis:

Dla kogo?

Przedmiot jest idealny dla osób, które chcą:

● poznać proces projektowania aplikacji mobilnych i stron internetowych,

● pracować w interdyscyplinarnych zespołach ze studentami z różnych wydziałów UW,

● rozwijać projekt pod okiem mentorów,

● stworzyć praktyczne rozwiązanie problemu z wykorzystaniem technologii informatycznych,

● opracować rozwiązanie odpowiadające na aktualne potrzeby osób z niepełnosprawnościami,

● uczestniczyć w ciekawym i przydatnym OGUN-ie.

Jak będą wyglądały zajęcia?

W trakcie weekendowych spotkań studenci, pracując w interdyscyplinarnych zespołach, tworzą cyfrowe rozwiązania wspierające osoby z niepełnosprawnościami. Wynikiem tej pracy powinien być projekt cyfrowy o potencjale wdrożeniowym — więcej niż mockup, ale mniej niż w pełni działający prototyp.

Program obejmuje trzy do 5 zjazdów, podczas których uczestnicy pracują nad rozwiązaniami w wybranej tematyce danego semestru. W godzinach zajęć uwzględniony jest czas na pracę własną studentów, obejmującą analizę wyników i implementację zaproponowanego rozwiązania. Studenci mają również możliwość konsultacji projektów z opiekunami grup.

Czego się nauczycie?

● tworzenia projektu cyfrowego od fazy inspiracji do wersji testowej,

● tworzenia projektu będącego realną odpowiedzią na potrzeby użytkowników,

● korzystania z wiedzy i doświadczenia mentorów oraz praktyków,

● efektywnej pracy w interdyscyplinarnym zespole,

● atrakcyjnego i skutecznego prezentowania projektów.

UWAGA! Nie są wymagane umiejętności programistyczne.

Efekty uczenia się:

Kompetencje społeczne:

PI, PII, PIII/ K 04 Swoim zachowaniem stanowi wzór postaw etycznych i moralnych. Godnie reprezentuje swoje wartości i zasady.

PI, PII, PIII/ K 01 Ma świadomość znaczenia samorozwoju (ma motywację wewnętrzną) oraz wagi własnej postawy odpowiedzialności i proaktywności. Wie kiedy i po co korzystać z pracy zespołowej, coachingu czy mentoringu.

Umiejętności:

PII/U 16 Potrafi pracować dla wspólnych efektów.

PI/U 05 Potrafi zauważać istotne komunikaty werbalne i niewerbalne oraz dokonywać prawidłowej ich interpretacji. Potrafi zadawać odpowiednie pytania i argumentować.

PIII/U 22 Używa strategii kreatywności do rozwiązywania problemów, konfliktów.

PI/U 02 Posiada umiejętność modyfikowania własnych emocji w pożądanym kierunku, w tym odreagowywania skutków stresu i radzenia sobie z porażkami.

Wiedza:

PI/W 11 Ma wiedzę na temat prawidłowości komunikowania się, w tym zna modele i strategie skutecznego komunikowania się, autoprezentacji oraz multimedialnej prezentacji.

PI/W 09 Zna zasady budowy wartości dla klienta.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na ocenę. Składa się na nią: obecność, aktywność na zajęciach i stworzenie projektu.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-01-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin, 50 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Hanna Országh-Szturo, Aleksy Schubert
Prowadzący grup: Aleksy Schubert
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

MatchIT to wyjątkowe zajęcia ogólnouniwersyteckie oraz obowiązkowe zajęcia dla studentów Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki (MIM), organizowane we współpracy z Inkubatorem Uniwersytetu Warszawskiego. Wydarzenie obejmuje pracę około 100 studentów Uniwersytetu Warszawskiego w interdyscyplinarnych zespołach. Uczestnicy, podzieleni na zespoły 5-7 osobowe, będą mieli za zadanie stworzenie projektu (projekt cyfrowy o potencjale wdrożeniowym) — więcej niż mockup, ale mniej niż działający prototyp.

Szczególnie zachęcamy do realizacji projektów o impakcie społecznym. Kluczowymi elementami projektu muszą być: dogłębne rozpoznanie potrzeby, starannie przeanalizowany rynek pod kątem konkurencji bezpośredniej i pośredniej oraz solidne zrozumienie grupy docelowej, do której projekt będzie skierowany.

UWAGA! Nie są wymagane umiejętności programistyczne.

Pełny opis:

Dla kogo?

Przedmiot jest idealny dla osób, które chcą:

● poznać proces projektowania aplikacji mobilnych i stron internetowych,

● pracować w interdyscyplinarnych zespołach ze studentami z różnych wydziałów UW,

● rozwijać projekt pod okiem mentorów,

● stworzyć praktyczne rozwiązanie problemu z wykorzystaniem technologii informatycznych,

● opracować rozwiązanie odpowiadające na aktualne potrzeby osób z niepełnosprawnościami,

● uczestniczyć w ciekawym i przydatnym OGUN-ie.

Jak będą wyglądały zajęcia?

W trakcie trzech weekendowych spotkań studenci, pracując w interdyscyplinarnych zespołach, tworzą cyfrowe rozwiązania wspierające osoby z niepełnosprawnościami. Wynikiem tej pracy powinien być projekt cyfrowy o potencjale wdrożeniowym — więcej niż mockup, ale mniej niż w pełni działający prototyp.

Program obejmuje trzy do pięciu zjazdów, podczas których uczestnicy pracują nad rozwiązaniami w wybranej tematyce danego semestru. W godzinach zajęć uwzględniony jest czas na pracę własną studentów, obejmującą analizę wyników i implementację zaproponowanego rozwiązania. Studenci mają również możliwość konsultacji projektów z opiekunami grup.

Czego się nauczycie?

● tworzenia projektu cyfrowego od fazy inspiracji do wersji testowej,

● tworzenia projektu będącego realną odpowiedzią na potrzeby użytkowników,

● korzystania z wiedzy i doświadczenia mentorów oraz praktyków,

● efektywnej pracy w interdyscyplinarnym zespole,

● atrakcyjnego i skutecznego prezentowania projektów.

UWAGA! Nie są wymagane umiejętności programistyczne.

Uwagi:

Z uwagi na fakt, że zajęcia ogólnouniwersyteckie MatchIT prowadzone są we współpracy z Wydziałem Matematyki, Informatyki i Mechaniki oraz są częścią obowiązkowego przedmiotu "Idee i informatyka" prowadzonego przez dr hab, Aleksego Schuberta, prof. UW, studenci Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki nie mogą uczęszczać na ten przedmiot w ramach rejestracji żetonowej.

Wszystkie pytania i wątpliwości dotyczące przedmiotu prosimy kierować na oguny@inkubator.uw.edu.pl

Terminy zjazdów w semestrze 24/25Z:

Piątek 25.10, 17-19 stacjonarnie (Wydział Matematyki Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego)

Niedziela 17.11, 10-16 stacjonarnie (ul. Dobra 55)

Piątek 29.11, 17-20 online (Zoom)

Sobota 14.12, 10-16 stacjonarnie (do uzgodnienia)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-2c23f7018 (2025-06-12)