Przedsiębiorczość - Otwórz Głowę!
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 7600-POG-OG |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.0
|
Nazwa przedmiotu: | Przedsiębiorczość - Otwórz Głowę! |
Jednostka: | Centrum Współpracy i Dialogu Uniwersytetu Warszawskiego |
Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim Przedmioty ogólnouniwersyteckie społeczne |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest rozwijanie postaw przedsiębiorczych wśród studentów. Bazę przedmiotu stanowią zagadnienia z: - szeroko rozumianej przedsiębiorczości, - pracy projektowej, - pracy zespołowej. Całość zajęć oparta została o metodę aktywnego, warsztatowego nauczania oraz narzędzia łączące teorię z praktyką. Oprócz wiedzy teoretycznej dotyczącej modeli biznesowych, zarządzania zasobami ludzkimi, myślenia projektowego, studenci będą rozwijać swoje kompetencje miękkie m.in. poprzez metodę ‘learning by doing’. |
Pełny opis: |
Zajęcia uruchamiają przedsiębiorcze działanie studentów poprzez działania budujące katalog „cech przedsiębiorczych”: otwartość, sprawczość, proaktywność, odwagę, pasję, relacyjność, kooperację, kreatywność, decyzyjność, planowanie, projektowanie, szacowanie, weryfikowanie, sprzedawanie. Uczestnicy zajęć - poprzez eksperymentowanie i prowadzenie zespołowych projektów („learning by doing”) - rozwijają kompetencje miękkie niezbędne w życiu osobistym, jak i zawodowym. Zajęcia umożliwiają nabycie konkretnej wiedzy i umiejętności z zakresu przedsiębiorczości, zarządzania projektem, pracy zespołowej i wyposażają studentów w narzędzia, które umożliwiają im przeprowadzenie rzeczywistego projektu i weryfikację swoich kompetencji w świecie zewnętrznym (poza inny wydział lub poza UW). Zajęcia odbywają się na trzech poziomach: - intrapersonalnym – indywidualne kompetencje, nastawienia, postawy i doświadczenia – z naciskiem na planowanie rozwoju, - interpersonalnym – testowanie pracy w grupie, zdolności do kooperacji, zarządzanie pracą innych ludzi i sieciowania się (poza własnym zespołem), - kontekstu – czyli rozumienia i nawigowania po kontekście i obszarach, na które oddziałujemy (systemy, instytucje, organizacje). Student po przejściu bloku zajęć z przedmiotu "Przedsiębiorczość - Otwórz głowę" powinien mieć kompetencje do lepszego poruszania się po wszystkich trzech poziomach i powinien rozumieć ich wzajemne współoddziaływanie. Zajęcia odbywają się według scenariusza: Blok 1: praca w zespole, ja w zespole Aktywne warsztaty z pracy zespołowej – analizy kompetencji własnych na matrycy kompetencji zespołu, analiza własnej roli. Blok 2: Empatia i rozumienie potrzeb Jak tworzyć produkty, których potrzebuje odbiorca, wykorzystanie metody Design Thinking. Blok 3: Zarządzanie innowacjami Jak tworzyć innowacje i znajdować nieoczywiste rozwiązania, wykorzystanie modelu Blue Ocean Strategy. Blok 4: Definiowanie problemów i analiza rynku Zbudowanie matrycy obszarów, z których studenci, podzieleni na mniejsze zespoły, będą wybierać tematy własnych projektów. Wykorzystanie wiedzy z poprzednich bloków w praktyce – analiza potrzeb potencjalnych klientów. Blok 5: Tworzenie rozwiązań i prototypowanie Poznanie praktycznych metod tworzenia, prototypowania oraz testowania hipotez projektowych. Blok 6: Budowanie modelu biznesowego (Lean Model Canvas) i planowanie działań Spojrzenie na projekt z szerokiej perspektywy otoczenia biznesowego, analiza poszczególnych parametrów. Blok 7: Autoprezentacje Wprowadzenie do prezentowania rozwiązań, podstawowe informacje, jak zrobić atrakcyjne prezentacje i jak sensownie mówić. Blok 8: Prezentacje projektów w ramach Demo Night Wieczorne spotkanie uczestników wszystkich grup, konkurs na najlepsze rozwiązania. Dla kogo? Przedmiot będzie idealny dla osób, które chciałyby: ● nauczyć się pracy projektowej oraz jak wytwarzać innowacje, ● rozwijać swoje pomysły, ● stworzyć rozwiązanie dla realnego problemu, ● poznać pracę w zespole projektowym, ● robić coś poza samym studiowaniem, ● chodzić na fajny i praktyczny OGUN. Jak będą wyglądały zajęcia? Przedmiot będzie prowadzony w formie warsztatowej przy wykorzystaniu różnorodnych narzędzi aktywizacji, tj. jak praca zespołowa, zadania kreatywne, Przez semestr uczestnicy przejdą przez proces tworzenia projektu społecznego lub biznesowego, nad którym czuwać będzie prowadzący - doświadczony trener praktyk. Na koniec semestru odbędzie się tzw. Demo Night, podczas którego zespoły wszystkich 7 grup zajęciowych zaprezentują swoje projekty. Czego się nauczycie? ● Jak tworzyć innowacje (metoda Design Thinking, Blue Ocean Strategy), ● Planowania na modelu Lean Canvas, ● Analizy danych, prowadzenia wywiadów ● Budżetowania, ● Tworzenia prototypów, ● Pracy w grupie projektowej, ● Przedsiębiorczego myślenia. Na zajęciach posuszone zostaną tematyki związane z szerokopojętym AI. |
Literatura: |
Daniel H. Pink, Drive. The Surprising Truth about what Motivates Us. Daniel H. Pink, To Sell is Human. The Surprising Truth about Moving Others Coyle Daniel, Kod talentu. Jak zostać geniuszem |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: PI/W 08 Rozumie różnice w podejściu marketingowym i sprzedażowym do klientów i rynku. PI/W 02 Ma wiedzę o podstawach psychologicznego funkcjonowania w kontekście przedsiębiorczości i metodach wzmacniania indywidualnej przedsiębiorczości. PI/W 01 Zna pojęcie przedsiębiorczości uwzględniające wiedzę z obszaru psychologii i biznesu. Umiejętności: PI/U 03 Potrafi identyfikować własne mocne strony oraz źródła wewnętrznych barier i zna sposoby radzenia sobie z wewnętrznymi barierami . Kompetencje społeczne: PI/K 06 Ma rozwiniętą ciekawość świata i wyobraźnię przedsiębiorczą. PI, PII, PIII/ K 04 Swoim zachowaniem stanowi wzór postaw etycznych i moralnych. Godnie reprezentuje swoje wartości i zasady. PI, PII, PIII/ K 02 Wie kiedy i po co korzystać z pracy zespołowej. Efekty kształcenia na podstawie: „Program kształcenia w obszarze przedsiębiorczości” |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę. Składa się na nią: obecność, aktywność na zajęciach i stworzenie projektu. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 45 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Hanna Országh-Szturo | |
Prowadzący grup: | Hanna Országh-Szturo | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest rozwijanie postaw przedsiębiorczych wśród studentów. Bazę przedmiotu stanowią zagadnienia z: - szeroko rozumianej przedsiębiorczości, - pracy projektowej, - pracy zespołowej. Całość zajęć oparta została o metodę aktywnego, warsztatowego nauczania oraz narzędzia łączące teorię z praktyką. Oprócz wiedzy teoretycznej dotyczącej modeli biznesowych, zarządzania zasobami ludzkimi, myślenia projektowego, studenci będą rozwijać swoje kompetencje miękkie m.in. poprzez metodę ‘learning by doing’. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia uruchamiają przedsiębiorcze działanie studentów poprzez działania budujące katalog „cech przedsiębiorczych”: otwartość, sprawczość, proaktywność, odwagę, pasję, relacyjność, kooperację, kreatywność, decyzyjność, planowanie, projektowanie, szacowanie, weryfikowanie, sprzedawanie. Uczestnicy zajęć - poprzez eksperymentowanie i prowadzenie zespołowych projektów („learning by doing”) - rozwijają kompetencje miękkie niezbędne w życiu osobistym, jak i zawodowym. Zajęcia umożliwiają nabycie konkretnej wiedzy i umiejętności z zakresu przedsiębiorczości, zarządzania projektem, pracy zespołowej i wyposażają studentów w narzędzia, które umożliwiają im przeprowadzenie rzeczywistego projektu i weryfikację swoich kompetencji w świecie zewnętrznym (poza inny wydział lub poza UW). |
|
Uwagi: |
Wszystkie pytania i wątpliwości dotyczące przedmiotu prosimy kierować na oguny@inkubator.uw.edu.pl |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 45 godzin, 12 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Hanna Országh-Szturo | |
Prowadzący grup: | Hanna Országh-Szturo | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest rozwijanie postaw przedsiębiorczych wśród studentów. Bazę przedmiotu stanowią zagadnienia z: - szeroko rozumianej przedsiębiorczości, - pracy projektowej, - pracy zespołowej. Całość zajęć oparta została o metodę aktywnego, warsztatowego nauczania oraz narzędzia łączące teorię z praktyką. Oprócz wiedzy teoretycznej dotyczącej modeli biznesowych, zarządzania zasobami ludzkimi, myślenia projektowego, studenci będą rozwijać swoje kompetencje miękkie m.in. poprzez metodę ‘learning by doing’. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia uruchamiają przedsiębiorcze działanie studentów poprzez działania budujące katalog „cech przedsiębiorczych”: otwartość, sprawczość, proaktywność, odwagę, pasję, relacyjność, kooperację, kreatywność, decyzyjność, planowanie, projektowanie, szacowanie, weryfikowanie, sprzedawanie. Uczestnicy zajęć - poprzez eksperymentowanie i prowadzenie zespołowych projektów („learning by doing”) - rozwijają kompetencje miękkie niezbędne w życiu osobistym, jak i zawodowym. Zajęcia umożliwiają nabycie konkretnej wiedzy i umiejętności z zakresu przedsiębiorczości, zarządzania projektem, pracy zespołowej i wyposażają studentów w narzędzia, które umożliwiają im przeprowadzenie rzeczywistego projektu i weryfikację swoich kompetencji w świecie zewnętrznym (poza inny wydział lub poza UW). Zajęcia odbywają się na trzech poziomach: - intrapersonalnym – indywidualne kompetencje, nastawienia, postawy i doświadczenia – z naciskiem na planowanie rozwoju, - interpersonalnym – testowanie pracy w grupie, zdolności do kooperacji, zarządzanie pracą innych ludzi i sieciowania się (poza własnym zespołem), - kontekstu – czyli rozumienia i nawigowania po kontekście i obszarach, na które oddziałujemy (systemy, instytucje, organizacje). Student po przejściu bloku zajęć z przedmiotu "Przedsiębiorczość - Otwórz głowę" powinien mieć kompetencje do lepszego poruszania się po wszystkich trzech poziomach i powinien rozumieć ich wzajemne współoddziaływanie. Zajęcia odbywają się według scenariusza: Blok 1: praca w zespole, ja w zespole Aktywne warsztaty z pracy zespołowej – analizy kompetencji własnych na matrycy kompetencji zespołu, analiza własnej roli. Blok 2: Empatia i rozumienie potrzeb Jak tworzyć produkty, których potrzebuje odbiorca, wykorzystanie metody Design Thinking. Blok 3: Zarządzanie innowacjami Jak tworzyć innowacje i znajdować nieoczywiste rozwiązania, wykorzystanie modelu Blue Ocean Strategy. Blok 4: Definiowanie problemów i analiza rynku Zbudowanie matrycy obszarów, z których studenci, podzieleni na mniejsze zespoły, będą wybierać tematy własnych projektów. Wykorzystanie wiedzy z poprzednich bloków w praktyce – analiza potrzeb potencjalnych klientów. Blok 5: Tworzenie rozwiązań i prototypowanie Poznanie praktycznych metod tworzenia, prototypowania oraz testowania hipotez projektowych. Blok 6: Budowanie modelu biznesowego (Lean Model Canvas) i planowanie działań Spojrzenie na projekt z szerokiej perspektywy otoczenia biznesowego, analiza poszczególnych parametrów. Blok 7: Autoprezentacje Wprowadzenie do prezentowania rozwiązań, podstawowe informacje, jak zrobić atrakcyjne prezentacje i jak sensownie mówić. Blok 8: Prezentacje projektów w ramach Demo Night Wieczorne spotkanie uczestników wszystkich grup, konkurs na najlepsze rozwiązania. Dla kogo? Przedmiot będzie idealny dla osób, które chciałyby: ● nauczyć się pracy projektowej oraz jak wytwarzać innowacje, ● rozwijać swoje pomysły, ● stworzyć rozwiązanie dla realnego problemu, ● poznać pracę w zespole projektowym, ● robić coś poza samym studiowaniem, ● chodzić na fajny i praktyczny OGUN. Jak będą wyglądały zajęcia? Przedmiot będzie prowadzony w formie warsztatowej przy wykorzystaniu różnorodnych narzędzi aktywizacji, tj. jak praca zespołowa, zadania kreatywne, Przez semestr uczestnicy przejdą przez proces tworzenia projektu społecznego lub biznesowego, nad którym czuwać będzie prowadzący - doświadczony trener praktyk. Na koniec semestru odbędzie się tzw. Demo Night, podczas którego zespoły wszystkich 7 grup zajęciowych zaprezentują swoje projekty. Czego się nauczycie? ● Jak tworzyć innowacje (metoda Design Thinking, Blue Ocean Strategy), ● Planowania na modelu Lean Canvas, ● Analizy danych, prowadzenia wywiadów ● Budżetowania, ● Tworzenia prototypów, ● Pracy w grupie projektowej, ● Przedsiębiorczego myślenia. Na zajęciach posuszone zostaną tematyki związane z szerokopojętym AI. |
|
Literatura: |
Daniel H. Pink, Drive. The Surprising Truth about what Motivates Us. Daniel H. Pink, To Sell is Human. The Surprising Truth about Moving Others Coyle Daniel, Kod talentu. Jak zostać geniuszem |
|
Uwagi: |
Sale zajęciowe zostaną podane w późniejszym terminie. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 45 godzin, 16 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Hanna Országh-Szturo | |
Prowadzący grup: | Hanna Országh-Szturo | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest rozwijanie postaw przedsiębiorczych wśród studentów. Bazę przedmiotu stanowią zagadnienia z: - szeroko rozumianej przedsiębiorczości, - pracy projektowej, - pracy zespołowej Całość zajęć oparta została o metodę aktywnego, warsztatowego nauczania oraz narzędzia łączące teorię z praktyką. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia uruchamiają przedsiębiorcze działanie studentów poprzez działania budujące katalog „cech przedsiębiorczych”: otwartość, sprawczość, proaktywność, odwagę, pasję, relacyjność, kooperację, kreatywność, decyzyjność, planowanie, projektowanie, szacowanie, weryfikowanie, sprzedawanie. Uczestnicy zajęć - poprzez eksperymentowanie i prowadzenie zespołowych projektów („learning by doing”) - rozwijają kompetencje miękkie niezbędne w życiu osobistym, jak i zawodowym. Zajęcia umożliwiają nabycie konkretnej wiedzy i umiejętności z zakresu przedsiębiorczości, zarządzania projektem, pracy zespołowej i wyposażają studentów w narzędzia, które umożliwiają im przeprowadzenie rzeczywistego projektu i weryfikację swoich kompetencji w świecie zewnętrznym (poza inny wydział lub poza UW). |
|
Uwagi: |
Spotkania stacjonarne odbywać się będą w Strefie Inkubatora UW (3. pietro), w budynku Biblioteki Uniwersyteckiej Uniwersytetu Warszawskiego. Dotrzeć do strefy można za pomocą wind naprzeciwko Costa Coffee. Spotkania online odbywać się będą poprzez platformę Zoom. Pierwsze spotkanie (stacjonarnie) przewidziane jest na dzień 09.10.2024. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Hanna Országh-Szturo | |
Prowadzący grup: | Marzena Szczęsna | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
|
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest rozwijanie postaw przedsiębiorczych wśród studentów. Bazę przedmiotu stanowią zagadnienia z: - szeroko rozumianej przedsiębiorczości, - pracy projektowej, - pracy zespołowej. Całość zajęć oparta została o metodę aktywnego, warsztatowego nauczania oraz narzędzia łączące teorię z praktyką. Oprócz wiedzy teoretycznej dotyczącej modeli biznesowych, zarządzania zasobami ludzkimi, myślenia projektowego, studenci będą rozwijać swoje kompetencje miękkie m.in. poprzez metodę ‘learning by doing’. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia uruchamiają przedsiębiorcze działanie studentów poprzez działania budujące katalog „cech przedsiębiorczych”: otwartość, sprawczość, proaktywność, odwagę, pasję, relacyjność, kooperację, kreatywność, decyzyjność, planowanie, projektowanie, szacowanie, weryfikowanie, sprzedawanie. Uczestnicy zajęć - poprzez eksperymentowanie i prowadzenie zespołowych projektów („learning by doing”) - rozwijają kompetencje miękkie niezbędne w życiu osobistym, jak i zawodowym. Zajęcia umożliwiają nabycie konkretnej wiedzy i umiejętności z zakresu przedsiębiorczości, zarządzania projektem, pracy zespołowej i wyposażają studentów w narzędzia, które umożliwiają im przeprowadzenie rzeczywistego projektu i weryfikację swoich kompetencji w świecie zewnętrznym (poza inny wydział lub poza UW). Zajęcia odbywają się na trzech poziomach: - intrapersonalnym – indywidualne kompetencje, nastawienia, postawy i doświadczenia – z naciskiem na planowanie rozwoju, - interpersonalnym – testowanie pracy w grupie, zdolności do kooperacji, zarządzanie pracą innych ludzi i sieciowania się (poza własnym zespołem), - kontekstu – czyli rozumienia i nawigowania po kontekście i obszarach, na które oddziałujemy (systemy, instytucje, organizacje). Student po przejściu bloku zajęć z przedmiotu "Przedsiębiorczość - Otwórz głowę" powinien mieć kompetencje do lepszego poruszania się po wszystkich trzech poziomach i powinien rozumieć ich wzajemne współoddziaływanie. Zajęcia odbywają się według scenariusza: Blok 1: praca w zespole, ja w zespole Aktywne warsztaty z pracy zespołowej – analizy kompetencji własnych na matrycy kompetencji zespołu, analiza własnej roli. Blok 2: Empatia i rozumienie potrzeb Jak tworzyć produkty, których potrzebuje odbiorca, wykorzystanie metody Design Thinking. Blok 3: Zarządzanie innowacjami Jak tworzyć innowacje i znajdować nieoczywiste rozwiązania, wykorzystanie modelu Blue Ocean Strategy. Blok 4: Definiowanie problemów i analiza rynku Zbudowanie matrycy obszarów, z których studenci, podzieleni na mniejsze zespoły, będą wybierać tematy własnych projektów. Wykorzystanie wiedzy z poprzednich bloków w praktyce – analiza potrzeb potencjalnych klientów. Blok 5: Tworzenie rozwiązań i prototypowanie Poznanie praktycznych metod tworzenia, prototypowania oraz testowania hipotez projektowych. Blok 6: Budowanie modelu biznesowego (Lean Model Canvas) i planowanie działań Spojrzenie na projekt z szerokiej perspektywy otoczenia biznesowego, analiza poszczególnych parametrów. Blok 7: Autoprezentacje Wprowadzenie do prezentowania rozwiązań, podstawowe informacje, jak zrobić atrakcyjne prezentacje i jak sensownie mówić. Blok 8: Prezentacje projektów w ramach Demo Night Wieczorne spotkanie uczestników wszystkich grup, konkurs na najlepsze rozwiązania. Dla kogo? Przedmiot będzie idealny dla osób, które chciałyby: ● nauczyć się pracy projektowej oraz jak wytwarzać innowacje, ● rozwijać swoje pomysły, ● stworzyć rozwiązanie dla realnego problemu, ● poznać pracę w zespole projektowym, ● robić coś poza samym studiowaniem, ● chodzić na fajny i praktyczny OGUN. Jak będą wyglądały zajęcia? Przedmiot będzie prowadzony w formie warsztatowej przy wykorzystaniu różnorodnych narzędzi aktywizacji, tj. jak praca zespołowa, zadania kreatywne, Przez semestr uczestnicy przejdą przez proces tworzenia projektu społecznego lub biznesowego, nad którym czuwać będzie prowadzący - doświadczony trener praktyk. Na koniec semestru odbędzie się tzw. Demo Night, podczas którego zespoły wszystkich 7 grup zajęciowych zaprezentują swoje projekty. Czego się nauczycie? ● Jak tworzyć innowacje (metoda Design Thinking, Blue Ocean Strategy), ● Planowania na modelu Lean Canvas, ● Analizy danych, prowadzenia wywiadów ● Budżetowania, ● Tworzenia prototypów, ● Pracy w grupie projektowej, ● Przedsiębiorczego myślenia. Na zajęciach posuszone zostaną tematyki związane z szerokopojętym AI. |
|
Literatura: |
Daniel H. Pink, Drive. The Surprising Truth about what Motivates Us. Daniel H. Pink, To Sell is Human. The Surprising Truth about Moving Others Coyle Daniel, Kod talentu. Jak zostać geniuszem |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.