Praktyczna nauka języka hiszpańskiego III [3305-PNJH3-21]
Semestr zimowy 2020/21
Ćwiczenia,
grupa nr 4
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego III [3305-PNJH3-21] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/21 [2020Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
każdy poniedziałek, 13:15 - 14:45
(sala nieznana)
każda środa, 16:45 - 18:15
(sala nieznana)
każdy czwartek, 8:00 - 9:30
(sala nieznana)
każdy piątek, 9:45 - 11:15
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 16 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Aitor Arruza Zuazo, Katarzyna Górna, Dominika Jarzombkowska | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
- Stosunki międzyludzkie i nowe technologie. Czy z Internetem jesteśmy bardziej towarzyscy czy bardziej samotni? - Osobowość indywidualna i zbiorowa. Narodowe stereotypy. Jesteśmy zależni od genów czy od warunków zewnętrznych? Nikt nie jest bez wad, więc nie należy ludzi krytykować. - Film i literatura a obraz rzeczywistości. Sztuka jako świat alternatywny. - Cała przyroda stanowi jedność. Czy przestępstwa ekologiczne są wystarczająco surowo karane? Zmiany klimatu, Zielony Ład dla Europy, przyszłość Ziemi, katastrofy naturalne. - Jesteś tym, co jesz? Jedzenie stało się kwestią ideologii i mody. Czy gotowanie to sztuka, zabawa, biznes, tożsamość? Żywienie, produkty spożywcze, potrawy z krajów hiszpańskojęzycznych. - Jak przekonać podczas rozmowy kwalifikacyjnej, że jesteś idealnym kandydatem na wolne stanowisko? Zawody, umowy, bezrobocie, prawa i obowiązki pracowników. Czy praca może stać się głównym celem życia? Powołanie, prestiżowe zawody, uzależnienie od pracy, chciwość. - Jak wyeliminować przemoc wobec kobiet? Zabójstwa kobiet, Ani Jedna Mniej, Me Too, społeczeństwo patriarchalne i męski szowinizm. - Demokracja zależy od opinii publicznej, a ta z kolei od opinii dziennikarzy. Kto więc rządzi w kraju? Społeczeństwo, polityka, środki masowego przekazu, edukacja. - Moda to wielki biznes, który pozwala jednym szybko się wzbogacić, a drugim wydać fortunę. Z jednej strony tworzy miejsca pracy, a z drugiej kompleks niższości. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia posiadają profil praktyczny. Ich celem jest przygotowanie studentów do aktywnego uczestnictwa w zajęciach merytorycznych prowadzonych w języku hiszpańskim oraz do udziału w życiu społecznym, zawodowym i kulturowym w środowiskach, w których używany jest język hiszpański. Bazują one na metodzie komunikacyjnej. Interakcja stanowi aspekt dominujący struktury zajęć. Dyskusje w grupach oraz wymiana myśli pomiędzy uczestnikami zajęć i prowadzącym służyć mają nie tylko systematyzacji użycia wprowadzanych struktur gramatycznych i leksykalnych, lecz w równym stopniu mają one kształtować postawę uważnego odbioru. Stosowane na zajęciach materiały tekstowe i nagrania są podstawą do rozwijania wszystkich sprawności językowych, ze szczególną dbałością o bogactwo i poprawność gramatyczną, które pozwolą studentom na dobre rozumienie treści przekazywanych na zajęciach merytorycznych prowadzonych w języku hiszpańskim. Interakcji służyć mają również praktyki ukierunkowane na pracę własną studenta. Redakcja prac pisemnych ma za zadanie tworzenie i konsolidację nawyku wyrażania treści bardziej złożonych, dających możliwość zastosowaniem trudniejszych struktur językowych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.