Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Teoria i praktyka diagnozy neuropsychologicznej [2500-PL-PS-SP301-05] Semestr zimowy 2020/21
Seminarium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Teoria i praktyka diagnozy neuropsychologicznej [2500-PL-PS-SP301-05]
Zajęcia: Semestr zimowy 2020/21 [2020Z] (zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 13:45 - 15:15
sala 98
Budynek Dydaktyczny - Stawki 5/7 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: 17
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Marcin Leśniak
Strona domowa grupy: https://kampus-student2.ckc.uw.edu.pl/course/view.php?id=2551
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. Jodzio K. (2011). Diagnostyka neuropsychologiczna w praktyce klinicznej Warszawa Diffin. Str. 17-30

2. Jodzio K. (2011). Diagnostyka neuropsychologiczna w praktyce klinicznej Warszawa Diffin. Str. 31-52

3. Jodzio K. (2011). Diagnostyka neuropsychologiczna w praktyce klinicznej Warszawa Diffin. Str. 65-88

4. Cisowska-Maciejewska A, Głąbiński A. Badanie neurologiczne.

5. Lezak, M. D., Howieson, D. B., Loring, D. W., & Fischer, J. S. (2004). Neuropsychological assessment. Oxford University Press, USA. Str. 103-115, 130-132

6. Seniów J. Litwin M. (2013). Afazja poudarowa. Neurologia po dyplomie 8(2): 46-51

7. Seniów J., Szutkowska-Hoser J. (2013). Dysfunkcje wykonawcze w wyniku ogniskowego uszkodzenia mózgu. Neurologia po dyplomie 8(6): 44-50

8. Szczurkiewicz P. (2000). kontakt psychoterapeutyczny jako czynnik leczący w diagnozie i terapii neuropsychologicznej. W: Borkowska, Szepietowska (red.) Diagnoza neuropsychologiczna. Metodologia i metodyka. Lublin Wyd UMCS. Str. 51-68

9. Kądzielawa D. (2002). Rozwój metody studium przypadku w neuropsychologii, , w: A. Herzyk, B. Daniluk Jakościowy opis w neuropsychologii klinicznej, Wydawnictwo UMCS Lublin. Str. 87-102

10. Łojek E. i in (2002). Studia przypadków trzech osób zakażonych wirusem HIV. .. w: Herzyk, Daniluk (red.) Jakościowy opis w neuropsychologii klinicznej. Lublin Wyd UMCS. Str. 161-174

Literatura uzupełniająca:

1. Stemplewska-Żakowicz (2009). Diagnoza psychologiczna. Gdańsk: GWP. Str. 15-56

2. Barczak A. (2007). Pierwotna afazja postępująca - opis przypadku. Polski Przegląd Neurologiczny 3(2): 110–115

3. Bembenek J. Szutkowska-Hoser J. (2011). Zespół apatii po udarze niedokrwiennym mózgu - prezentacja przypadku i przegląd piśmiennictwa. Postępy Psychiatrii i Neurologii 20(4): 297-301

4. Kułakowska A i in. (2007). Zaburzenia poznawczo-behawioralne po zatruciu tlenkiem węgla - opis przypadku. Aktualności neurologiczne 7(4): 254-258

5. Seniów J i in. (2003). Izolowany zespół zaburzeń poznawczych u pacjenta z obustronnym uszkodzeniem okolic ciemieniowo-potylicznych w wyniku kolejnych udarów mózgu. Opis przypadku. Postępy Psychiatrii i Neurologii 12(1): 117-122

6. Misztal, Szepietowska (2008). Planowanie i realizacja procesu diagnozy neuropsychologicznej. W: Domańska, Borkowska (red.) Podstawy neuropsychologii klinicznej Lublin Wyd UMCS. Str. 411-428

7. Polanowska K., Seniów J. (2005). Obraz kliniczny i diagnostyka zespołu zaniedbywania jednostronnego. Rehabilitacja medyczna 9(3): 9-18

Zakres tematów:

1. Czym jest diagnoza

2. Rodzaje diagnozy/oceny neuropsychologicznej

3. Procedury diagnostyczne

4. Etapy diagnozy (analiza dokumentacji medycznej, wywiad i obserwacja, badanie testowe)

5. Raport z badania neuropsychologicznego

6. Analiza syndromologiczna (zespoły afatyczne, zespół zaniedbywania, zespoły dysfunkcji wykonawczych)

7. Metoda studium przypadku

Metody dydaktyczne:

1. Wykład informacyjny

2. Dyskusja dydaktyczna

3. Praca w grupach

4. Ćwiczenia warsztatowe

5. Analiza przypadku

Zajęcia będą się odbywały w trybie hybrydowym. Część zajęć będzie prowadzona stacjonarnie. Zajęcia online (a platformie Kampus) prowadzone będą synchronicznie (wideokonferencja z użyciem Big Blue Button) i asynchronicznie (materiały zamieszczane na stronie kursu).

Metody i kryteria oceniania:

Kolokwium zaliczeniowe

Uwagi:

dzienna, 25-3K1/CS

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-2b06adb1e (2024-03-27)