Teoria i praktyka diagnozy neuropsychologicznej [2500-PL-PS-SP301-05]
Semestr zimowy 2020/21
Seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Teoria i praktyka diagnozy neuropsychologicznej [2500-PL-PS-SP301-05] | ||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/21 [2020Z]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 21 | ||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 17 | ||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Marcin Leśniak | ||||||||||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | https://kampus-student2.ckc.uw.edu.pl/course/view.php?id=2551 | ||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. Jodzio K. (2011). Diagnostyka neuropsychologiczna w praktyce klinicznej Warszawa Diffin. Str. 17-30 2. Jodzio K. (2011). Diagnostyka neuropsychologiczna w praktyce klinicznej Warszawa Diffin. Str. 31-52 3. Jodzio K. (2011). Diagnostyka neuropsychologiczna w praktyce klinicznej Warszawa Diffin. Str. 65-88 4. Cisowska-Maciejewska A, Głąbiński A. Badanie neurologiczne. 5. Lezak, M. D., Howieson, D. B., Loring, D. W., & Fischer, J. S. (2004). Neuropsychological assessment. Oxford University Press, USA. Str. 103-115, 130-132 6. Seniów J. Litwin M. (2013). Afazja poudarowa. Neurologia po dyplomie 8(2): 46-51 7. Seniów J., Szutkowska-Hoser J. (2013). Dysfunkcje wykonawcze w wyniku ogniskowego uszkodzenia mózgu. Neurologia po dyplomie 8(6): 44-50 8. Szczurkiewicz P. (2000). kontakt psychoterapeutyczny jako czynnik leczący w diagnozie i terapii neuropsychologicznej. W: Borkowska, Szepietowska (red.) Diagnoza neuropsychologiczna. Metodologia i metodyka. Lublin Wyd UMCS. Str. 51-68 9. Kądzielawa D. (2002). Rozwój metody studium przypadku w neuropsychologii, , w: A. Herzyk, B. Daniluk Jakościowy opis w neuropsychologii klinicznej, Wydawnictwo UMCS Lublin. Str. 87-102 10. Łojek E. i in (2002). Studia przypadków trzech osób zakażonych wirusem HIV. .. w: Herzyk, Daniluk (red.) Jakościowy opis w neuropsychologii klinicznej. Lublin Wyd UMCS. Str. 161-174 Literatura uzupełniająca: 1. Stemplewska-Żakowicz (2009). Diagnoza psychologiczna. Gdańsk: GWP. Str. 15-56 2. Barczak A. (2007). Pierwotna afazja postępująca - opis przypadku. Polski Przegląd Neurologiczny 3(2): 110–115 3. Bembenek J. Szutkowska-Hoser J. (2011). Zespół apatii po udarze niedokrwiennym mózgu - prezentacja przypadku i przegląd piśmiennictwa. Postępy Psychiatrii i Neurologii 20(4): 297-301 4. Kułakowska A i in. (2007). Zaburzenia poznawczo-behawioralne po zatruciu tlenkiem węgla - opis przypadku. Aktualności neurologiczne 7(4): 254-258 5. Seniów J i in. (2003). Izolowany zespół zaburzeń poznawczych u pacjenta z obustronnym uszkodzeniem okolic ciemieniowo-potylicznych w wyniku kolejnych udarów mózgu. Opis przypadku. Postępy Psychiatrii i Neurologii 12(1): 117-122 6. Misztal, Szepietowska (2008). Planowanie i realizacja procesu diagnozy neuropsychologicznej. W: Domańska, Borkowska (red.) Podstawy neuropsychologii klinicznej Lublin Wyd UMCS. Str. 411-428 7. Polanowska K., Seniów J. (2005). Obraz kliniczny i diagnostyka zespołu zaniedbywania jednostronnego. Rehabilitacja medyczna 9(3): 9-18 |
||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Czym jest diagnoza 2. Rodzaje diagnozy/oceny neuropsychologicznej 3. Procedury diagnostyczne 4. Etapy diagnozy (analiza dokumentacji medycznej, wywiad i obserwacja, badanie testowe) 5. Raport z badania neuropsychologicznego 6. Analiza syndromologiczna (zespoły afatyczne, zespół zaniedbywania, zespoły dysfunkcji wykonawczych) 7. Metoda studium przypadku |
||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
1. Wykład informacyjny 2. Dyskusja dydaktyczna 3. Praca w grupach 4. Ćwiczenia warsztatowe 5. Analiza przypadku Zajęcia będą się odbywały w trybie hybrydowym. Część zajęć będzie prowadzona stacjonarnie. Zajęcia online (a platformie Kampus) prowadzone będą synchronicznie (wideokonferencja z użyciem Big Blue Button) i asynchronicznie (materiały zamieszczane na stronie kursu). |
||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Kolokwium zaliczeniowe |
||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
dzienna, 25-3K1/CS |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.