Seminarium dyplomowe [2102-BW-L-Z5SEMA]
Semestr zimowy 2020/21
Seminarium dyplomowe,
grupa nr 3
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe [2102-BW-L-Z5SEMA] | ||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/21 [2020Z]
(zakończony)
Seminarium dyplomowe [SEM-DYP], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 15:20 - 18:45
sala 316 Gmach Audytoryjny jaki jest adres? |
||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||
Liczba osób w grupie: | 5 | ||||||||||
Limit miejsc: | 7 | ||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie | ||||||||||
Prowadzący: | Marek Nadolski | ||||||||||
Literatura: |
1. W. Welskop, Jak napisać pracę licencjacką i magisterską? Poradnik dla studentów, Łódź 2014, [w:] https://www.medyk.edu.pl/wgrane-pliki/w._welskop_-_jak_napisac_prace_licencjacka_i_magisterska_-_wersja_elektroniczna.pdf 2. R. Zenderowski, Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, Warszawa 2015. 3. M. Nadolski, Metoda historyczna w badaniach europejskich, [w:] K.A. Wojtaszczyk, W. Jakubowski (red.), Studia europejskie. Zagadnienia metodologiczne, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2010. 4. Materiały udostępniane przez prowadzącego na platformie Kampus na stronie przedmiotu - seminarium (kod: 2102-BW-L-D5SEDY), [w:] https://kampus.come.uw.edu.pl 5. Literatura uzupełniająca dotycząca problematyki powstającej pracy dyplomowej. |
||||||||||
Zakres tematów: |
Semestr zimowy 1. Wymogi stawiane pracy licencjackiej i zasady jej pisania. Metodologia badań teoretycznych i praktycznych oraz poszukiwanie i dobór źródeł. Problematyka poprawności językowej – terminologia, gramatyka. Technika pisania pracy i zagadnienia formalne. 2. Zagadnienia proponowane przez promotora: • Epoka interregnum – przełom XX i XXI wieku. Bezdroża światowego (nie)ładu społeczno-politycznego i ekonomicznego. • Wybór dróg rozwojowych Polski i świata (między integracją a izolowaniem, uniwersalizmem a partykularyzmem, liberalizmem a nacjonalizmem, faszyzmem, komunizmem). • Spory i konflikty społeczno-ekonomiczne, ideowo-religijne, polityczne i etniczne w Polsce i świecie na przełomie XX i XXI wieku (np. Bałkany, Ukraina, Bliski Wschód). • Stosunki z sąsiadami w ramach Unii Europejskiej i spoza niej (z USA, Rosją, Ukrainą itd.). • Wielkie polskie idee – sanacja, Polska ludowa, Polska 3 „S”, II Japonia, zielona wyspa, dobra zmiana. • Zagrożenia bezpieczeństwa państwa (terroryzm, bieda, głód, przeludnienie, pułapka średniego rozwoju, kataklizmy, konflikty). 3. Wybór przez studentów ogólnej problematyki przyszłej pracy, zapoznanie się z nią, oraz rozpoznanie potencjalnych możliwości dotyczących źródeł oraz adekwatnej metody analizy materiału. Omówienie zaproponowanej przez promotora lub studenta problematyki. Zapoznanie się na podstawie źródeł i literatury z rozpatrywaną problematyką. 4. Prezentacja problemów badawczych, konceptualizacja tematu, sformułowanie tez i zaproponowanie metod ich weryfikacji. Omówienie materiałów przygotowanych przez studentów. 5. Opracowanie przez studenta założeń do tematu (profilu tematu): przedmiotu i celu badań, pytań i hipotez oraz metod badawczych. 6. Sporządzenie szczegółowego planu pracy (późniejszego „spisu treści”) i stosowne rozłożenie problemów do poszczególnych części (rozdziałów, tytułów) pracy ze szczególnym naciskiem na logiczną konsekwencję analizy, strukturę wewnętrzną, niepowtarzanie omówień i wniosków. |
||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Opis Prelekcja Objaśnianie Dyskusja Pokaz |
||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Semestr zimowy: Na podstawie bieżącej aktywności. W oparciu o stwierdzenie posiadania lub braku umiejętności analizy zgromadzonego materiału, konceptualizacji projektu badawczego i przedłożenia roboczej wersji I rozdziału. |
||||||||||
Uwagi: |
Link do zajęć udostępnia prowadzący za pośrednictwem Usosmaila |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.