Język hebrajski 2.1 (AA) [3600-5-HE3-JH2.1]
Semestr letni 2020/21
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język hebrajski 2.1 (AA) [3600-5-HE3-JH2.1] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/21 [2020L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 11 |
Limit miejsc: | 20 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Angelika Adamczyk |
Literatura: |
Podręczniki: R. Bliboim, Shom`im ivrit, Academon, Jerusalem. M. Maadia, Lehatzliyah be-ivrit le-mitkadmim, Meira Maadia, Israel 2005. N. Kedar, Netiyot ha-poal, Nira Kedar 2001. G. Tischler, D. Roth, Kriyat beynaim, Academon, Jerusalem 2008. Słowniki: E. Shoshan, Ha-milon ha-ivri ha-merukaz, Kiryat Sefer, Jerusalem 1993. http://www.morfix.co.il/ |
Zakres tematów: |
Podczas zajęć będą omawiane następujące tematy: - Policja, sąd, powieści kryminalne. - Wpływy języków obcych na hebrajski. Jak się tworzy nowe słowa po hebrajsku? - Miasta izraelskie. - Arabowie izraelscy. - Studia, nauka, różne formy nauczania. - Kibuce, nowoczesne rolnictwo. - Społeczeństwo konsumpcyjne. - Medycyna, genetyka. - Służba wojskowa osób religijnych - Kalendarz żydowski. Powtórzenie liczebników. Numerologia. - Mit sabry. Kultowe izraelskie produkty. Izraelskie symbole i tożsamość. Składnia: Rzeczownik: a) nieregularne formy liczby mnogiej, b) liczebniki główne, porządkowe, liczebniki w formie zależnej („smichut”), ułamki zwykłe, c) przedimek określony, d) stan zależny, e) rzeczownik sufigowany. Przyimki. Zdania i wyrażenia przyzwolenia. Zdania wtrącone. Łącznik. Okoliczniki czasu. Porównanie i zdania okolicznikowe stopnia. Zdania wynikowe i okolicznikowe przyczyny. Zdania okolicznikowe celu. Przysłówki. Zdania warunkowe. Spójniki skorelowane. Rekcja czasowników. Czasownik: 1. Powtórzenie i utrwalenie odmiany czasownika o rdzeniu zdrowym (również zawierającego spółgłoski gardłowe) we wszystkich koniugacjach: bezokolicznik, czas teraźniejszy, przeszły, przyszły, tryb rozkazujący, tworzenie rzeczowników odczasownikowych 2. rdzeń lamed-he- wszystkie formy 3. rdzeń lamed-alef- wszystkie formy |
Metody dydaktyczne: |
- symulacje, - projekty studenckie – indywidualne i zespołowe, - gry sytuacyjne, - dyskusje i debaty, - „burza mózgów”, - wywiady, - analiza dokumentów źródłowych, - dyskusja - metody audiowizualne |
Metody i kryteria oceniania: |
kontrola obecności, ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność), kolokwia, prace pisemne, zaliczenie pisemne na koniec semestru, pisemny egzamin na koniec roku, do którego student jest dopuszczony na podstawie zaliczenia ćwiczeń. Ocena końcowa stanowi średnią wszystkich ocen cząstkowych. Przyjmuje się następującą skalę ocen: 99-100% 5! (celujący) 93-98% 5 (bardzo dobry) 87-92% 4,5 (dobry plus) 77-86% 4 (dobry) 71-76% 3,5 (dostateczny plus) 60-70% dostateczny 0-59% niedostateczny Po każdym ukończonym temacie studenci piszą kolokwium. Dodatkowo każdy student przygotowuje przynajmniej co najmniej 4 prace pisemne w ciągu semestru. Ocenie podlega także obecność studenta na zajęciach. Student, który ma mniej niż 60% obecności, nie ma prawa do uzyskania zaliczenia, także w sesji poprawkowej. Student, który regularne uczestniczył w zajęciach i uzyskał średnią ocenę 2, może przystąpić do zaliczenia dopiero w sesji poprawkowej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.