Seminarium magisterskie [2500-SEM-MGR]
Semestr letni 2020/21
Seminarium,
grupa nr 11
Przedmiot: | Seminarium magisterskie [2500-SEM-MGR] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/21 [2020L]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 11 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Barbara Bokus | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Banasik-Jemielniak, N. & Bokus, B. (2019a). Children’s Comprehension of Irony: Studies on Polish-Speaking Preschoolers. Journal of Psycholinguistic Research, 48, 1217–1240. https://doi.org/10.1007/s10936-019-09654-x Banasik-Jemielniak, N., Bokus, B. (2019b). Jak dzieci w wieku przedszkolnym uzasadniają użycie języka figuratywnego. Dane z badań z zastosowaniem Zadania Rozumienia Ironii (ZRI). Psychologia Wychowawcza, 57(15),7-37. DOI: 10.5604/01.3001.0013.2960 https://e-psychologiawychowawcza.pl/resources/html/article/details?id=190480 Bartczak, M., Bokus, B. (2013). Rozumienie pojęć w depresji. Piaseczno: Studio Lexem. Bokus, B., Garstka, T. (2009). Toward a shared metaphoric meaning in children’s discourse: The role of argumentation. Polish Psychological Bulletin, 40(4), 193-203. Bokus, B. & Kałowski, P. (2016). Figurative language processing: Irony. Introduction to the issue. Psychology of Language and Communication 20 (3), 193-198. DOI: 10.1515/plc-2016-0012 (plus papers presented in this text and available online) Bokus, B. & Kałowski, P. (2017). Editorial Remarks: Beyond Literal Meaning. Metaphors. Psychology of Language and Communication 21 (1), 380-385. DOI: 10.1515/plc-2017-0018 (plus papers presented in this text and available online) Milanowicz, A., Bokus, B. (2020). W krzywym zwierciadle ironii i autoironii. O kobietach i mężczyznach nie wprost. Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego. Dryll, E., Bokus, B. (2016). Zrozumieć metaforę. Studium z psycholingwistyki rozwojowej. Piaseczno: Studio Lexem. Dryll, E.M., Bokus, B. (2018). Разбиране от деца и юноши на метафори, описващи хора [Children’s and adolescents’ comprehension of metaphors describing people]. Ezik i Literatura, 1-2, 9-26 http://www.ezik-i-literatura.eu/2018/1-2/2-Dril-Bokus.pdf Milanowicz, A., Bokus, B. (2020). W krzywym zwierciadle ironii i autoironii. O kobietach i mężczyznach nie wprost. Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Język niedosłowny: metaforyczna konceptualizacja pojęć oraz rozumienie wypowiedzi ironicznych przez dzieci i dorosłych Tematy dotyczą przetwarzania języka niedosłownego na przykładzie metafor i ironii. Obejmują rozumienie wypowiedzi metaforycznych i ironicznych tak przez dorosłych, jak i dzieci. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
analiza literatury, dyskusje, prezentacja problemu badawczego, prezentacja wyników badania pilotażowego i głównego, dyskusja dotycząca głównych tez pracy, referaty studentów |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Bokus Barbara, gr. dzienna |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.