Serwisy internetowe Uniwersytetu Warszawskiego Nie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium magisterskie 2500-SEM-MGR
Semestr letni 2020/21
Seminarium, grupa nr 11

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Seminarium magisterskie 2500-SEM-MGR
Zajęcia Semestr letni 2020/21 (2020L) (zakończony)
Seminarium (SEM), grupa nr 11 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy czwartek, 16:00 - 17:30
sala 128
Budynek Dydaktyczny - Stawki 5/7 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 1
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie lub ocena
Prowadzący: Barbara Bokus
Literatura:

Banasik-Jemielniak, N. & Bokus, B. (2019a). Children’s Comprehension of Irony: Studies on Polish-Speaking Preschoolers. Journal of Psycholinguistic Research, 48, 1217–1240. https://doi.org/10.1007/s10936-019-09654-x

Banasik-Jemielniak, N., Bokus, B. (2019b). Jak dzieci w wieku przedszkolnym uzasadniają użycie języka figuratywnego. Dane z badań z zastosowaniem Zadania Rozumienia Ironii (ZRI). Psychologia Wychowawcza, 57(15),7-37. DOI: 10.5604/01.3001.0013.2960

https://e-psychologiawychowawcza.pl/resources/html/article/details?id=190480

Bartczak, M., Bokus, B. (2013). Rozumienie pojęć w depresji. Piaseczno: Studio Lexem.

Bokus, B., Garstka, T. (2009). Toward a shared metaphoric meaning in children’s discourse: The role of argumentation. Polish Psychological Bulletin, 40(4), 193-203.

Bokus, B. & Kałowski, P. (2016). Figurative language processing: Irony. Introduction to the issue. Psychology of Language and Communication 20 (3), 193-198. DOI: 10.1515/plc-2016-0012 (plus papers presented in this text and available online)

Bokus, B. & Kałowski, P. (2017). Editorial Remarks: Beyond Literal Meaning. Metaphors. Psychology of Language and Communication 21 (1), 380-385. DOI: 10.1515/plc-2017-0018 (plus papers presented in this text and available online)

Milanowicz, A., Bokus, B. (2020). W krzywym zwierciadle ironii i autoironii. O kobietach i mężczyznach nie wprost. Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.

Dryll, E., Bokus, B. (2016). Zrozumieć metaforę. Studium z psycholingwistyki rozwojowej. Piaseczno: Studio Lexem.

Dryll, E.M., Bokus, B. (2018). Разбиране от деца и юноши на метафори, описващи хора [Children’s and adolescents’ comprehension of metaphors describing people]. Ezik i Literatura, 1-2, 9-26 http://www.ezik-i-literatura.eu/2018/1-2/2-Dril-Bokus.pdf

Milanowicz, A., Bokus, B. (2020). W krzywym zwierciadle ironii i autoironii. O kobietach i mężczyznach nie wprost. Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.

Zakres tematów:

Język niedosłowny: metaforyczna konceptualizacja pojęć oraz rozumienie wypowiedzi ironicznych przez dzieci i dorosłych

Tematy dotyczą przetwarzania języka niedosłownego na przykładzie metafor i ironii. Obejmują rozumienie wypowiedzi metaforycznych i ironicznych tak przez dorosłych, jak i dzieci.

Metody dydaktyczne:

analiza literatury, dyskusje, prezentacja problemu badawczego, prezentacja wyników badania pilotażowego i głównego, dyskusja dotycząca głównych tez pracy, referaty studentów

Uwagi:

Bokus Barbara, gr. dzienna

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.