Język perski i kultura Iranu(Z) [3600-7-IR2-JPKI(Z)]
Semestr zimowy 2021/22
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język perski i kultura Iranu(Z) [3600-7-IR2-JPKI(Z)] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/22 [2021Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 3 |
Limit miejsc: | 20 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Piotr Bachtin, Urszula Pytkowska-Jakimczyk, Sylwia Surdykowska-Konieczny, Hedieh Yazdan Panah |
Literatura: |
Zajęcia dr Sylwii Surdykowskiej-Konieczny: - F. Dża'fari, "Chandan wa dark-e matlab-e farsi, doure-je paje", Tehran 1393. - materiały audiowizualne (filmy, teksty) - R. Morad Sahrai, "Lezzat-e chandan bara-je sath-e piszmijani wa mijani", Tehran 1395. - M. Galledari, "Dark-e matlab-e szenidari", Tehran 1387. Zajęcia mgr Hedieh Yazdan Panah: - Pouneh Shabani Jadidi & Dominic Parviz Brookshaw, "Farsi Shirin ast" cz. 1 - materiały własne prowadzącej |
Zakres tematów: |
Zajęcia skoncentrowane głównie na rozszerzaniu zasobu słownictwa oraz utrwalaniu i korygowaniu prawidłowej wymowy oraz przeprowadzeniu jak największej liczby ćwiczeń językowych. Utrwalanie automatyki mówienia i umiejętności wyrażania myśli w formie pisemnej na poziomie średnio skomplikowanych wypowiedzi, z naciskiem na stosowanie frazeologii (idiomy). Utrwalanie umiejętności komunikacyjnych w zakresie słuchania ze zrozumieniem i mówienia z uwzględnieniem słownictwa i tematyki ogólnej. Dalsze kształcenie umiejętności formułowania średnio skomplikowanych opisów statycznych (przedmiotów, osób, otoczenia) oraz dynamicznych (czynności oraz stanów i sytuacji). Wprowadzenie elementów języka kolokwialnego i zwrotów grzecznościowych. Wprowadzenie elementów kaligrafii użytkowej w rozszerzonym zakresie, celem dalszego kształcenia umiejętności prawidłowego i szybkiego pisania oraz odczytywania pisma ręcznego i kaligrafii artystycznej. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia. Prezentacja materiału przez prowadzącego, ćwiczenia z wymowy oraz konwersacji, głośne czytanie dialogów i tekstów, praca w podgrupach, rozmowy ze studentami na zadany lub wybrany przez nich temat, prezentacje studenckie, ćwiczenia z wykorzystaniem materiałów audiowizualnych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia dr Sylwii Surdykowskej-Konieczny: - ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć) - zaliczenie ustne na zakończenie semestru - kontrola obecności (możliwe 4 nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze). Przekroczenie dozwolonej ilości nieobecności skutkuje niedopuszczeniem do zaliczenia. Zajęcia mgr Hedieh Yazdan Panah: - kontrola obecności - ocena ciągła pracy na zajęciach tj. prace domowe, przygotowanie do zajęć, aktywność podczas zajęć. - na koniec zajęć studenci będą proszeni o przygotowanie prezentacji książki otrzymanej od prowadzącej. Z końcem semestru prowadzący/prowadząca zajęcia wystawia ocenę, o której informuje studentkę/studenta za pomocą uniwersyteckiej poczty elektronicznej. Ocena końcowa z przedmiotu Język perski i kultura Iranu stanowi średnią arytmetyczną ocen z wszystkich zajęć u poszczególnych prowadzących. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.