Serwisy internetowe Uniwersytetu Warszawskiego Nie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Polityki publiczne 1900-SM-3-4MEP-2
Semestr zimowy 2021/22
Warsztaty, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Polityki publiczne 1900-SM-3-4MEP-2
Zajęcia Semestr zimowy 2021/22 (2021Z) (zakończony)
Warsztaty (WAR), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca:
każdy poniedziałek, 9:45 - 11:15
(sala nieznana)
co drugi czwartek (parzyste), 13:15 - 14:45
sala 8
Pałac Czetwertyńskich jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 7
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Justyna Kościńska, Katarzyna Romańczyk
Literatura:

1. Cairney P. (2016). The Politics of Evidence-Based Policy Making, Palgrave Macmillan.

2. Cartwright N., Hardie J. (2012). Evidence-based policy: A practical guide to doing it better. Oxford University Press.

3. Hinrichs-Krapels S. et al. (2020). Using Policy Labs as a process to bring evidence closer to public policymaking: a guide to one approach, Palgrave Communication, 6, 101, https://www.nature.com/articles/s41599-020-0453-0

4. Le Galès, P. (2005). “Elusive Urban Policies in Europe”, w: Kazepov J. (ed.). Cities of Europe: Changing Contexts, Local Arrangements, and the Challenge to Urban Cohesion, Blackwell Publishing, p. 235-254.

5. Olejniczak K. (2014). “Modele logiczne” w: Ledzion, B., Olejniczak, K. & Rok, J. (ed.), Jak wzmacniać organizacyjne uczenie się w administracji rządowej, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar., p.21-41.

6. Olejniczak K., Kozak M., Ledzion B. (red.) (2008). Teoria i praktyka ewaluacji interwencji publicznych. Podręcznik akademicki, Warszawa: Akademia Leona Koźmińskiego i Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.

7. Wolman H., (2012). “What Cities Do: How Much Does Urban Policy Matter” w: John P., Mossberger K., Clarke Susan E. (ed.), The Oxford Handbook of Urban Politics, Oxford University Press.

Zakres tematów:

Celem warsztatu jest zdobycie przez studentów praktycznych umiejętności z zakresu analizy polityk miejskich, wykorzystania dowodów w projektowaniu polityk i interwencji publicznych oraz tworzenia i testowania rozwiązań przyczyniających się do podnoszenia jakości życia mieszkańców miast.

Cykl zajęć składa się z:

• etapu teoretyczno-metodologicznego,

• etapu projektowego,

• etapu prototypowego - obejmującego testowanie wypracowanych rozwiązań,

• etapu ewaluacji i rekomendacji.

W tracie warsztatu w miarę możliwości dążymy do stworzenia warunków do prototypowania rozwiązań we współpracy z mieszkańcami, praktykami i decydentami. Problemy analizowane w toku zajęć dotyczą konkretnej przestrzeni miejskiej a projektowane rozwiązania mają praktyczny charakter, umożliwiający tworzenie realistycznych scenariuszy.

Metody dydaktyczne:

Uczestnicy warsztatu realizują zadania zespołowo i projektują interwencję publiczną m.in. w oparciu o modele logiczne, narzędzia Learning Agenda, mapy myśli oraz elementy gamifikacji jako podejścia do uproszczonego i eksperymentalnego analizowania problemów miejskich.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena wystawiana jest na podstawie:

1. pracy zespołowej (projekt wykonany w grupach) – 60%.

2. indywidualnej aktywności na zajęciach - 40% oceny końcowej

Uwagi:

Warsztat tworzenia i wdrażania polityk miejskich opartych na dowodach Policy Lab

(zajęcia odbywają się co drugi poniedziałek i co drugi czwartek).

Zajęcia zdalne (on-line).

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.