Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metody badań empirycznych z zastosowaniem SPSS [1500-SZD-MBEZZSPSS] Semestr zimowy 2021/22
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metody badań empirycznych z zastosowaniem SPSS [1500-SZD-MBEZZSPSS]
Zajęcia: Semestr zimowy 2021/22 [2021Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 10:00 - 11:30
sala 345
Dawny Gmach Wydziału Fizyki - Hoża 69 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: 15
Zaliczenie: Zaliczenie
Prowadzący: Breno Barreto Silva, Agnieszka Otwinowska-Kasztelanic
Literatura:

Bedyńska, S & Cypiańska, M. (red.) (2013). Statystyczny drogowskaz. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie SEDNO.

Dörnyei, Z. (2007). Research Methods in Applied Linguistics. Oxford: Oxford University Press.

Field, A. (2018). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (5th edition). London: Sage.

Howell, D. C. (2010). Statistical methods for psychology (7th Ed). Wadsworth: Cengage Learning.

Loewen, S & Plonsky, L (2016). An A-Z of Applied Research Methods. London: Palgrave.

Mackey, A. Gass, S. (eds.) (2012). Research Methods in Second Language Acquisition. A practical Guide. Wiley-Blackwell.

Perry Jr, F. L. (2011). Research in applied linguistics: Becoming a discerning consumer. Routledge.

Salkind, N. J. (2011). Statistics for people who (think they) hate statistics (4th ed.). Thousand Oaks, United States: Sage Publications.

Van Peer, W. Hakemulder, F., Zyngier, S. (2012). Scientific Methods for the Humanities. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins Publishing Company.

Winter, B (2020). Statistics for linguists: An introduction to R. New York: Routledge.

Zakres tematów:

1. Typy badań naukowych: badania ilościowe i jakościowe, eksploracyjne i konfirmacyjne, podstawowe i stosowane

2. Proces badania naukowego: pytania badawcze, hipotezy, operacjonalizacja i kontrola zmiennych

3. Proces badania naukowego: podstawowe paradygmaty (korelacyjne, eksperymentalne, ex post facto)

4. Badania korelacyjne i ex post facto

5. Badania eksperymentalne i quasi-eksperymentalne, porównania między grupami

6. Badania eksperymentalne w schematach wewnątrz- i miedzy-osobowych

7. Badania jakościowe. Triangulacja. Podejścia ilościowe do danych jakościowych.

8. Dlaczego potrzebujemy statystyki

9. Organizacja i przygotowanie danych

10. Założenia testów parametrycznych i wartość alfa

11. Porównanie dwóch niezależnych/zależnych grup

12. Porównanie trzech lub więcej niezależnych/zależnych grup

13. Korelacje i regresja liniowa

14. Ćwiczenie końcowe: Wybór testu, analiza danych i uzyskanie wyników.

Metody dydaktyczne:

Konwersatorium, ćwiczenia warsztatowe

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa zależy od kilku czynników

1. Aktywne uczestnictwo w zajęciach (dopuszczalne 2 nieobecności): 30%

- Wiedza: jakość komentarzy po przeczytaniu zadanej literatury, uczestnictwo w dyskusji.

- Język: płynność i poprawność wypowiedzi, w tym użycie słownictwa danego dla dziedziny.

2. Test w połowie semestru: 35%

- Wiedza: pytania otwarte i zamknięte (Prawda/Fałsz; wielokrotnego wyboru, uzupełnianie luk). Test bazuje na tekstach do czytania i dyskusji w klasie.

- Język: płynność i poprawność wypowiedzi pisemnej, w tym użycie słownictwa danego dla dziedziny.

3. Test na koniec semestru: 35%

- Wiedza i umiejętności: poprawne wykonanie analiz danych w programie SPSS

Oceny z testu

5 - 93-100%

4+ - 85-92%

4 - 77-84%

3+ - 69-76%

3 - 60-68%

2 - mniej niż 60%

Uwagi:

zajęcia przeniesione w tryb online do 14 grudnia 2021 środa godz. 10.00- 11:30 sala 345, Instytut Anglistyki UW, Hoża 69

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-2b06adb1e (2024-03-27)