Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyscypliny pedagogika [1600-SZD-SD-PED] Semestr zimowy 2021/22
Seminarium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium dyscypliny pedagogika [1600-SZD-SD-PED]
Zajęcia: Semestr zimowy 2021/22 [2021Z] (zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 15:30 - 18:15
sala 303
Budynek Dydaktyczny - Mokotowska 16/20 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 6
Limit miejsc: 10
Zaliczenie: Zaliczenie
Prowadzący: Aleksandra Jasińska-Maciążek, Urszula Markowska-Manista, Joanna Smogorzewska, Grzegorz Szumski, Olga Wysłowska
Literatura:

Budde R. & Markowska-Manista U.(Eds). (2020): Childhood Studies and Children’s Rights Between Research and Activism. Honouring the Work of Manfred Liebel, Springer, DOI 10.1007/978-3-658-29180-8

Dolata, R., Jasińska, A. i Modzelewski, M. (2012). Wykorzystanie krajowych egzaminów jako instrumentu polityki oświatowej na przykładzie procesu różnicowania się gimnazjów w dużych miastach. Polityka Społeczna (Nr tematyczny 1), 41–46. http://eduentuzjasci.pl/images/stories/publikacje/dolata_wykorzystanie_krajowych_egzaminow.pdf

Harris, D. i Herrington, C. (2015). Editors’ Introduction: The Use of Teacher Value-Added Measures in Schools: New Evidence, Unanswered Questions, and Future Prospects. Educational Researcher, Special Issue: Value Added Meets the Schools: The Effects of Using Test-Based Teacher Evaluation on the Work of Teachers and Leaders, 44(2), 71-76. https://doi.org/10.3102/0013189X15576142

Hattie, J. A. C. (2009). Visible learning: A synthesis of over 800 meta-analyses relating to achievement. London: Routledge (rozdziały 1-3).

Izdebski, Z. (2020). Zdrowie i życie seksualne Polek i Polaków w wieku 18-49 lat w 2017 roku. Studium badawcze na tle przemian od 1997 roku. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego.

Izdebski, Z. (2012). Seksualność Polaków na początku XXI wieku : Studium badawcze. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego

Krzychała, S. (2020). Teacher responses to new pedagogical practices: A praxeological model for the study of teacher-driven school development. American Educational Research Journal, 57 (3), 979-1013.

Markowska-Manista, U., (2018): The ethical dilemmas of research with children from the countries of the Global South. Whose participation? Polish Journal of Educational Studies,

Vol. I (LXXI), pp. 51-65, DOI: 10.2478/poljes-2018-0005

Markowska-Manista, U. (2020): entry 'Clarity about the purpose of research' in: ‘Planning the research: purpose and methods’. In: V. Morrow & P. Alderson (Eds). The Ethics of Research with Children and Young People. A Practical Handbook, Second Edition, SAGE.

Milerski, B., Karwowski, M. (2016). Racjonalność procesu kształcenia: teoria i badanie. Kraków: Impuls. (Rozdziały 1, 3, 4, 6, 7, 8).

Żółtak, T. (2019). Edukacyjna wartość dodana: teoria i zastosowania, kontrowersje i perspektywy. Rozprawa doktorska. Warszawa: Uniwersytet Warszawski Wydział Filozofii i Socjologii Instytut Socjologii. [fragmenty]

Metody i kryteria oceniania:

Opis wymagań związanych z uczestnictwem w zajęciach, w tym dopuszczalnej liczby nieobecności podlegających usprawiedliwieniu:

uczestnictwo w co najmniej 4 spotkaniach, przygotowanie do zajęć - znajomość lektur

zasady zaliczania zajęć i przedmiotu (w tym zaliczania poprawkowego):

aktywny udział w dyskusjach na seminariach, zaliczenie pracy (eseju naukowego) na temat jednych wybranych zajęć. Zaliczenie poprawkowe – poprawa eseju.

metody weryfikacji efektów uczenia się:

Ocena zaangażowania doktorantów w dyskusję na zajęciach (aktywność, jakość pytań i argumentacji i ich wsparcie znajomością literatury), ocena merytoryczna i formalna eseju naukowego.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-2b06adb1e (2024-03-27)