Nauka języka hiszpańskiego dla celów literaturoznawstwa I [3305-NJHdCL1-21]
Semestr letni 2021/22
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Nauka języka hiszpańskiego dla celów literaturoznawstwa I [3305-NJHdCL1-21] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2021/22 [2021L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 19 |
Limit miejsc: | 17 |
Zaliczenie: | Egzamin |
Prowadzący: | Marzenna Adamczyk, Aitor Arruza Zuazo |
Strona domowa grupy: | https://kampus-student2.ckc.uw.edu.pl/course/view.php?id=3908 |
Literatura: |
Materiały wyselekcjonowane z następujących podręczników: - Aula internacional 4 Nueva Edición, wydawnictwo DIFUSIÓN - Aula internacional 5 Nueva Edición, wydawnictwo DIFUSIÓN - A debate: estrategias para la interacción oral, wydawnictwo EDELSA - Dominio: curso de perfeccionamiento, wydawnictwo EDELSA - A fondo , nivel avanzado, nivel superior, wydawnictwo SGEL Podręczniki pomocnicze do nauki gramatyki: - R. Alonso Raya, Gramática básica del estudiante de español (A1-B1), Barcelona, Difusión, 2011. - A. Cano Gines, P. Diez de Frias, Competencia gramatical en uso B2: ejercicios de gramática: forma y uso, Edelsa. - C. Moreno García, Temas de gramática: nivel superior, SGEL. - M. L. Coronado González, J. G. González, A. R. Zarzalejos Alonso, Materia Prima, SGEL. |
Zakres tematów: |
Zakres tematów: Poniższa lista posiada charakter ramowy: - Kino hiszpańskie. Historia, aktualności, tendencje. Wybitni aktorzy i reżyserzy. - Prasa i jej obiektywizm w przekazywaniu informacji. Wolność słowa y jej granice. - Muzyka i przemysł muzyczny. Piractwo. - Literatura i jej rodzaje. Przyszłość słowa pisanego i słowo pisane we współczesnym świecie. - Inne formy twórczości oparte na słowie: czy literaturę można znaleźć na ulicy? - Humor i jego granice. Poczucie humoru jako umiejętność życiowa. Rodzaj dowcipów i żartów. |
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne: Zajęcia posiadają profil praktyczny. Ich celem jest przygotowanie studentów do aktywnego uczestnictwa w zajęciach merytorycznych prowadzonych w języku hiszpańskim oraz do udziału w życiu społecznym, zawodowym i kulturowym w środowiskach, w których używany jest język hiszpański. Bazują one na metodzie komunikacyjnej. Interakcja stanowi aspekt dominujący struktury zajęć. Dyskusje w grupach oraz wymiana myśli pomiędzy uczestnikami zajęć i prowadzącym służyć mają nie tylko systematyzacji użycia wprowadzanych struktur gramatycznych i leksykalnych, lecz w równym stopniu mają one kształtować postawę uważnego odbioru. Stosowane na zajęciach materiały tekstowe i nagrania są podstawą do rozwijania wszystkich sprawności językowych, ze szczególną dbałością o bogactwo i poprawność gramatyczną, które pozwolą studentom na dobre rozumienie treści przekazywanych na zajęciach merytorycznych prowadzonych w języku hiszpańskim. Interakcji służyć mają również praktyki ukierunkowane na pracę własną studenta. Redakcja prac pisemnych ma za zadanie tworzenie i konsolidację nawyku wyrażania treści bardziej złożonych, dających możliwość zastosowaniem trudniejszych struktur językowych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.