Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka hiszpańskiego I [3305-PNJH1-11] Semestr zimowy 2022/23
Ćwiczenia, grupa nr 5

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyczna nauka języka hiszpańskiego I [3305-PNJH1-11]
Zajęcia: Semestr zimowy 2022/23 [2022Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 5 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 15:00 - 16:30
sala 1.019
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każdy wtorek, 15:00 - 16:30
sala 1.013
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każda środa, 8:00 - 9:30
sala 1.021
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każdy czwartek, 13:15 - 14:45
sala 1.023
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
każdy piątek, 9:45 - 11:15
sala 1.024
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 17
Limit miejsc: 18
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Paulina Bojarska, Telmo Pelayo Diz Gamallo, Agata Gołąb
Literatura:

Bibliografia uzupełniająca:

M. P. Soria, M. J. Martínez, D. Sánchez, Las claves del Nuevo DELE A2, Barcelona, 2015, Difusión.

M. J. Martínez, D. Sánchez, M. P. Soria, Las claves del Nuevo DELE B1, Barcelona, 2015, Difusión.

E. Ratajczak-Matusiak, Claves del español para hablantes de polaco, Madrid, 2007, Editorial SM.

Materiały własne (ćwiczenia, testy, wybór nagrań i filmów krótkometrażowych).

L. Miquel, N. Sans, Rápido, curso intensivo de español, Barcelona, 2000, Difusión.

Zakres tematów:

ZAGADNIENIA SPOŁECZNO-KULTUROWE

1. Język hiszpański i nauka języków.

2. Charakter narodowy: czy istnieje i jak go określić? Jacy są Hiszpanie, Polacy, Włosi, etc.?

3. Czy wygląd zewnętrzny jest ważny? Jak dbasz o siebie?

4. Plany, marzenia, ścieżki kariery; wady i zalety poszczególnych zawodów.

5. Człowiek we wszechświecie: środowisko naturalne, zjawiska atmosferyczne, ulubione miesiące i pory roku.

6. Podróże, warte zobaczenia miejsca i przestrzenie.

7. Rozwój osobisty i przyjemne spędzanie wolnego czasu (gotowanie, sport, malowanie, warsztaty teatralne, etc.)

8. Mistrzowie i nauczyciele, ludzie których podziwiamy (biografie).

9. Historia powszechna i historie, które pamiętamy (literackie, osobiste), opowieści ciekawych ludzi.

10. Język jako nośnik emocji. Sądy wartościujące, strategie argumentacji, uzgadnianie wspólnego stanowiska.

11. Kino i muzyka twórców hiszpańskojęzycznych.

12. Słowa, które nas inspirują. Cytaty, aforyzmy, ciekawe opinie.

ZAGADNIENIA GRAMATYCZNE

Na figurującej poniżej liście znajdują się, w postaci uszczegółowionej, zagadnienia, które zawarte zostały w części wspólnej dla wszystkich grup.

1. Rzeczownik i przymiotnik: zgodność liczby i rodzaju.

2. Zaimki zwrotne, dzierżawcze i dopełnieniowe.

2. Kontrast SER, ESTAR, HABER.

3. Wyrażenia przyimkowe.

4. Składnia zdania oznajmującego, pytającego i przeczącego.

5. Forma ciągła czasownika.

6. Konstrukcja peryfrastyczna ir + a + infinitivo.

7. Szczegółowa analiza użyć czasów przeszłych.

8. Tryb rozkazujący w połączeniu z zaimkami dopełnienia dalszego i bliższego.

9. Tryb subjuntivo: jego formy, czasy i zastosowania.

10. Warianty pierwszego zdania warunkowego.

11. Mowa zależna: podstawowe zasady dokonywania transformacji w jej ramach.

12. Analiza najczęstszych błędów.

Metody dydaktyczne:

- lektura analityczna, opatrzona obszernym komentarzem gramatyczno-leksykalnym oraz zakończona redakcją wypowiedzi zawierających wybrane struktury;

- uważne studium zagadnień gramatycznych, ilustrowane tekstami kultury oraz wypowiedziami studentów;

- lektura i tworzenie dialogów, zdawanie relacji z ich treści;

- korekta popełnianych błędów w oparciu o złożenie, zgodnie którym błąd jest czynnikiem rozwoju;

- dyskusja;

- praktyka rozumienia kontekstowego;

- słuchanie nagrań, zdawanie relacji z ich treści, analiza użytych w nich zwrotów i wyrażeń;

- swobodne wypowiedzi na tematy dotyczące życia codziennego, aktualnych zdarzeń, informacji ze świata kultury, etc.

Metody i kryteria oceniania:

Patrz: informacje wspólne dla wszystkich grup.

Uwagi:

Przedstawiony program uzupełniający dostosowany jest w sposób szczególny do pracy w grupach o niejednolitym poziomie, z uwzględnieniem możliwości uczestnictwa w zajęciach osób rozpoczynających naukę lub posiadających podstawową znajomość języka hiszpańskiego.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-2b06adb1e (2024-03-27)