Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Językoznawstwo kognitywne - Sem. mgr 3 [3301-JFS3ROS] Semestr zimowy 2022/23
Seminarium magisterskie, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Językoznawstwo kognitywne - Sem. mgr 3 [3301-JFS3ROS]
Zajęcia: Semestr zimowy 2022/23 [2022Z] (zakończony)
Seminarium magisterskie [SEM-MGR], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy piątek, 15:00 - 16:30
sala 2.116
Budynek Dydaktyczny - Dobra 55 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: 10
Zaliczenie: Zaliczenie
Prowadzący: Maciej Rosiński
Literatura:

Benczes, R. (2006). Creative Compounding in English: The Semantics of Metaphorical and Metonymical Noun-Noun Combinations. John Benjamins Publishing Company. https://doi.org/10.1075/hcp.19

Benczes, R. (2011). Putting the notion of “domain” back into metonymy: Evidence from compounds. In R. Benczes, A. Barcelona, & F. J. Ruiz de Mendoza Ibáñez (Eds.). John Benjamins Publishing Company. https://doi.org/10.1075/hcp.28.11ben

Cooperrider, K. (2019). Universals and diversity in gesture: Research past, present, and future. Gesture, 18(2–3), 209–238. https://doi.org/10.1075/gest.19011.coo

Cooperrider, K., Slotta, J., & Núñez, R. (2022). The ups and downs of space and time: Topography in Yupno language, culture, and cognition. Language and Cognition, 14(1), 131–159. https://doi.org/10.1017/langcog.2021.25

Dyrmo, T. (2022). Gestural metaphorical scenarios and coming out narratives. Metaphor and the Social World, 12(1), 23–45. https://doi.org/10.1075/msw.20023.dyr

Forceville, C., & Paling, S. (2021). The metaphorical representation of depression in short, wordless animation films. Visual Communication, 20(1), 100–120. https://doi.org/10.1177/1470357218797994

Lakoff, G., & Johnson, M. (1999). Philosophy in the flesh: The embodied mind and its challenge to the western thought. Basic Books.

Littlemore, J. (2019). Metaphors in the mind: Sources of variation in embodied metaphor. Cambridge University Press.

Littlemore, J. (2022). On the creative use of metonymy. Review of Cognitive Linguistics. Published under the Auspices of the Spanish Cognitive Linguistics Association, 20(1), 104–129. https://doi.org/10.1075/rcl.00103.lit

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-2b06adb1e (2024-03-27)