Seminarium dyplomowe [4100-5SSEMDYP]
Semestr zimowy 2022/23
Seminarium dyplomowe,
grupa nr 8
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe [4100-5SSEMDYP] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/23 [2022Z]
(zakończony)
Seminarium dyplomowe [SEM-DYP], grupa nr 8 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co druga środa (nieparzyste), 8:00 - 9:30
sala 19 Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22 jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 7 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | 8 | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Walewska | ||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Cameron, L. (2000). Teaching languages to young learners. Cambridge: CUP. Pinter, A. (2006). Teaching young language learners. Oxford: OUP. Szpotowicz, M., & Szulc-Kurpaska, M. (2009). Teaching English to young learners. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Studenci zobowiązani są również przeczytać/zapoznać się z materiałami dydaktycznymi umieszczonymi na platformie lub dostarczonymi na zajęcia przez wykładowcę. Są to artykuły, rozdziały, opracowania i materiały elektroniczne (np. prezentacje, filmy). Literatura dodatkowa: Brewster, J. et al. (2003). The primary English teacher's guide. London: Penguin. Ellis, G., & Brewster, J. (2003). The storytelling handbook. London: Penguin. Ioannou-Georgiou, S., & Pavlou, P. ((2003). Assessing young learners. Oxford: OUP. Lewis, G., & Bedson, G. (1999). Games for children. Oxford: OUP. Moon, J. (2000). Children learning English. Oxford: Macmillan. Phillips, S. (1993). Young learners. Oxford: OUP. Reilly, V., & Ward, S. (1997). Very young learners. Oxford: OUP. Scott, W., & Ytreberg, L. (1990). Teaching English to children. London: Longman. Slattery, M., & Willis, J. (2001). English for primary teachers. A handbook of activities & classroom language. Oxford: OUP. Szpotowicz, M. (2008). Second language learning processes in lower primary children. Warszawa: WUW |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Seminarium ma na celu odkrywanie, obserwowanie i prezentowanie efektywnych sposobów uczenia dzieci w klasie językowej w przedszkolu i szkole podstawowej. Jest adresowane głównie do studentów przygotowujących się do zawodu nauczyciela, którzy interesują się praktycznym przygotowaniem do nauczania uczniów w klasach przedszkolnych i w szkole podstawowej. Idąc za głosem wielu rodziców, edukatorów i przedstawicieli władz przekonanych o fakcie, że wczesne wprowadzenie nauczania języka obcego zapewnia lepszy start w przyszłość, podstawy programowe w wielu krajach, także w Polsce, zostały tak zbudowane, by wyjść naprzeciw tym potrzebom. W trakcie zajęć studenci przygotowujący się do zawodu nauczyciela będą mieli szansę zauważyć, odkryć i wyciągnąć wnioski z poznanej teorii nauczania języków obcych i jej praktycznego zastosowania w różnych podejściach, metodach i technikach. To przyczyni się do rozwoju umiejętności i przybliży studenta do sukcesu w uczeniu dzieci języka angielskiego. Powyższe zagadnienia mogą być analizowane pod kątem następujących tematów: Charakterystyka grup wiekowych w przedszkolu i szkole podstawowej; wpływ na proces uczenia się języka obcego. Wpływ i rola komunikacji werbalnej i niewerbalnej na proces uczenia się języka obcego w przedszkolu i szkole podstawowej - język ciała, kontakt wzrokowy, mimika, gesty, intonacja. Planowanie lekcji języka obcego w przedszkolu i szkole podstawowej. Rola historyjek i opowiadań w nauczaniu dzieci języka obcego. Rozwijanie umiejętności pisania i mówienia, czytania i słuchania w klasie językowej. Metody i podejścia do nauczania języka obcego w przedszkolu i szkole podstawowej (np. Montessori Education, nauczanie domowe). Integrowanie umiejętności językowych (słuchanie, mówienie, czytanie, pisanie) podczas lekcji języka obcego w oddziałach przedszkolnych i szkoły podstawowej. Przygotowanie do egzaminów i konkursów, projektowanie zadań wspomagających uczenie się (egzamin ósmoklasisty, OJAJ - Ogólnopolska olimpiada języka angielskiego dla juniorów, konkursy kuratoryjne). Nauczanie i rola słownictwa w procesie dydaktycznym. Rola i nauczanie gramatyki, funkcji językowych oraz wymowy w nauczaniu i uczeniu się języka angielskiego. Utrzymanie dyscypliny, umiejętność zarządzania w klasie (pary, grupy, praca indywidualna). Materiały audiowizualne i ich wykorzystanie na lekcji języka obcego. Rola gier i zabaw w nauczaniu dzieci. Porównanie aspektów nauczania języka obcego w klasie i online, nowoczesne technologie w nauczaniu dzieci. Materiały dydaktyczne w klasie językowej: podręcznik, materiały autentyczne w uczeniu się i nauczaniu języka angielskiego jako obcego. Rola testowania, egzaminy dla dzieci na przykład: Starters, Movers, Flyers (Cambridge). |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
wykład, prezentacja, dyskusja |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Prowadzący wspomaga i prowadzi uczestników seminarium w następującym zakresie: wybór i prawidłowe sformułowanie tematu pracy dyplomowej, planowanie części teoretycznej i praktycznej pracy, zaprojektowanie projektu dydaktycznego, dobór źródeł bibliograficznych, informacja zwrotna dotycząca postępów w pracy w formie ustnej i pisemnej, technika pisania pracy (zasady konstruowania tekstu akademickiego; cytowanie źródeł w tekście; rejestr akademicki; tworzenie bibliografii). |
||||||||||||||||
Uwagi: |
mgr Anna Walewska |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.