Język angielski - poziom ponad średnio zaawansowany [4024-ANGOB2]
Semestr zimowy 2022/23
Lektorat,
grupa nr 6
Przedmiot: | Język angielski - poziom ponad średnio zaawansowany [4024-ANGOB2] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/23 [2022Z]
(zakończony)
Lektorat [LEK], grupa nr 6 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 18 |
Limit miejsc: | 18 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Agnieszka Harrison |
Literatura: |
Podręcznik wiodący: Eales, F. & Oakes, S. (2016). SpeakOut. Upper Intermediate. Flexi Course Book 1, 2nd Edition. Harlow: Pearson 1. Hewings, M. (2012). Cambridge Academic English. An integrated skills course for EAP. Student’s Book. B2 Upper Intemediate. Cambridge: Cambridge University Press 2. Lane, S. (2011). Instant Academic Skills. Cambridge: Cambridge University Press 3. Mann, M. & Taylore-Knowles, S. (2008). Destination B2 Intermediate Student Book with Key. United Kingdom: Macmillan 4. McCarthy, M and O’Dell, F. (2008). Academic Vocabulary in Use. Cambridge University Press 5. McCarthy, M. & O’Dell, F. (2007). English Phrasal Verbs in Use. Upper Intermediate. Cambridge: Cambridge University Press 6. Swan, M. & Walter, C. (1997). How English works. Oxford: Oxford University Press |
Zakres tematów: |
Semestr zimowny Tematy: 1. Cechy charakteru 2. Samopoczucie 3. Doświadczenia życiowe 4. Ważne tematy 5. Społeczeństwo i inwigilacja 6. Co to jest szczęście 7. Organizacje charytatywne 8. Zażalenia 9. Wady 10. Przyszłość 11. Niezwykłe wakacje 12. Procedury Semestr letni Tematy: 1. Anegdoty 2. Historie 3. Rzeczy, których żałujemy 4. Książki 5. Sceny w filmach 6. Wynalazki 7. Marketing wirusowy 8. Szalone pomysły 9. Burza mózgów 10. Biznes 11. Geniusz |
Metody dydaktyczne: |
Metoda eklektyczna z przewagą komunikacyjnej poprzez aktywizację uczestników kursu, pracę w grupach, parach oraz indywidualną, odgrywanie ról, przygotowywanie i prezentowanie wyników swoich własnych projektów przez studentów, oglądanie i słuchanie nagrań audio i wideo, dyskusje, analiza tekstów , pisanie rozprawek. Ćwiczone będą Mówienie: przygotowanie i przeprowadzenie prezentacji, uzyskiwanie i podawanie informacji przez telefon, opowiadanie o własnych doświadczeniach, opisywanie charakteru, zadawanie osobistych pytań, opowiadanie o ludziach z którymi dobrze się rozumiemy, opowiadanie o tym, jak spotkaliśmy daną osobę, wyrażanie i reagowanie na różne opinie, opisywanie organizacji charytatywnych i problemów społecznych, dyskusja o społeczeństwie nadzoru, prezentowanie argumentów wspierających nasz punkt widzenia, dyskusja o szczęściu, opisywanie procedur i procesów, opisywanie i polecanie ciekawych zajęć, rozmowa o sportach, dyskusja o złych nawykach i o tym jak sobie z nimi radzić, rozmowa o wakacjach, programach telewizyjnych, polecanie ciekawych sposobów spędzania wolnego czasu, opisywanie rzeczy, które lubimy lub nie, opisywanie ulubionej sceny filmowej, wyrażanie żalu i życzeń, opisywanie siebie jako czytelnika, streszczanie książki, sugerowanie pomysłów, opisywanie efektów wynalazków, dyskutowanie o trikach reklamowych, burza mózgów, wyrażanie obaw. Pisanie: opis pierwszego spotkania z daną osobą, list nieformalny, zażalenie lub reklamacja, różnice między językiem formalnym i nieformalnym, rady o tym, jak być szczęśliwym pisane na stronę internetową, wypracowanie wyrażające opinie, opisywanie wydarzenia z przeszłości, użycie przysłówków w anegdotach, opis ulubionej sceny filmowej, raport sporządzony na podstawie tabeli z danymi, porównywanie liczb i innych danych, zaprojektowanie ulotki. Słuchanie: program radiowy o szukaniu współlokatorów, opisy osobistych doświadczeń i związanych z nimi odczuć, rozmowa telefoniczna klienta z sekretariatem szkoły językowej, serial telewizyjny o pierwszych dniach na uniwersytecie. Program radiowy o bardzo krótkich historyjkach, ludzie polecający swoje ulubione książki, serial telewizyjny “Tess of the D’Ubervilles”, grupa przeprowadzająca “burzę mózgów”, program BBC o zabawnych pomysłach. Czytanie: opisy osób na stronie internetowej pozwalającej znaleźć odpowiedniego współlokatora, list nieformalny, recenzja programu telewizyjnego, test psychologiczny, krótkie ogłoszenia, artykuły prasowe o organizacjach charytatywnych, quiz z wiedzy geograficznej, fragmenty artykułów prasowych, artykuł o problemach osób spędzających zbyt wiele czasu grając w gry komputerowe, quiz podróżniczy, opowiadania z morałem, biografia sławnej osoby, artykuł o ulubionej scenie filmowej, artykuł o najgorszych wynalazkach, quiz o reklamie, 5 zasad przeprowadzenia efektywnej “burzy mózgów”. Sylabus opracowano na podstawie: Eales, F. & Oakes, S. (2016). SpeakOut. Upper Intermediate. Flexi Course Book 1, 2nd Edition. Harlow: Pearson |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę na zaliczenie zajęć językowych składają się następujące elementy: aktywność na zajęciach: 25% oceny, wyniki sprawdzianów, testów cząstkowych, prac domowych: 25% oceny, wynik testu końcowego: 50% oceny. Aby uzyskać ocenę pozytywną należy wykazać się osiągnięciami w odniesieniu do każdej z wyżej wymienionych kategorii (nie otrzyma zaliczenia student, który otrzyma 0% w którejkolwiek kategorii). Skala ocen 99 – 100% 5! (celujący) 93 – 98% 5 (bardzo dobry) 87 – 92% 4+ (dobry plus) 77 – 86% 4 (dobry) 71 – 76% 3+ (dostateczny plus) 60 – 70% 3 (dostateczny) Za zaliczenie 60 godzin zajęć, czyli osiągnięcie zakładanych efektów uczenia się, student otrzymuje 2 ECTS. W semestrze obejmującym 60 godzin zajęć (30 x 2 godziny) można opuścić 3 zajęcia bez usprawiedliwienia. W przypadku lektoratów o wymiarze 30 godzin w semestrze dopuszczalne jest opuszczenie 2 zajęć bez usprawiedliwienia w semestrze. Opuszczone zajęcia należy zaliczyć zgodnie z wymaganiami prowadzącego zajęcia. Wymagania te lektor podaje do wiadomości studentów na pierwszych zajęciach. |
Uwagi: |
Kurs na poziomie ponad średnio-zaawansowanym (B2) dla studentów wszystkich Wydziałów UW. W przypadku wymogu pracy online zajęcia będą prowadzone za pomocą aplikacji Zoom i platformy Google Classroom. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.