Edukacja różnojęzyczna i wielokulturowa [4100-2SERIWO]
Semestr letni 2022/23
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Edukacja różnojęzyczna i wielokulturowa [4100-2SERIWO] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/23 [2022L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi wtorek (nieparzyste), 13:15 - 14:45
sala 14 Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22 jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 17 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Janina Zielińska | ||||||||||||||||
Literatura: |
Przedstawione poniżej pozycje bibliograficzne i dokumenty są prezentowane na zajęciach. Zadaniem studenta jest zapoznanie się z tymi materiałami w czasie zajęć (a w razie nieobecności na zajęciach - w bibliotece, lub poprzez konsultację wersji elektronicznej i podanych stron internetowych). Wymagane jest przeczytanie podanych w bibliografii artykułów i zapoznanie się z wybranymi stronami internetowymi „Autobiografia Spotkań Międzykulturowych” (wersja polska) http://www.coe.int/t/dg4/autobiography/Source/AIE_pl/AIE_autobiography_pl.pdf Autobiography of Intercultural Encounters (AIE) http://www.coe.int/t/dg4/autobiography/default_en.asp Kubin, K. (red), (2015)„(nie) Widzialne granice o tym co tym co dzieli i łączy w wielokulturowości” wydawca: Fundacja na rzecz Różnorodności Społecznej (FRS) Kubin, K. (red), (2015), (in)Visible Borders. On What Divides and Binds in Social Diversity, wydawca: Fundacja na rzecz Różnorodności Społecznej (FRS) Olszewska A., Zawadzka, A., „Przespaceruj się w moich butach – o spotkaniach międzykulturowych” Instytut Spraw Publicznych, 2009 http://www.archiwum.isp.org.pl/publikacja/wyszukiwarka/379/znajdz Europejskie Portfolia Językowe Głowacka B. (2005): Czego Janek się nauczy … Przewodnik metodyczny dla nauczycieli do Europejskiego Portfolio Językowego dla uczniów od 10 do 15 lat, Wydawnictwo CODN, Warszawa. Europejskie Portfolio Językowe dla dzieci od 6 do10 lat (2006), Wydawnictwo CODN, Warszawa. Europejskie Portfolio Językowe dla uczniów od 10 do 15 lat (2004), Wydawnictwo CODN, Warszawa. Europejskie Portfolio Językowe dla dorosłych (2005), Wydawnictwo CODN, Warszawa. Europejskie Portfolio Językowe dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych i studentów, (2005). CODN, Warszawa. Moje pierwsze europejskie portfolio językowe, dla dzieci od 3 do 6 lat: (2007), CODN, Warszawa. Pamuła M., Rzyska J., Dobkowska M., (2007), Moje pierwsze europejskie portfolio językowe, dla dzieci od 3 do 6 lat - Poradnik dla rodziców i nauczycieli Wydawnictwo CODN, Warszawa. Newby D. (dir.), Europejskie portfolio dla studentów – przyszłych nauczycieli języków obcych, (2007), Wydawnictwo CODN, Warszawa. http://www.ecml.at/mtp2/publications/C3_Epostl_E_internet.pdf (wersja angielska) http://www.ecml.at/mtp2/publications/C3_Epostl_F_internet.pdf (wersja francuska) http://archive.ecml.at/mtp2/publications/C3_EPOSTL_D_internet.pdf (wersja niemiecka) |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
W ramach zajęć będą omawiane następujące tematy: 1. Wprowadzenie do tematyki zajęć w semestrze letnim. Podsumowanie wiedzy i umiejętności zdobytych w semestrze zimowym 2. Polityka językowa i edukacyjna Rady Europy i Unii Europejskiej 3. Narzędzia edukacyjne do rozwijania kompetencji międzykulturowych i różnojęzycznych: Autobiografia spotkań międzykulturowych, Europejskie Portfolio Językowe 4. Promocja różnorodności językowej i kulturowej – rola poliglotów, pisarzy i tłumaczy 5. Najważniejsze instytucje promujące wielojęzyczność i wielokulturowość w Polsce. Wybrane programy i projekty edukacyjne promujące różnorodność językową i kulturową. 6 Wybrane zagadnienia związane z różnorodnością kulturową w różnych kulturach, w różnych regionach Polski i w różnych częściach świata 7. Realizacja projektu interkulturowego: wywiady z cudzoziemcami przebywającymi w Polsce/z Polakami. Którzy przebywali dłuższy czas za granicą/z przedstawicielami mniejszości narodowych i etnicznych/ z użytkownikami języków migowych/z osobami niewidzącymi 8. Podsumowanie zajęć i ewaluacja |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Prezentacje multimedialne wykładowcy I studentów Praca w grupach Interaktywne dyskusje wokół wybranych pozycji bibliograficznych Praca projektowa |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceniania: Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest: - obecność na zajęciach, - przygotowanie do zajęć: znajomość zalecanych pozycji bibliograficznych (broszur, artykułów i stron internetowych), przygotowanie wymaganych prezentacji, dokumentacja z zajęć - aktywność (uczestnictwo w dyskusji i w refleksji), - prezentacje związane z tematyką zajęć, Kryteria oceny zajęć: Ocenie podlegają: - Bieżące przygotowanie do zajęć, aktywność na zajęciach, zadania na platformie Kampus - 40% oceny końcowej - Prezentacje śródsemestralne i kontrole bieżące – 60 % oceny końcowej Nakład pracy studenta: – 15 godzin uczestnictwa w ćwiczeniach (kontaktowych) w ciągu roku akademickiego 10 godzin pracy własnej (przygotowanie pracy zaliczeniowej, praca konieczna do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się). 1,5 ECTS – przyznawane jak poniżej: - godziny kontaktowe, obecność na zajęciach i aktywny w nich udział = 1,0 ECTS - przygotowanie obowiązkowych prezentacji I zadań = 0,5 ECTS |
||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa III |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.