Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Edukacja różnojęzyczna i wielokulturowa [4100-2SERIWO] Semestr letni 2022/23
Ćwiczenia, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Edukacja różnojęzyczna i wielokulturowa [4100-2SERIWO]
Zajęcia: Semestr letni 2022/23 [2022L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi wtorek (nieparzyste), 13:15 - 14:45
sala 14
Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22 jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 17
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Janina Zielińska
Literatura:

Przedstawione poniżej pozycje bibliograficzne i dokumenty są prezentowane na zajęciach. Zadaniem studenta jest zapoznanie się z tymi materiałami w czasie zajęć (a w razie nieobecności na zajęciach - w bibliotece, lub poprzez konsultację wersji elektronicznej i podanych stron internetowych).

Wymagane jest przeczytanie podanych w bibliografii artykułów i zapoznanie się z wybranymi stronami internetowymi

„Autobiografia Spotkań Międzykulturowych” (wersja polska)

http://www.coe.int/t/dg4/autobiography/Source/AIE_pl/AIE_autobiography_pl.pdf

Autobiography of Intercultural Encounters (AIE)

http://www.coe.int/t/dg4/autobiography/default_en.asp

Kubin, K. (red), (2015)„(nie) Widzialne granice o tym co tym co dzieli i łączy w wielokulturowości”

wydawca: Fundacja na rzecz Różnorodności Społecznej (FRS)

Kubin, K. (red), (2015), (in)Visible Borders. On What Divides and Binds in Social Diversity, wydawca: Fundacja na rzecz Różnorodności Społecznej (FRS)

Olszewska A., Zawadzka, A., „Przespaceruj się w moich butach – o spotkaniach międzykulturowych” Instytut Spraw Publicznych, 2009

http://www.archiwum.isp.org.pl/publikacja/wyszukiwarka/379/znajdz

Europejskie Portfolia Językowe

Głowacka B. (2005): Czego Janek się nauczy … Przewodnik metodyczny dla nauczycieli do Europejskiego Portfolio Językowego dla uczniów od 10 do 15 lat, Wydawnictwo CODN, Warszawa.

Europejskie Portfolio Językowe dla dzieci od 6 do10 lat (2006), Wydawnictwo CODN, Warszawa.

Europejskie Portfolio Językowe dla uczniów od 10 do 15 lat (2004), Wydawnictwo CODN, Warszawa.

Europejskie Portfolio Językowe dla dorosłych (2005), Wydawnictwo CODN, Warszawa.

Europejskie Portfolio Językowe dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych i studentów, (2005). CODN, Warszawa.

Moje pierwsze europejskie portfolio językowe, dla dzieci od 3 do 6 lat: (2007), CODN, Warszawa.

Pamuła M., Rzyska J., Dobkowska M., (2007), Moje pierwsze europejskie portfolio językowe, dla dzieci od 3 do 6 lat - Poradnik dla rodziców i nauczycieli Wydawnictwo CODN, Warszawa.

Newby D. (dir.), Europejskie portfolio dla studentów – przyszłych nauczycieli języków obcych, (2007), Wydawnictwo CODN, Warszawa.

http://www.ecml.at/mtp2/publications/C3_Epostl_E_internet.pdf (wersja angielska)

http://www.ecml.at/mtp2/publications/C3_Epostl_F_internet.pdf (wersja francuska)

http://archive.ecml.at/mtp2/publications/C3_EPOSTL_D_internet.pdf (wersja niemiecka)

Zakres tematów:

W ramach zajęć będą omawiane następujące tematy:

1. Wprowadzenie do tematyki zajęć w semestrze letnim. Podsumowanie wiedzy i umiejętności

zdobytych w semestrze zimowym

2. Polityka językowa i edukacyjna Rady Europy i Unii Europejskiej

3. Narzędzia edukacyjne do rozwijania kompetencji międzykulturowych i różnojęzycznych:

Autobiografia spotkań międzykulturowych, Europejskie Portfolio Językowe

4. Promocja różnorodności językowej i kulturowej – rola poliglotów, pisarzy i tłumaczy

5. Najważniejsze instytucje promujące wielojęzyczność i wielokulturowość w Polsce. Wybrane programy i projekty edukacyjne promujące różnorodność językową i kulturową.

6 Wybrane zagadnienia związane z różnorodnością kulturową w różnych kulturach, w różnych regionach Polski i w różnych częściach świata

7. Realizacja projektu interkulturowego: wywiady z cudzoziemcami przebywającymi w Polsce/z Polakami. Którzy przebywali dłuższy czas za granicą/z przedstawicielami mniejszości narodowych i etnicznych/ z użytkownikami języków migowych/z osobami niewidzącymi

8. Podsumowanie zajęć i ewaluacja

Metody dydaktyczne:

Prezentacje multimedialne wykładowcy I studentów

Praca w grupach

Interaktywne dyskusje wokół wybranych pozycji bibliograficznych

Praca projektowa

Metody i kryteria oceniania:

Metody i kryteria oceniania: Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest:

- obecność na zajęciach,

- przygotowanie do zajęć: znajomość zalecanych pozycji bibliograficznych (broszur, artykułów i stron internetowych), przygotowanie wymaganych prezentacji, dokumentacja z zajęć

- aktywność (uczestnictwo w dyskusji i w refleksji),

- prezentacje związane z tematyką zajęć,

Kryteria oceny zajęć:

Ocenie podlegają:

- Bieżące przygotowanie do zajęć, aktywność na zajęciach, zadania na platformie Kampus - 40% oceny końcowej

- Prezentacje śródsemestralne i kontrole bieżące – 60 % oceny końcowej

Nakład pracy studenta:

– 15 godzin uczestnictwa w ćwiczeniach (kontaktowych) w ciągu roku akademickiego

10 godzin pracy własnej (przygotowanie pracy zaliczeniowej, praca konieczna do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się).

1,5 ECTS – przyznawane jak poniżej:

- godziny kontaktowe, obecność na zajęciach i aktywny w nich udział = 1,0 ECTS

- przygotowanie obowiązkowych prezentacji I zadań = 0,5 ECTS

Uwagi:

grupa III

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-2b06adb1e (2024-03-27)