Seminarium licencjackie [3301-SEM-LIC]
Semestr zimowy 2023/24
Seminarium licencjackie,
grupa nr 2
Przedmiot: | Seminarium licencjackie [3301-SEM-LIC] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2023/24 [2023Z]
(zakończony)
Seminarium licencjackie [SEM-LIC], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 13 |
Limit miejsc: | 10 |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Prowadzący: | Agata Kochańska |
Literatura: |
Evans, Vyvyan i Melanie Green. 2006. Cognitive linguistics. An introduction. Edinburgh: Edinburgh University Press. (wybrane rozdziały) Fauconnier, Gilles i Mark Turner. 1998. Conceptual integration networks. Cognitive science 22/1. 133 – 187. Fauconnier, Gilles i Mark Turner. 2000. Compression and global insight. Cognitive linguistics 11/3-4. 283 – 304. Kovecses, Zoltan. 2002. Metaphor. A practical introduction. Oksford: Oxford University Press Lakoff, George i Mark Johnson. 1980. Metaphors we live by. Chicago: University of Chicago Press. Lakoff, George i Mark Turner. 1989. More than cool reason. A field guide to poetic metaphor. Chicago: University of Chicago Press Langacker, Ronald W. 2008. Cpgnitive grammar. A basic introduction. Oksford: Oxford University Press. (wybrane fragmenty) Taylor, John R. 1995. Linguistic categorization. Prototypes in linguistic theory. [2 wydanie.]. Oksford: Clarendon Press. (wybrane fragmenty) |
Zakres tematów: |
Tematyka seminarium dotyczyć będzie trzech obszarów badawczych: mechanizmu metafory pojęciowej, mechanizmu tworzenia amalgamatów pojęciowych, w tym roli, jaką mechanizmy te odgrywają w myśleniu i komunikacji, zwłaszcza jako mechanizmy perswazyjne, oraz zjawisku różnych sposobów obrazowania tej samej treści pojęciowej, a w szczególności temu, jak różne sposoby obrazowania mogą być wykorzystywane dla osiągania różnych efektów interakcyjnych i interpersonalnych. Na seminarium omawiane mechanizmy pojęciowe analizowane będą przy użyciu narzędzi teoretycznych zaproponowanych przez językoznawstwo kognitywne w ramach teorii metafory pojęciowej oraz teorii amalgamatów pojęciowych, a także teorii gramatyki kognitywnej. |
Metody dydaktyczne: |
wprowadzenie narzędzi teoretycznych wspólne analizowanie danych w ramach seminarium prezentacje studenckie związane z wybranymi tematami prac konsultowanie indywidualne prac licencjackich |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie uzyskuje się na podstawie obecności i aktywności na zajęciach, po zatwierdzeniu przez promotora tytułu, planu i wstępnej bibliografii pracy, po zatwierdzeniu przez Radę Naukową IA tytułu pracy, oraz po zatwierdzeniu przez promotora całej pracy dyplomowej. |
Uwagi: |
ling |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.