Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka przedmiotowa przedszkolna i I etapu edukacyjnego [4100-3SDYDPPIEE] Semestr zimowy 2023/24
Konwersatorium, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Dydaktyka przedmiotowa przedszkolna i I etapu edukacyjnego [4100-3SDYDPPIEE]
Zajęcia: Semestr zimowy 2023/24 [2023Z] (zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 8:00 - 9:30
sala 19
Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 24
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Anna Walewska
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Cameron, L. (2000). Teaching languages to young learners. Cambridge: CUP.

Pinter, A. (2006). Teaching young language learners. Oxford: OUP.

Szpotowicz, M., & Szulc-Kurpaska, M. (2009). Teaching English to young learners. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Studenci zobowiązani są również przeczytać/zapoznać się z materiałami dydaktycznymi umieszczonymi na platformie lub dostarczonymi na zajęcia przez wykładowcę. Są to artykuły, rozdziały, opracowania i materiały elektroniczne (np. prezentacje PP, filmy video).

Literatura dodatkowa:

Brewster, J. et al. (2003). The primary English teacher's guide. London: Penguin.

Ellis, G., & Brewster, J. (2003). The storytelling handbook. London: Penguin.

Ioannou-Georgiou, S., & Pavlou, P. ((2003). Assessing young learners. Oxford: OUP.

Lewis, G., & Bedson, G. (1999). Games for children. Oxford: OUP.

Moon, J. (2000). Children learning English. Oxford: Macmillan.

Phillips, S. (1993). Young learners. Oxford: OUP.

Reilly, V., & Ward, S. (1997). Very young learners. Oxford: OUP.

Scott, W., & Ytreberg, L. (1990). Teaching English to children. London: Longman.

Slattery, M., & Willis, J. (2001). English for primary teachers. A handbook of activities & classroom language. Oxford: OUP.

Szpotowicz, M. (2008). Second language learning processes in lower primary children. Warszawa: WUW.

Zakres tematów:

Etapy i aspekty rozwoju dzieci.

Proces przyswajania języka obcego u dzieci w przedszkolu i na pierwszym etapie edukacyjnym.

Zarządzanie klasą i utrzymanie dyscypliny na lekcjach języka obcego w przedszkolu i na pierwszym etapie edukacyjnym.

Metody, techniki i pomoce do nauczania języka obcego w przedszkolu i na pierwszym etapie edukacyjnym – piosenki, rymowanki, wierszyki, wyliczanki, opowiadania, ruch, drama, gry, zajęcia plastyczne.

Tworzenie własnych pomocy naukowych do nauczania języka obcego w przedszkolu i na pierwszym etapie edukacyjnym.

Nauczanie słownictwa obcojęzycznego w przedszkolu i na pierwszym etapie edukacyjnym.

Nauczanie gramatyki języka obcego w przedszkolu i na pierwszym etapie edukacyjnym.

Rozwijanie umiejętności słuchania w języku obcym w przedszkolu i na pierwszym etapie edukacyjnym.

Rozwijanie umiejętności mówienia w języku obcym w przedszkolu i na pierwszym etapie edukacyjnym.

Rozwijanie umiejętności czytania w języku obcym w przedszkolu i na pierwszym etapie edukacyjnym.

Rozwijanie umiejętności pisania w języku obcym w przedszkolu i na pierwszym etapie edukacyjnym.

Ocenianie postępów w nauce języka obcego w przedszkolu i na pierwszym etapie edukacyjnym.

Planowanie lekcji języka obcego w przedszkolu i na pierwszym etapie edukacyjnym.

Metody dydaktyczne:

wykład, prezentacja, metoda projektu

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie semestru

- dopuszcza się dwie nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze

- student przygotowuje i przeprowadza lekcję pokazową (około 15 minut) na zadany temat jeden raz w semestrze

- student gromadzi portfolio nauczyciela języka angielskiego (online) do wglądu dla prowadzącego

- student terminowo wykonuje wszystkie zadania z platformy edukacyjnej COME UW

- na koniec semestru przeprowadzany jest test z materiału podanego przez prowadzącego w oparciu o literaturę obowiązującą na kursie.

Uwagi:

grupa II

Sposób weryfikacji efektów uczenia się może ulec zmianie przed rozpoczęciem kursu w związku z możliwością wykorzystania przez uczestników narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję np. Chat GPT do tworzenia prac zaliczeniowych.

Zmiany zostaną podane do wiadomości studentów na pierwszych zajęciach semestru zimowego 2023/24.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-2c23f7018 (2025-06-12)