Dydaktyka przedmiotowa przedszkolna i I etapu edukacyjnego [4100-3SDYDPPIEE]
Semestr zimowy 2023/24
Konwersatorium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Dydaktyka przedmiotowa przedszkolna i I etapu edukacyjnego [4100-3SDYDPPIEE] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2023/24 [2023Z]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 8:00 - 9:30
sala 19 Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22 jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 24 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Anna Walewska |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Cameron, L. (2000). Teaching languages to young learners. Cambridge: CUP. Pinter, A. (2006). Teaching young language learners. Oxford: OUP. Szpotowicz, M., & Szulc-Kurpaska, M. (2009). Teaching English to young learners. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Studenci zobowiązani są również przeczytać/zapoznać się z materiałami dydaktycznymi umieszczonymi na platformie lub dostarczonymi na zajęcia przez wykładowcę. Są to artykuły, rozdziały, opracowania i materiały elektroniczne (np. prezentacje PP, filmy video). Literatura dodatkowa: Brewster, J. et al. (2003). The primary English teacher's guide. London: Penguin. Ellis, G., & Brewster, J. (2003). The storytelling handbook. London: Penguin. Ioannou-Georgiou, S., & Pavlou, P. ((2003). Assessing young learners. Oxford: OUP. Lewis, G., & Bedson, G. (1999). Games for children. Oxford: OUP. Moon, J. (2000). Children learning English. Oxford: Macmillan. Phillips, S. (1993). Young learners. Oxford: OUP. Reilly, V., & Ward, S. (1997). Very young learners. Oxford: OUP. Scott, W., & Ytreberg, L. (1990). Teaching English to children. London: Longman. Slattery, M., & Willis, J. (2001). English for primary teachers. A handbook of activities & classroom language. Oxford: OUP. Szpotowicz, M. (2008). Second language learning processes in lower primary children. Warszawa: WUW. |
Zakres tematów: |
Etapy i aspekty rozwoju dzieci. Proces przyswajania języka obcego u dzieci w przedszkolu i na pierwszym etapie edukacyjnym. Zarządzanie klasą i utrzymanie dyscypliny na lekcjach języka obcego w przedszkolu i na pierwszym etapie edukacyjnym. Metody, techniki i pomoce do nauczania języka obcego w przedszkolu i na pierwszym etapie edukacyjnym – piosenki, rymowanki, wierszyki, wyliczanki, opowiadania, ruch, drama, gry, zajęcia plastyczne. Tworzenie własnych pomocy naukowych do nauczania języka obcego w przedszkolu i na pierwszym etapie edukacyjnym. Nauczanie słownictwa obcojęzycznego w przedszkolu i na pierwszym etapie edukacyjnym. Nauczanie gramatyki języka obcego w przedszkolu i na pierwszym etapie edukacyjnym. Rozwijanie umiejętności słuchania w języku obcym w przedszkolu i na pierwszym etapie edukacyjnym. Rozwijanie umiejętności mówienia w języku obcym w przedszkolu i na pierwszym etapie edukacyjnym. Rozwijanie umiejętności czytania w języku obcym w przedszkolu i na pierwszym etapie edukacyjnym. Rozwijanie umiejętności pisania w języku obcym w przedszkolu i na pierwszym etapie edukacyjnym. Ocenianie postępów w nauce języka obcego w przedszkolu i na pierwszym etapie edukacyjnym. Planowanie lekcji języka obcego w przedszkolu i na pierwszym etapie edukacyjnym. |
Metody dydaktyczne: |
wykład, prezentacja, metoda projektu |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie semestru - dopuszcza się dwie nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze - student przygotowuje i przeprowadza lekcję pokazową (około 15 minut) na zadany temat jeden raz w semestrze - student gromadzi portfolio nauczyciela języka angielskiego (online) do wglądu dla prowadzącego - student terminowo wykonuje wszystkie zadania z platformy edukacyjnej COME UW - na koniec semestru przeprowadzany jest test z materiału podanego przez prowadzącego w oparciu o literaturę obowiązującą na kursie. |
Uwagi: |
grupa II Sposób weryfikacji efektów uczenia się może ulec zmianie przed rozpoczęciem kursu w związku z możliwością wykorzystania przez uczestników narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję np. Chat GPT do tworzenia prac zaliczeniowych. Zmiany zostaną podane do wiadomości studentów na pierwszych zajęciach semestru zimowego 2023/24. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.