Nauka języka angielskiego [4100-3SNJAO]
Semestr zimowy 2023/24
Ćwiczenia 1- czytanie,
grupa nr 2
Przedmiot: | Nauka języka angielskiego [4100-3SNJAO] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2023/24 [2023Z]
(zakończony)
Ćwiczenia 1- czytanie [CWK1], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi czwartek (nieparzyste), 8:00 - 9:30
sala 18 Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22 jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 24 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Marek Biedrzycki | ||||||||||||||||
Literatura: |
Booth, W. C., Colomb, G. G. , Williams, J. , M. (2007). A manual for writers of research papers, theses, and dissertations. Chicago style for writers and researchers. Chicago and London: The University of Chicago Press. Hewings, M. (2012). Cambridge academic English (upper-intermediate). Cambridge: CUP. Hewings, M. & Thaine, C. (2012). Cambridge academic English (advanced). Cambridge: CUP. Hinkel, E. (2004). Teaching academic ESL writing. Practical techniques in vocabulary and grammar. London: Lawrence Erlbaum. Jordan, R. R. (1990). Academic writing course. Edinburgh Gate: Longman McCarthy, M., & O’Dell, F. (2008). Academic vocabulary in use. Cambridge, New York: CUP. McCormack, J., & Slaght, J. (2005). Extended writing and research skills. Reading: Garnet Education. McCormack, J., & Watkins., S. (2009). English for academic study: speaking. Reading: Garnet Education. Wallwork, A. (2013). English for academic research writing exercises. New York: Springer. Zemach, D. E. (2009). Building academic reading skills 1 & 2. Michigan University Press. Zemach, D. E. & Rumisek, L. (2005). Academic writing: from paragraph to essay. Oxford: Macmillan Education. Zwier, L. J. 2002. Building academic vocabulary. Ann Arbor: University of Michigan Press. |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Celem kursu jest doskonalenie umiejętności czytania i rozwijanie umiejętności badawczych studenta (zbieranie, analizowanie, selekcjonowanie, ocenianie i syntezowanie informacji) oraz przygotowanie go do autonomicznej analizy tekstów o różnym charakterze. Analizowane są dwa rodzaje tekstów źródłowych: teksty kultury napisane w odmianie formalnej języka angielskiego oraz teksty naukowe. Praca z tekstem źródłowym obejmuje jego krytyczną analizę oraz próbę zintegrowania zawartych w nim informacji z dotychczasową wiedzą studenta. Podczas analizy tekstu źródłowego studenci identyfikują przedstawiony problem/tezę, zastosowaną argumentację/metody badawcze i wnioski do jakich doszedł autor tekstu. Poza dogłębnym zrozumieniem treści tekstu źródłowego student przyjmuje postawę krytyczną wobec napotkanych w tekście sądów i teorii. W ramach kursu studenci zapoznawani są także ze specyfiką dwóch odmian języka angielskiego: odmianą formalną oraz rejestrem akademickim i ich charakterystycznymi cechami. Zwraca się szczególną uwagę na następujące aspekty formalnego i naukowego rejestru języka angielskiego: słownictwo fachowe i terminologia, aspekty syntaktyczne, organizacja i struktura argumentacyjna tekstu, formalna i logiczna spójność tekstu, zasady i konwencje cytowania prac źródłowych, tworzenia przypisów i notatek bibliograficznych. Kurs rozwija świadomość językową studenta i jego wrażliwość na dbałość o precyzyjne, poprawne logicznie i językowo wyrażanie własnych poglądów. Cele kursu: rozwijanie umiejętności czytania i interpretowania treści tekstów kultury w odmianie formalnej języka angielskiego oraz tekstów o charakterze naukowym wyrabianie zdolności krytycznego myślenia wyrabianie zdolności precyzyjnego i przejrzystego artykułowania myśli w odniesieniu do tekstu źródłowego |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Wielorakie metody zawierające elementy wykładu, dyskusje, prezentacje, analizę i interpretację tekstów źródłowych metody podawcze: prezentacja multimedialna, wykład metody aktywizujące studentów: obowiązkowe wypowiedzi na forum, wzajemne sprawdzanie prac, wspólne tworzenie słownika, haseł encyklopedycznych, magazynów, blogów, vlogów etc. samodzielna pracy studentów podczas zajęć synchronicznych: lektura tekstu, wykonanie zadania, przygotowanie krótkiej wypowiedzi na zadany temat, obejrzenie filmu, odsłuchanie nagrania w wyznaczonym czasie pracy w parach i w podgrupach (np. w tzw. pokojach) np. think – pair – share |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia prowadzone są w trybie mieszanym (14 godzin stacjonarnie + 16 godzin zdalnie, asynchronicznie) Efekty podlegają ocenie za pomocą: A. Testów sprawdzających rozumienie tekstu źródłowego: Test 1 - test pisemny obejmujący zadania zamknięte sprawdzające zrozumienie tekstu kultury napisanego w formalnej odmianie języka angielskiego (30%) Test 2 - test pisemny obejmujący zadania zamknięte sprawdzające zrozumienie tekstu o charakterze naukowym (30%) B. Bieżącej oceny uczestnictwa w zajęciach synchronicznych oraz wykonywanie zadań przygotowanych na zajęcia asynchroniczna (40%) Materiały do pracy własnej w ramach zajęć asynchronicznych udostępniane są na stronie kursu na platformie Kampus, a ich terminowe realizowanie na platformie jest warunkiem zaliczenia. |
||||||||||||||||
Uwagi: |
Gupa II Sylabus przygotowany na podstawie sylabusa 2019/2020 opracowanego przez dr Ewę Guz Studenci są ograniczeni do DWÓCH nieobecności w semestrze zimowym 2023. W wyjątkowych sytuacjach proszę o kontakt. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.