Seminarium licencjackie I [4003-EU-L35-SEMI]
Semestr zimowy 2024/25
Seminarium licencjackie,
grupa nr 2
Przedmiot: | Seminarium licencjackie I [4003-EU-L35-SEMI] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/25 [2024Z]
(zakończony)
Seminarium licencjackie [SEM-LIC], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Krzysztof Jasiecki | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Tematy seminarium: Społeczno-gospodarcze problemy i wyzwania współczesnej Europy Przykładowe tematy 1. Miejsce i rola Unii Europejskiej w światowej gospodarce (globalizacja, deglobalizacja, deindustrializacja, fragmentacja, specjalizacja) 2. Wpływ kryzysów ekonomicznych na perspektywy rozwoju UE (w tym np.: zagrożenia, szanse, następstwa gospodarcze i społeczne) 3. Zróżnicowania społeczno-gospodarcze w UE (w tym np.: państwa, regiony, grupy społeczne) 4. Ruchy populistyczne w Europie (w tym np.: geneza i główne założenia, programy społeczno-gospodarcze, pozytywne i negatywne aspekty) 5. Wyzwania demograficzne Europy (w tym np.: starzenie się społeczeństw, spadek dzietności kobiet, problemy systemów emerytalnych) 6. Rynek pracy w UE (w tym np.: migranci, kobiety, młodzież) 7. Zjawisko prekaryzacji na rynku pracy UE (w tym np.: przyczyny, następstwa, perspektywy ograniczania) 8. Reprezentacje interesów ekonomicznych w wybranych krajach UE (w tym np.: rolnicy, przedsiębiorcy, konsumenci, związki zawodowe) 9. Szanse i zagrożenia polityki klimatycznej w UE (w tym np.: koszty, odbiór społeczny, konkurencyjność Unii i państw członkowskich, alternatywy) 10. Migranci i uchodźcy w Europie (w tym np.: wpływ na rozwój społeczno-gospodarczy) 11. Pandemia koronawirusa jako katalizator zmian w UE (w tym np.: nowa organizacja pracy, pomoc publiczna, problemy służby zdrowia) |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
prof. K. Jasiecki |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.