Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Prezentacja tekstu w mediach cyfrowych [3007-S1B1PT] Semestr letni 2024/25
Warsztaty, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Prezentacja tekstu w mediach cyfrowych [3007-S1B1PT]
Zajęcia: Semestr letni 2024/25 [2024L] (jeszcze nie rozpoczęty)
Warsztaty [WAR], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 18:30 - 20:00
sala 19
Budynek Wydziału Polonistyki jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Data i miejsceProwadzący
2025-02-20 18:30 : 20:00 sala 19
Budynek Wydziału Polonistyki
2025-02-27 18:30 : 20:00 sala 19
Budynek Wydziału Polonistyki
2025-03-06 18:30 : 20:00 sala 19
Budynek Wydziału Polonistyki
2025-03-13 18:30 : 20:00 sala 19
Budynek Wydziału Polonistyki
2025-03-20 18:30 : 20:00 sala 19
Budynek Wydziału Polonistyki
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: 16
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Marcin Czardybon
Literatura:

Arendt H., Kondycja ludzka, przeł. A. Łagodzka, Warszawa 2000.

Ascott R., From appearance to apparition: communication and culture in the cybersphere, „Leonardo Electronic Almanac” I. 2.1993.

Balcerzan E., W stronę genologii multimedialnej, „Teksty Drugie” 1999, nr 6.

Baudrillard J., Symulakry i symulacja, tłum. Sławomir Królak, Warszawa 2005.

Celiński P., Postmedia: cyfrowy kod i bazy danych, Lublin 2013.

Delgado P., Salmerón Ladislao. The inattentive on‑ screen reading: Reading medium affects attention and reading comprehension under time pressure, „Learning and Instruction” 71/2021.

Godhe A-L., Sofkova H., Stenliden L., Texts, Information and Multimodality in the Digital Age, „Educare” 1/2022.

Kalla I., Poniatowska P., Michułka D., On the Fringes of Literature and Digital Media Culture: Perspectives from Eastern and Western Europe, Brill 2018.

Karpińska A., Literatura a media – wspólne oddziaływanie i zależności w świetle badań empirycznych opinii społecznej, Zeszyty Prasoznawcze 4/2015.

Maduro D.C., Digital Media and Textuality. From Creation to Archiving, Bielefeld: transcript Verlag 2017.

Manovich L., „Estetyka postmedialna”, tłum. E. Wojtowicz, [w:] Redefinicja pojęcia sztuka: ponowoczesność i wielokulturowość, red. J. Dąbkowska-Zydroń, Poznań 2006.

Manovich L., Awangarda jako software, tłum. I. Kurz, „Kwartalnik Filmowy” 2001, nr 35–36, s. 323–335.

Manovich L., Język nowych mediów, tłum. P. Cypryański, Warszawa 2006.

Marecki P. (red.), Liternet. Literatura i Internet, Kraków 2002.

Nedumkallel J.P., Interactivity of Digital Media: Literature Review and Future Research Agenda, „International Journal of Interactive Communication Systems and Technologies” 10(1) 2020.

Pisarski M., Figury obecności w cyfrowych mediach. Od hipertekstu do sztucznej inteligencji, Universitas, Kraków 2024.

Punday D., Playing at Narratology. Digital Media as Narrative Theory, Ohio State University Press 2019.

Shakargy N., Internetica: Poetry in the Digital Age, „International Journal of Cultural Studies” 2020.

Singer L., Alexander P,. Reading across mediums: Effects of reading digital and print texts on comprehension and calibration, „The Journal of Experimental Education” 85(1)/2017.

Szczęsna E. (red.), Przekaz digitalny. Zzagadnień semiotyki, semantyki ikomunikacji cyfrowej, Kraków 2015.

Virilio P., Bomba informacyjna, tłum. Sławomir Królak, Warszawa 2006.

Winiecka E., Literatura bez granic? Media digitalne i ich wpływ na status sztuki słowa, Przestrzenie Teorii 31/2019.

Zawojski P., Cyberkultura. Syntopia sztuki, nauki i technologii, Warszawa 2010.

Zakres tematów:

1. zajęcia organizacyjne

2. poezja/literatura w „digital age”

3. przegląd istniejących sposobów prezentacji literatury w mediach cyfrowych

4. tworzenie nagrań audio

5. zajęcia praktyczne

6. ilustracje

7. zajęcia praktyczne

8. środki stylistyczne (1)

9. środki stylistyczne (2)

10. tworzenie nagrań audiowizualnych

11. zajęcia praktyczne

12. streaming

13. zajęcia praktyczne

14. podsumowanie warsztatów

Metody dydaktyczne:

Warsztaty z elementami wykładu

Metody i kryteria oceniania:

Kontrola obecności, ocena aktywności i przygotowania do zajęć, projekt.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-c345f6b74 (2024-12-18)