Literatura najnowsza [3001-11B2LX]
Semestr zimowy 2024/25
Ćwiczenia,
grupa nr 4
Przedmiot: | Literatura najnowsza [3001-11B2LX] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/25 [2024Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 19 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 18 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Zbigniew Jazienicki | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Marcin Pietrzak, Przełom czy ciągłość, w: Literatura polska 1990-2000, t. I, red. Tomasz Cieślak, Krystyna Pietrych, Kraków 2002; Przemysław Czapliński, Ślady przełomu. O prozie polskiej 1976-1996, Kraków 1997. Janusz Sławiński, Zanik centrali, „Kresy” 1994, nr 1. 2. Marcin Świetlicki, Wiersze, Kraków 2011 (wybór); Marcin Świetlicki, Drobna zmiana, Warszawa 2017; Marcin Świetlicki, Marcin Maciejowski, Ale o co ci chodzi?, Lusowo 2019.; Jacek Podsiadło: Arytmia, Warszawa 1993; Pod światło, Opole 2011; Przez sen, Lublin 2014 (wybór) 3. Tadeusz Różewicz: Płaskorzeźba, Wrocław 1991; Zawsze fragment (recycling), Wrocław 1998; Nożyk profesora, Wrocław 2001. (wybór) 4. Bohdan Zadura, Starzy znajomi, Warszawa 1986; Kopiec kreta, Wrocław 2002; Nocne życie, Wrocław 2010; Po szkodzie, Stronie Śląskie 2018; Puste trybuny, Stronie Śląskie 2021 (wybór) 5. Eugeniusz Tkaczyszyn-Dycki, Piosenka o zależnościach i uzależnieniach, Wrocław 2009; Eugeniusz Tkaczyszyn-Dycki, Nie dam ci siebie w żadnej postaci, Kraków 2016. 6. Krystyna Miłobędzka, Zbierane, gubione, Wrocław 2010 (wybór); Gada !zabić? pa(n)tologia neolingwizmu, red. Maria Cyranowicz, Paweł Kozioł, Warszawa 2005. (wybór) 7. Wiesław Myśliwski, Traktat o łuskaniu fasoli, Kraków 2006. 8. Stefan Chwin, Hanemann, Gdańsk 1995. 9. Magdalena Tulli, Sny i kamienie, Warszawa 1995. 10. Olga Tokarczuk, Empuzjon, Kraków 2022. 11. Izabela Filipiak, Absolutna amnezja, Warszawa 1995. 12. 20 lat nowej Polski w reportażach według Mariusza Szczygła, wybór Mariusz Szczygieł, Wołowiec 2009. (wybór) 13. Janusz Głowacki, Antygona w Nowym Jorku, „Dialog” 1992. nr 10. 14. Tadeusz Słobodzianek, Nasza klasa, Gdańsk 2008; Bożena Keff, Utwór o Matce i Ojczyźnie, Kraków 2008. 15. Dorota Masłowska, Między nami dobrze jest, Warszawa 2008. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja, praca z tekstem literackim, krytycznoliterackim, kultury (ikonicznym i dźwiękowym), elementy wykładu. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena ciągła: kontrola obecności (dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności. Nieobecności przekraczające ten limit wymagają odrobienia podczas dyżuru), bieżące przygotowanie do zajęć, aktywny udział w dyskusjach i ewentualne referaty uczestników. Końcowe kolokwium zaliczeniowe. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.