Wstęp do pisania prac uniwersyteckich [2900-HJS-L-WPPU]
Semestr zimowy 2024/25
Ćwiczenia,
grupa nr 7
| Przedmiot: | Wstęp do pisania prac uniwersyteckich [2900-HJS-L-WPPU] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/25 [2024Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 7 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
| Liczba osób w grupie: | 9 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| Prowadzący: | Rafał Waszczuk | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| Literatura: |
Literatura: U. Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007. J. Maćkiewicz, Jak dobrze pisać. Od myśli do tekstu, Warszawa 2014. Polszczyzna na co dzień, red. M. Bańko, Warszawa 2022. J. Topolski, Wprowadzenie do historii, Poznań 2001. W. Werner, Wprowadzenie do historii, Warszawa 2012. Szczegółowe informacje o lekturach będą podawane na bieżąco. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
| Zakres tematów: |
Zakres tematów (prowadzący zastrzega sobie możliwość dokonania zmian): 1. Teksty naukowe i popularne. Piśmiennictwo historyczne a praca uniwersytecka. 2. Struktura tekstu naukowego. praca pisemna: streszczenia dwóch artykułów naukowych 3–5. Etapy pracy nad tekstem naukowym (wybór tematu, kwerenda, konspekt, pytania badawcze, argumentacja w narracji historycznej, wnioski). praca pisemna: rekonstrukcja konspektu artykułu naukowego 6¬–7. Przypisy, bibliografia, cytaty, tabele, wykresy oraz narzędzia cyfrowe przydatne w pracy nad tekstem. praca pisemna: ćwiczenie z tworzenia przypisów 8. Plagiat, autoplagiat – etyka pracy naukowej 9. Artykuł popularnonaukowy. praca pisemna: tekst popularnonaukowy na wybrany temat (ok. 4500 znaków) 10. Redakcja tekstu naukowego. 11–12. Wystąpienia ustne, prezentacje. zadanie: przygotowanie krótkiego wystąpienia (5-7 minut) na temat uzgodniony z prowadzącym 13. Kryteria oceny prac uniwersyteckich, recenzje. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
| Metody dydaktyczne: |
– krótkie wykłady, – dyskusja, – prace pisemne. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
| Metody i kryteria oceniania: |
1. Obecność (dopuszczalna jedna nieobecność nieusprawiedliwiona, dwie kolejne należy odpracować na dyżurze prowadzącego). 2. Aktywność na zajęciach (będąca świadectwem przeczytania zadanych lektur; oceniana jest jakość wypowiedzi) 3. Przygotowanie prac pisemnych oraz wystąpienia. Niewystarczająca aktywność może oznaczać konieczność indywidualnego zaliczenia kolokwium ustnego z wybranych tematów w czasie dyżuru prowadzącego. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
| Uwagi: |
dr Rafał Waszczuk |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.