Media w kulturze współczesnej-warsztat [3002-2MKW1WZ]
Semestr zimowy 2024/25
Warsztaty,
grupa nr 2
Przedmiot: | Media w kulturze współczesnej-warsztat [3002-2MKW1WZ] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/25 [2024Z]
(zakończony)
Warsztaty [WAR], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 17 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 17 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Iwona Kurz | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura będzie po części zależała od wyboru zagadnień do medialnej analizy oraz „poglądowych” wystaw dostępnych w repertuarze instytucji warszawskich. Udostępniana będzie w wersji elektronicznej za pośrednictwem platformy Google Classroom. Wybrana literatura: – wybrane hasła w leksykonie „Modi memorandi”: https://cbh.pan.pl/pl/archiwum-2. – Macdonald S., Basu P. (red.) (2007), Exhibition Experiments, Oxford, Blackwell Publishing 2007. – Enwezor O. (2008), Archive Fever: Uses of the Document in Contemporary Art, New York: International Centre of Photography – Steidl. – Latour B. (2012), Wizualizacja i poznanie: zrysowywanie rzeczy razem [Visualisation and Cognition: Drawing Things Together], przeł. Aleksandra Derra, Maciej Frąckowiak. „AVANT. Pismo Awangardy Filozoficzno-Naukowej” nr 3, s. 207–257. – Mirzoeff N. (2016), Jak zobaczyć świat?, przeł. Ł. Zaremba, Kraków – Warszawa, Karakter – MSN. – Kooijman J., Pisters P., Strauven W. (red.) (2008), Mind the Screen: Media Concepts According to Thomas Elsaesser, Amsterdam: Amsterdam University Press. – Sekula A. (2010), Społeczne użycia fotografii, tłum. K. Pijarski, Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego. Przykładowe projekty: – https://biennalewarszawa.pl, – https://forensic-architecture.org. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Celem warsztatów jest zaprojektowanie krytycznej ekspozycji dotyczącej wybranego problemu współczesnego i odnoszącej się do sposobu jego przedstawiania – obiegu informacji o nim i wytwarzania reprezentacji – w mediach, zarówno tradycyjnych, jak i cyfrowych. Zadanie będzie zatem polegało na rozpoznaniu medialnego „obrazu” określonego zagadnienia, przedstawieniu go i zarazem zaproponowaniu jego krytycznego ujęcia. W pierwszej części semestru podjęte w związku z tym zostaną pojęcia archiwum, kolekcji, wystawy oraz krytyka wybranych ekspozycji; w drugiej będzie się odbywała praca w grupach nad wspólnie wybranym tematem. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
– dyskusja; – elementy wykładu; – praca zespołowa; – prezentacja przygotowana za pomocą narzędzi sieciowych; |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Wymagana jest obecność na zajęciach: dopuszczalne są dwie – usprawiedliwione lub nieusprawiedliwione – nieobecności, a ich większa liczba wymaga zaliczenia w formie uzgodnionej z osobą prowadzącą; nieobecności przekraczające 1/3 liczby zajęć powodują niezaliczenie. Ocena na zaliczenie zostanie wystawiona na podstawie oceny bieżącej aktywności w trakcie całego semestru (10%) oraz oceny udziału w pracy zespołowej (90%) - ocena procesu i efektu w konsultacji z wszystkimi osobami w zespole. Szacunkowy nakład pracy osoby uczestniczącej w zajęciach: udział w zajęciach 30 h (1 ECTS), przygotowanie do zajęć 30 h (1 ECTS), przygotowanie projektu zaliczeniowego 30 h (1 ECTS). Łącznie 90 h (3 ECTS). Sposób wykorzystania narzędzi sztucznej inteligencji w pracach pisemnych i prezentacjach zaliczeniowych określają zapisy § 3 i 4 uchwały nr 98 Uniwersyteckiej Rady ds. Kształcenia z dnia 8 grudnia 2023 roku. W związku ztym, że jedną z podstawowych umiejętności zdobywanych na kierunkach studiów organizowanych na Wydziale Polonistyki jest sprawne i profesjonalne posługiwanie się polszczyzną pisaną, a w szczególności stylem naukowym, zabrania się wykorzystywania systemów sztucznej inteligencji do przygotowania, korekty i redakcji tekstów i opracowywania prezentacji. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.