Media w kulturze współczesnej-warsztat [3002-2MKW1WZ]
Semestr zimowy 2024/25
Warsztaty,
grupa nr 3
| Przedmiot: | Media w kulturze współczesnej-warsztat [3002-2MKW1WZ] | ||||||||||||||||||||||||||
| Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/25 [2024Z]
(zakończony)
Warsztaty [WAR], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||
|
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||
| Liczba osób w grupie: | 13 | ||||||||||||||||||||||||||
| Limit miejsc: | 17 | ||||||||||||||||||||||||||
| Prowadzący: | Piotr Morawski | ||||||||||||||||||||||||||
| Strona domowa grupy: | https://classroom.google.com/c/NjkyMjc0MTA4OTAz?cjc=ynfqkhg | ||||||||||||||||||||||||||
| Literatura: |
Bojana Kunst, Artysta w pracy. O pokrewieństwach sztuki i kapitalizmu, tł. Pola Sobaś-Mikołajczyk oraz Dominika Gajewska i Joanna Jopek, Warszawa-Lublin 2016. Monika Kwaśniewska, Możliwości i ograniczenia pracy kolektywnej w polskim teatrze (instytucjonalnym). Perspektywa aktorów, [w:] Kolektywy teatralne, artystyczne i badawcze, red. Ewa Guderian-Czaplińska, Stanisław Godlewski, Poznań-Warszawa 2018. "Struktura teatru a struktura spektaklu", red. Anna Galas-Kosil, Piotr Olkusz, Instytut Teatralny, Warszawa 2016. Monika Kwaśniewska, Między wolnością a manipulacją. Sytuacja aktorek i aktorów w „Factory 2” (+ odpowiedź Krystiana Lupy), „Didaskalia” 2019, nr 150. Anna R. Burzyńska, Komunikacja i kooperacja : niemieckie kolektywy teatralne, [w:] Nowe światy. Sztuki performatywne jako polityczne przestrzenie konfliktu, dialogu i troski, red. K. Kurek et al., Poznań 2022. |
||||||||||||||||||||||||||
| Zakres tematów: |
Warsztat poświęcony krytyce instytucjonalnej i wytwarzaniu sztuk performatywnych w kapitalizmie. Tematami wiodącymi będą kategorie omawiane w czasie ćwiczeń z mediów w kulturze współczesnej – wizerunek, praca, kontrola, nadzór. Kategorie te zostaną zinterpretowane z perspektywy medium teatru/performansu i pokazane w działaniu na przykładzie wybranych instytucji. |
||||||||||||||||||||||||||
| Metody dydaktyczne: |
dyskusja, praca w grupach, wizyta studyjna |
||||||||||||||||||||||||||
| Metody i kryteria oceniania: |
Wymagana jest obecność na zajęciach: dopuszczalne są dwie – usprawiedliwione lub nieusprawiedliwione – nieobecności, a ich większa liczba wymaga zaliczenia w formie uzgodnionej z osobą prowadzącą; nieobecności przekraczające 1/3 liczby zajęć powodują niezaliczenie. Ocena na zaliczenie zostanie wystawiona na podstawie oceny bieżącej aktywności w trakcie całego semestru (20%) oraz oceny projektu zaliczeniowego na koniec semestru (80%). Szacunkowy nakład pracy osoby uczestniczącej w zajęciach: udział w zajęciach 30 h (1 ECTS), przygotowanie do zajęć 30 h (1 ECTS), przygotowanie projektu zaliczeniowego 30 h (1 ECTS). Łącznie 90 h (3 ECTS). Sposób wykorzystania narzędzi sztucznej inteligencji w pracach pisemnych i prezentacjach zaliczeniowych określają zapisy § 3 i 4 uchwały nr 98 Uniwersyteckiej Rady ds. Kształcenia z dnia 8 grudnia 2023 roku. W związku ztym, że jedną z podstawowych umiejętności zdobywanych na kierunkach studiów organizowanych na Wydziale Polonistyki jest sprawne i profesjonalne posługiwanie się polszczyzną pisaną, a w szczególności stylem naukowym, zabrania się wykorzystywania systemów sztucznej inteligencji do przygotowania, korekty i redakcji tekstów i opracowywania prezentacji. |
||||||||||||||||||||||||||
| Uwagi: |
Tytuł: Wytwarzanie sztuk performatywnych - perspektywa instytucjonalna |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.