Nauka języka niemieckiego - komunikacja akademicka 3 [4100-IIIMNJNKA]
Semestr zimowy 2024/25
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Nauka języka niemieckiego - komunikacja akademicka 3 [4100-IIIMNJNKA] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/25 [2024Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każda środa, 11:30 - 13:00
sala 218 Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22 jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 12 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Katarzyna Nowakowska |
Literatura: |
Kurs Campus Deutsch Hueber Verlag Kurs Akademie Deutsch Hueber Verlag Wybrane artykuły i opracowanie naukowe i publicystyczne Wybrane teksty literackie Wybrane strony internetowe https://auratikum.de/blog/wissenschaftlich-schreiben-lernen-so-gehts/ https://www.scribbr.de/category/wissenschaftliches-schreiben/ https://www.bachelorprint.de/wissenschaftliches-schreiben/ https://studium.utb.de/wissenschaftlich-schreiben/ https://home.uni-leipzig.de/schreibportal/ https://deutsch-mit-marija.de/wp-content/uploads/2017/01/Akademische-Sprache-normales-Deutsch.pdf |
Zakres tematów: |
Człowiek jako gatunek. Zaginieni, śledztwo prywatne rodzin osób poszukiwanych. Życie w klasztorze, za i przeciw. Ewa Braun relacja z Hitlerem – miłość czy uzależnienie? Szczęście. Definicje. Sny. Dlaczego śnimy? Sztuczna inteligencja. Zagrożenia. Związki małżeńskie/partnerskie z dużą różnicą wieku. Niemieccy Nobliści. Niemieckie wynalazki. Surogatki – dylematy moralne. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia na recepcję i produkcję dłuższych skomplikowanych tekstów, w tym tekstów specjalistycznych, naukowych i literackich. Udział w dyskusjach (stawianie tez i argumentowanie), recenzowanie prac specjalistycznych i utworów literackich, wystąpienia publiczne, ćwiczenia retoryczne, przygotowanie do pisania pracy magisterskiej (cytowanie, redagowanie, tworzenie bibliografii i przypisów). |
Metody i kryteria oceniania: |
Ćwiczenia na recepcję i produkcję dłuższych skomplikowanych tekstów, w tym tekstów specjalistycznych, naukowych i literackich. Udział w dyskusjach (stawianie tez i argumentowanie), recenzowanie prac specjalistycznych i utworów literackich, wystąpienia publiczne, ćwiczenia retoryczne, przygotowanie do pisania pracy magisterskiej (cytowanie, redagowanie, tworzenie bibliografii i przypisów). Student zalicza przedmiot wykazując się odpowiednią liczbą obecności, aktywnością na zajęciach, zaliczeniem poszczególnych kompetencji w proporcjach: Mówienie 25% Pisanie 25% Czytanie 25 % Rozumienie ze słuchu 25% Do zaliczenia poszczególnych kompetencji zostaną dobrane odpowiednie zadania – prace pisemne, wystąpienia publiczne, referowanie w ramach rozumienia ze słuchu, streszczanie, udział w dyskusji etc. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.