Językoznawstwo dla nauczycieli [4100-IMJDN]
Semestr zimowy 2024/25
Konwersatorium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Językoznawstwo dla nauczycieli [4100-IMJDN] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/25 [2024Z]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 13:15 - 14:45
sala 217 Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22 jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 12 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Michał Kuźmicki |
Literatura: |
|
Zakres tematów: |
Tematy zajęć
|
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja, prezentacja, burza mózgów, warsztaty |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie:
Ocena końcowa Ocena końcowa wyliczana jest na podstawie:
Opis ocen w odniesieniu do efektów kształcenia: 2 - ndst Wiedza Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu językoznawstwa. Umiejętności Student nie potrafi powiązać teorii językoznawczych z dydaktyką; nie potrafi przewidzieć najczęstszych błędów językowych uczniów i/lub wytłumaczyć ich źródła. Kompetencje społeczne Student nie potrafi prawidłowo określić celu dydaktyki od strony językoznawstwa; nie potrafi projektować zadań dydaktycznych dotyczących zagadnień językowych. 3 (+) - dst (+) Wiedza Student posiada ogólną, podstawową wiedzę z zakresu językoznawstwa. Umiejętności Student w podstawowym zakresie potrafi powiązać teorie językoznawcze z dydaktyką; identyfikuje najczęstsze błędy językowe uczniów, ale nie potrafi określić ich źródła i powiązać go z konkretnymi zagadnieniami językoznawczymi. Kompetencje społeczne Student potrafi określić cel dydaktyki od strony językoznawstwa; potrafi projektować podstawowe zadania dydaktyczne dotyczące zagadnień językowych lub korzystać z gotowych materiałów dydaktycznych. 4 (+) - db (+) Wiedza Student posiada uporządkowaną wiedzę z zakresu językoznawstwa. Umiejętności Student potrafi powiązać teorie językoznawcze z dydaktyką; identyfikuje najczęstsze błędy językowych uczniów, określa ich źródła i łączy je z konkretnymi zagadnieniami językoznawczymi. Kompetencje społeczne Student potrafi określić cel dydaktyki od strony językoznawstwa; potrafi projektować zadania dydaktyczne dotyczące zagadnień językowych oraz korzystać z gotowych materiałów dydaktycznych. 5 (!) - bdb (!) Wiedza Student posiada uporządkowaną wiedzę z zakresu językoznawstwa; z łatwością posługuje się terminologią językoznawczą oraz odnosi się do literatury. Umiejętności Student z łatwością łączy teorie językoznawcze z dydaktyką; identyfikuje i przewiduje typowe i nietypowe błędy językowe uczniów, określa ich źródła i łączy je z konkretnymi zagadnieniami językoznawczymi. Kompetencje społeczne Student potrafi określić cel dydaktyki od strony językoznawstwa; potrafi samodzielnie projektować zaawansowane i skuteczne zadania dydaktyczne dotyczące zagadnień językowych; potrafi określić priorytety w nauczaniu języka obcego. Skala ocen: 99-100% - 5! 91-98% - 5 83-90% - 4+ 75-82% - 4 70-74% - 3+ 60-69% - 3 0-59% - 2 Na ocenę końcową składają się: Zadania wykonywane w trakcie semestru = 60% Testy okresowe = 40% Sposób weryfikacji efektów uczenia się może ulec zmianie przed rozpoczęciem kursu w związku z możliwością wykorzystania przez uczestników narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję np. Chat GPT do tworzenia prac zaliczeniowych. Zmiany zostaną podane do wiadomości studentów na pierwszych zajęciach semestru zimowego 2024/25. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.