Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Nauka języka angielskiego [4100-1SNJAO] Semestr zimowy 2024/25
Ćwiczenia 1- czytanie, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Nauka języka angielskiego [4100-1SNJAO]
Zajęcia: Semestr zimowy 2024/25 [2024Z] (w trakcie)
Ćwiczenia 1- czytanie [CWK1], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi czwartek (nieparzyste), 13:15 - 14:45
sala 14
Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22 jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Data i miejsceProwadzący
2025-01-23 13:15 : 14:45 sala 14
Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 22
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Agnieszka Plater-Zyberk
Literatura:

Alderson, Ch. 2000. Assessing Reading. Cambridge: Cambridge University Press.

Grellet, F. 1981. Developing Reading Skills: A Practical Guide to Reading Comprehension Exercises.. CUP.

Nuttal, C. 1982/1999. Teaching Reading Skills in a Foreign Language. Heinemann.

Wybrane artykuły prasowe i eseje

Zakres tematów:

Zakres kursu obejmuje następujące obszary:

tekst, rodzaje tekstu

charakterystyka tekstu akademickiego

leksyka: strategie inferencji kontekstowej

struktura tekstu na poziomie akapitu: główna myśl, ‘topic sentences’

czynniki wpływające na zrozumienie tekstu: kod, przekaz

dyskurs, uwarunkowania kulturowe

elementy krytycznej analizy tekstu: autor, cel, odbiorca,

ukryte i podwójne znaczenia, ironia, żart językowy

wzorce i środki retoryczne

artykuły wstępne, felietony

notatka, podsumowanie, parafrazowanie

interpretacja tekstu: fakt czy opinia

struktura i teza eseju

Metody dydaktyczne:

Zajęcia wykorzystują różnorodne sposoby analizy tekstu, ze szczególnym uwzględnieniem tekstów opinii, artykułów prasowych, felietonów oraz esejów. Kurs zorganizowany jest w trybie hybrydowym - studenci pracują na Platformie Kampus, a na zajęciach stacjonarnych wykonują zadania samodzielnie lub grupach/parach. Część aktywności skoncentrowana jest na rozwijaniu słownictwa na poziomie średniozaawansowanym wyższym.

Metody i kryteria oceniania:

Warunki konieczne do uzyskania zaliczenia:

Obecność: dopuszcza się jedną nieobecność w semestrze na zajęciach stacjonarnych.

Uzyskanie co najmniej 60% punktów z zadań na Platformie Kampus

Pozostałe wymagania:

- aktywne uczestniczenie w zajęciach

- systematyczne i terminowe wykonywanie zadań na Platformie Kampus

- napisanie testu na zakończenie semestru

Elementy podlegające ocenie w semestrze zimowym 2024/25:

- zadania do wykonania indywidualnie lub w grupach/parach na Platformie Kampus

(realizacja efektów kształcenia: K_U 01; K_U11; K_U12; K_U13; K_K05)

- test końcowy

(realizacja efektów kształcenia: K_U01, K_U11, K_U12, K_U13)

Ocena końcowa jest średnią ważoną ocen ze wszystkich komponentów kursu.

Minimum do uzyskania oceny pozytywnej: 60%

Obowiązująca skala ocen:

90%-100% → 5

85%-89% → 4,5

75%-84% → 4

70%-74% → 3,5

60%-69% → 3

59%-31% → 2

30%-0% → NK

Uwagi:

30 godzin dydakt., tryb hybrydowy (14 godz. stacjonarnie+16 godz. Platforma Kampus)

Efekty kształcenia realizowane w semestrze zimowym 2024/25*

K_U01: wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów w języku angielskim

K_U11: argumentować merytorycznie w języku angielskim z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski

K_U12: porozumiewać się w języku angielskim z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze wszystkimi uczestnikami procesu dydaktycznego oraz ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych

K_U13: przygotować prace pisemne w języku angielskim, właściwe dla studiowanego kierunku studiów, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł

K_K05: współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role

* na poziomie biegłości B2 wg ESOK

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-c345f6b74 (2024-12-18)