Ocena i pomiar kompetencji językowej [4100-3SOPKJO]
Semestr zimowy 2024/25
Kurs internetowy,
grupa nr 4
Przedmiot: | Ocena i pomiar kompetencji językowej [4100-3SOPKJO] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/25 [2024Z]
(jeszcze nie rozpoczęty)
Kurs internetowy [KINT], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 0 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Ewa Guz |
Literatura: |
Bachman L., Damböck, B. (2018). Language assessment for classroom teachers. Oxford: OUP. (zasoby biblioteczne CKNJOiEE) Brown, H. D. (2004). Language assessment: Principles and classroom practices. White Plains, NY: Pearson Education. Carr, N.T. (2018). Designing and analyzing language tests, Book with CD-ROM. Oxford: OUP. (zasoby biblioteczne CKNJOiEE) Dooley, J. (2019). Egzamin ósmoklasisty. Repetytorium. Język angielski. Student's book: Answer key. Warszawa: Express Publishing. (zasoby biblioteczne CKNJOiEE) Dooley, J. (2019). Egzamin ósmoklasisty. Practice Test (+CD). Warszawa: Express Publishing.(zasoby biblioteczne CKNJOiEE) Douglas, D. (2009). Understanding language testing. London: Hodder Education. Green, A. (2013). Exploring language assessment and testing. Language in action. Routledge. Hughes A. (2013). Testing for language teachers, (2nd edition). Cambridge: CUP. (zasoby biblioteczne CKNJOiEE) Ioannou-Georgiou, P., Pavlou, P. (2003). Assessing young learners. Oxford: OUP. Jang E. E. (2014). Focus on assessment. Oxford: OUP. (zasoby biblioteczne CKNJOiEE) McKay, P. (2006). Assessing young language learners. Cambridge: CUP. McNamara, T. (2008) Language testing. Oxford: OUP. (zasoby biblioteczne CKNJOiEE) Nikolov. M. (2016). Assessing young learners of English: Global and local perspectives. New York: Springer. Pinter, A. (2017). Teaching young language learners (Chapter 10, Assessment), (2nd edition). Oxford: OUP. Podstawa Programowa. Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej. Szkoła podstawowa I-III. Język obcy nowożytny. https://podstawaprogramowa.pl/Szkola-podstawowa-I-III Podstawa Programowa. Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej. Szkoła podstawowa IV-VIII. Język obcy nowożytny. https://podstawaprogramowa.pl/Szkola-podstawowa-IV-VIII/Jezyk-obcy-nowozytny University of Cambridge ESOL Examinations (2011). Using the CEFR: Principles of Good Practice October 2011. https://www.cambridgeenglish.org/Images/126011-using-cefr-principles-of-good-practice.pdf Ur, P. (1996). A course in language teaching: Practice and theory. Oxford: OUP.(zasoby biblioteczne CKNJOiEE) + podręczniki do nauki języka angielskiego w klasach I-III i IV-VIII z wykazu podręczników dopuszczonych do użytku szkolnego do kształcenia ogólnego przez Ministerstwo Edukacji i Nauki ! Lista pozycji bibliograficznych może ulec zmianie w zależności od potrzeb studentów i przebiegu/realizacji celów kursu. |
Zakres tematów: |
1. Pojęcie biegłości i kompetencji językowej. Rola i rodzaje oceniania. Pojęcie i oceniania i techniki oceniania. 2. Konstruowanie i przeprowadzania sprawdzianów/testów sprawdzających z języka angielskiego jako obcego. Sposoby i zasady konstruowania miarodajnych i wiarygodnych sprawdzianów/testów sprawdzających oraz innych narzędzi przydatnych w procesie oceniania uczniów na I i II etapie edukacyjnym: - Techniki testowania słownictwa. Ocena wiedzy leksykalnej - I i II etap edukacyjny. - Techniki testowania wiedzy gramatycznej. Ocena kompetencji gramatycznej - II etap edukacyjny. - Ocenianie umiejętności słuchania i czytania - II etap edukacyjny. - Ocenianie umiejętności pisania - II etap edukacyjny. - Ocenianie umiejętności mówienia i wymowy - I i II etap edukacyjny. 3. Egzamin ósmoklasisty: cele, struktura, zawartość egzaminu i techniki przygotowania uczniów do egzaminu. 4. Międzynarodowe egzaminy zewnętrzne certyfikujące biegłość językową. 5. Ocena poziomu biegłości językowej: Europejski System Opisu Kształcenia Językowego. Zakres tematów może ulec zmianie w zależności od potrzeb studentów i stopnia/tempa realizacji celów kursu. |
Metody dydaktyczne: |
Stosowane metody są zróżnicowane, a ich wybór zależy od zadania i trybu pracy. Metody dydaktyczne podczas pracy w trybie synchronicznym przy włączonych cały czas kamerach: - wykład konwersatoryjny - prezentacje ppt, filmy dydaktyczne - metoda webquest - wyszukiwanie i gromadzenie informacji z zasobów internetowych- analiza przypadku/rozwiązywanie problemu - symulacja/drama/odgrywanie ról- wcielanie się w rolę ocenianego/oceniającego - metoda klasy odwróconej - metoda tekstu przewodniego (fazy: informacji, planowania, ustalenia, wykonania, sprawdzenia, analizy) Dodatkowo podczas zajęć prowadzonych w trybie synchronicznym przy wyłączonych kamerach stosuje się następujące metody: - samodzielna pracy studentów przy wyłączonej kamerze: lektura tekstu, wykonanie zadania, przygotowanie krótkiej wypowiedzi na zadany temat, obejrzenie filmu, odsłuchanie nagrania w wyznaczonym czasie pracy w parach i w podgrupach (np. w tzw. pokojach) np. think – pair – share - nauczanie spiralne, czyli nawiązujące do poprzednich treści debriefing - rozmowa o odczuciach i emocjach związanych z wykonanym zadaniem, przeczytanym tekstem, pracą w podgrupach itd. wspólne analizowanie przebiegu zajęć i ich efektów |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem uzyskania zaliczenia jest obecność na wszystkich zajęciach - kurs obejmuje 7 spotkań w trybie zdalnym synchronicznym w semestrze, wymagana jest 100% obecność. Student jest oceniany na podstawie następujących kryteriów: 1) przygotowanie i aktywny udział w zajęciach; 2) terminowe i zgodne z instrukcją wykonywanie pisemnych zadań na zajęciach i/lub na platformie CKC UW, zgodnie z planem studiów; 3) uzyskanie pozytywnych ocen z dwóch zadań kluczowych -1 autorski sprawdzian dla klas VII-VIII weryfikujący opanowanie wskazanego zakresu materiału z podręczników do nauki języka angielskiego realizujących Podstawę programową na II etapie edukacyjnym; - praca w parach, termin złożenia styczeń 2025 5) uzyskania pozytywnej oceny z z testu sprawdzającego; Sprawdziany skonstruowane przez studentów ocenianie są na podstawie następujących kryteriów: 1) poprawność językowa (gramatyka, słownictwo, pisownia); 2) zakres testu i jego wiarygodność ("validity") - zgodność z wskazanym zakresem materiału, kompletność testu; 3) typy zadań/ćwiczeń i stopień ich znajomości; 4) organizacja treści w teście, kolejność ćwiczeń; 5) kompletność i poprawność poleceń, dobór przykładów i pytań; 6) stopień trudności i wykonalność testu' 7) wygląd testu, rozkład ćwiczeń, czytelność testu; 8) punktacja i skala ocen, waga ćwiczeń/pytań; 9) zgodność z instrukcją (również w zakresie formatowania). Ocena końcowa z kursu w poszczególnych semestrach stanowi: - 90% oceny za zrealizowanie zadań kluczowych - 10% oceny za przygotowanie zadań cząstkowych i aktywny udział w zajęciach Skala ocen do testu końcowego: 90-100% - 5 85-89% - 4,5 75-84% - 4 70-74% - 3,5 60-69% - 3 0-59% - 2 Sposób weryfikacji efektów uczenia się może ulec zmianie przed rozpoczęciem kursu w związku z możliwością wykorzystania przez uczestników narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję np. Chat GPT do tworzenia prac zaliczeniowych. Zmiany zostaną podane do wiadomości studentów na pierwszych zajęciach semestru zimowego 2024/25. |
Uwagi: |
Kurs "Ocena i Pomiar ..." jest kursem internetowym prowadzonym w trybie zdalnym synchronicznym. Obejmuje 7 spotkań, które odbywają są co dwa tygodnie na żywo za pomocą platformy Zoom w terminach zgodnych z planem zajęć dostępnym na stronie CKNJOIEE. Obecność sprawdzana jest poprzez wyczytywanie list uczestników na głos. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. W przypadku choroby studenci są zobowiązani do niezwłocznego usprawiedliwiania nieobecności i samodzielnej realizacji materiału, który jest przyporządkowany do zajęć, których dotyczy nieobecność. Kurs "Ocena i pomiar ..." jest dokumentowany na platformie Kampus 2, gdzie znajdują się wszystkie informacje, komunikaty, instrukcje, materiały i linki do zajęć. UWAGA! Dopuszcza się zastosowanie narzędzi opartych na SI do weryfikacji poprawności językowej konstruowanego na zaliczenie sprawdzianu końcowego dla klasy VII. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.