Przedmioty obowiązkowe dla 2 roku DSM dzienne sem. zimowy (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Zarządzania)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023Z - Semestr zimowy 2023/24 2024Z - Semestr zimowy 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2023Z | 2024Z | |||||
2600-DSMdz2FP |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przedstawienie w sposób pogłębiony tradycyjnych oraz nowoczesnych koncepcji zarzadzania finansami z punktu widzenia menedżera oraz analityka rynku kapitałowego. Zadaniem przedmiotu jest dostarczenie zaawansowanej teorii i narzędzi wykorzystywanych w praktycznych decyzjach podejmowanych w organizacjach gospodarczych oraz w doradztwie biznesowym. Silnie akcentowany aspekt praktyczny odnosić się będzie do takich zagadnień jak identyfikacja ryzyka w ramach zaktualizowanej formuły efektywności rynku kapitałowego, czy oceny decyzji inwestycyjnych. W ramach omawianych treści prezentowane będą także wyniki najnowszych badań empirycznych z dziedziny finansów oraz wynikające z nich postulaty i obszary do dalszych badań, które mogłyby być podejmowane i weryfikowane w badawczych pracach dyplomowych. |
|
||||
2600-DSMdz2M |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Na zajęciach zostaną przedstawione zasady działalności marketingowej przedsiębiorstwa, marketingowe decyzje strategiczne (związane z segmentacją rynku, wyborem rynku docelowego oraz pozycjonowaniem oferty rynkowej) oraz marketingowe decyzje instrumentalne (dotyczące oferty rynkowej, tj. produktu, dystrybucji, ceny i promocji). |
|
||||
2600-DSMdz2MSP |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami związanymi z kombinatoryką oraz z rachunkiem prawdopodobieństwa, typami rozkładów zmiennych losowych ciągłych i skokowych, funkcją gęstości, centralnymi twierdzeniami granicznymi, teorią estymacji oraz weryfikacji hipotez parametrycznych. Analizy przeprowadzane są z użyciem arkusza kalkulacyjnego. |
|
||||
2600-DSMdz2PR |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ma za zadanie wprowadzić w zagadnienia rachunkowości i stanowi podstawę do takich przedmiotów, jak: rachunkowość finansowa, zarządcza, podatkowa, budżetowa oraz finanse przedsiębiorstw i analiza finansowa. W ramach przedmiotu zostaną omówione następujące zagadnienia: Rachunkowość jako system informacyjny. Podstawowe pojęcia związane z: bilansem (aktywa, pasywa oraz zasada równowagi bilansowej), rachunkiem zysków i strat (przychody i koszty, a wpływy i wydatki). Nadrzędne zasady rachunkowości. Operacja gospodarcza. Konto księgowe i jego funkcjonowanie. Ustawowe zadania jednostek w zakresie rachunkowości - zakres przedmiotowy (w tym: sprawozdania finansowe). Jednostki zobowiązane do prowadzenia rachunkowości – zakres podmiotowy. Odpowiedzialność za rachunkowość |
|
||||
2600-DSMdz2UB |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przegląd podstawowych zagadnień dotyczących problematyki zawierania umów, z uwzględnieniem aspektów teoretycznych oraz praktycznych. Analiza umów biznesowych w kontekście m.in. ich rodzajów, sposobów zawierania, stron, formy i treści, wadliwości składanych oświadczeń oraz odpowiedzialności na należyte wykonanie. |
|
||||