Do wyboru (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Instytut Historii Sztuki)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023Z - Semestr zimowy 2023/24 2023L - Semestr letni 2023/24 2023 - Rok akademicki 2023/24 2024 - Rok akademicki 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2023Z | 2023L | 2023 | 2024 | |||||
3105-LLMDK-OG | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład jest prezentacją historycznie zmiennych koncepcji mimesis w odniesieniu do sztuk plastycznych, z koniecznym jednak uwzględnieniem relacji historycznych i teoretycznych pomiędzy malarstwem a poezją i muzyką. Obejmuje dzieje idei „naśladowania” od starożytnej teorii sztuki po XX-wieczne modele teoretyczne, wykorzystywane np. w sporach o znakowy charakter sztuk, w dyskusji nad referencją obrazową, w analizie ekspresji czy nawet w szerzej zakrojonych teoriach mimesis jako „make-believe”. |
|
|||
3105-HKHC-PT-1 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Praktyki terenowe: Nieborów i Arkadia. |
|
|||
3105-HKHC-PT-2 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Praktyki terenowe: Tyniec i Wawel. |
|
|||
3105-LMPROSD | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Seminarium w zakresie: 1) historii sztuki i kultury dawnej, głównie późnośredniowiecznej i nowożytnej (XIV–XVIII w.) 2) metodologii historii sztuki 3) historii filozofii, teorii i historiografii sztuki, głównie późnośredniowiecznej i nowożytnej (XIV–XVIII w.) 4) recepcji sztuki i kultury dawnej w późniejszych wiekach (po współczesność) 5) relacji sztuki i nauki w epoce nowożytnej |
|
||||
3105-LMPROSN | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Proseminarium poświęcone rozmaitym aspektom sztuki i kultury późnonowożytnej i nowoczesnej, przede wszystkim sztuk plastycznych, fotografii i piśmiennictwa o sztuce od początku XVIII w. do połowy XX w. |
|
||||
3105-LMSMGJ | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Seminarium w zakresie: 1) historii sztuki i kultury dawnej, głównie późnośredniowiecznej i nowożytnej (XIV–XVIII w.) 2) metodologii historii sztuki 3) historii filozofii, teorii i historiografii sztuki, głównie późnośredniowiecznej i nowożytnej (XIV–XVIII w.) 4) recepcji sztuki i kultury dawnej w późniejszych wiekach (po współczesność) 5) relacji sztuki i nauki w epoce nowożytnej |
|
||||
3105-LMSMGRWB | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Seminarium dotyczy szerokiego zakresu problemów sztuki współczesnej. |
|
||||
3105-LMSWGJ | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Seminarium w zakresie: 1) historii sztuki i kultury dawnej, głównie późnośredniowiecznej i nowożytnej (XIV–XVIII w.) 2) metodologii historii sztuki 3) historii filozofii, teorii i historiografii sztuki, głównie późnośredniowiecznej i nowożytnej (XIV–XVIII w.) 4) recepcji sztuki i kultury dawnej w późniejszych wiekach (po współczesność) 5) relacji sztuki i nauki w epoce nowożytnej |
|
||||
3105-LMSEMWWB | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
3105-LWAS-OG | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
The title of this course refers to Whitney Chadwick’s book „Women, Art, and Society” (first published in 1990, Polish edition in 2015) that belongs to the canon of feminist art history. Although its fifth edition featured a work by Polish artist – Elżbieta Jabłońska – on its cover, women artists from Eastern Europe are strongly underrepresented even in the revised editions of this and other books telling the global story of women’s art. This lecture will in a way offset this imbalance by discussing various aspects of the relationship between women (women artists and representation of women), art, and society of the European socialist states. It will cover the period between 1945 and 1989 and will deal with both the state-supported socialist imaginary and art challenging it. |
|
|||