Przedmioty modułowe dla II r. I st. (moduł I) (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Instytut Muzykologii)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023Z - Semestr zimowy 2023/24 2023L - Semestr letni 2023/24 2024Z - Semestr zimowy 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
2023Z | 2023L | 2024Z | |||||
3106-1JMBA-KON | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot „Język muzyczny baroku” łączy w sobie wykład i ćwiczenia. Realizacja zajęć odbywać się będzie w dwóch fazach: 1/ wykłady, podczas których postawione i wyjaśnione zostaną podstawowe problemy, zaprezentowane właściwe metody i narzędzia analityczne 2/ ćwiczenia, podczas których studenci pod kontrolą prowadzącego analizować będą wybrane kompozycje epoki baroku z wykorzystaniem przedstawionych metod i narzędzi analitycznych. |
|
||||
3106-METAN | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W czasie zajęć studenci zapoznają się z wybranymi metodami analizy dzieła muzycznego. |
|
||||
3106-MTWPA-KON | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
TRZY DROGI ANALIZY MUZYCZNEJ Analiza muzyczna. Podstawowe założenia i rozróżnienia. 1) Analiza słuchowa: kontur melodii, puls metrorytmiczny, tempo, dynamika, barwa. 2) Analiza zapisu nutowego: forma, tonalność, melodyka; ornamentacja i in. 3) Analiza kulturowa: kontekst sytuacyjny, wykonawcy, moment historyczny. Utwór muzyczny jako „szata”. Tkanie i prucie, mit Penelopy. Sprzężenie analizy i syntezy. Cel analizy: wzniesienie, zaawansowanie interpretacji na poziom problematyki dzieła. W kulturze tradycyjnej niezbędność wszystkich trzech aspektów. W kulturze muzyki profesjonalnej: oczywistość porozumienia mistrza-ucznia, dyrygenta-orkiestry, repertuar zakorzeniany przez instytucjonalny system kształcenia. |
|
|||
3106-1TEKO-KON | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
1. Zagadnienia wstępne. 2. Cantus firmus chorałowy. 3. Cantus firmus pieśniowy. 4. Cantus firmus solmizacyjny. 5. Cantus firmus wielokrotny. 6. Parodia. 7. Kanon. |
|
||||
3106-TECHKO-KON | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Pierwsza część zajęć wprowadza studentów w zagadnienia związane znajważniejszą formą i związaną z nią ściśle techniką kompozytorską, jakie ewoluowały w II połowie XVIII w., czyli z tzw. formą sonatową i techniką pracy przetworzeniowej (pracy tematycznej/ pracy motywicznej), których obecność zdominowała kompozytorskie myślenie o wielkiej formie muzycznej na niemal dwa wieki. |
|
|||
3106-WWK-KON | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia dotyczą głównych nurtów stylistycznych oraz technik kompozytorskich XX i XXI wieku. |
|
|||