Przedmioty oferowane doktorantom W "AL" UW (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział "Artes Liberales")
Plany zajęć grupy przedmiotów:
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2021 - Rok akademicki 2021/22 2022 - Rok akademicki 2022/23 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2021 | 2022 | |||||
3700-SD-SEMD1 |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiotem proseminarium jest literatura polska, ze szczególnym uwzględnieniem romantyzmu polskiego rozpatrywanego w szerokim kontekście interdyscyplinarnym oraz komparatystycznym. Literatura romantyzmu polskiego, zwłaszcza wielkiego romantyzmu (Mickiewicz, Słowacki, Norwid), analizowana będzie w szerokich kontekstach: historii politycznej, historii idei, historii sztuki, filmoznawstwa, teatrologii i in. Część seminariów prowadzić będa dwie osoby: prof. M. Kalinowska oraz zaproszony do współprowadzenia wybitny specjalista z danej, wymienionej wyżej - dziedziny. Seminarium, silnie zdialogizowane, pozwoli uczestnikom na zapoznanie się z romantyzmem, jego współczesną recepcją oraz metodologią badań nad romantyczną literaturą oraz jej interdyscyplinarnymi kontekstami. |
|
||
3700-ISDNK-SEMS4 |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
As in the previous year, the seminar will focus on three goals: (1) Assisting students in the work on their dissertation projects; (2) Deepening the understanding of the interdisciplinary character of each project; (3) Fostering co-operation and understanding between students and faculty. |
|
||
3700-ISDNK-SEMS7 |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
The seminar will investigate wide scope of relationships between human groups and environment they live in. Various social sciences have discussed those relationships in manifold ways, however, a one uniting characteristics seemed to be a harsh distinction between subject and object of research. This distinction was a part of a positivist paradigm of social sciences in which “social” was less important than “sciences”. |
|
||
3700-ISDNK-SEMS6 |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
The goals that are to be achieved in the 2020/2021 Academic Year The seminar will build upon the topics considered in the year 2019/2020. However, the progress of PhD projects necessitates concentration on more focused areas related to each of the projects. Therefore the seminars of the year 2020-21 will be mostly dedicated to specific subjects proposed by the of the participating PhD students. The main goal will be to expose the participants to the chosen aspects of the PhD projects in order to gain fruitful feedback and cross-fertilization of the ideas. However, to avoid to overly separation of the PhD projects each third seminar will be prepared jointly by all PhD students on the topic bridging all PhD projects. |
|
||
3700-ISDNK-SEMS8 |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zadaniem seminarium jest wymuszenie refleksji nad własną praktyką teoretyczną. Pytaniami głównymi będą: Jakie lektury wybieramy i dlaczego? Jak uzasadniamy stawiane tezy i w jakim trybie to robimy? Z czym i z kim się identyfikujemy i co to oznacza dla naszej tożsamości zawodowej? Cel seminarium zostanie osiągnięty w trzech krokach. Po pierwsze, podczas seminarium, każdy uczestnik wskazuje lekturę, która dla metodologii lub rozumienia podejmowanego przez niego zagadnienia, jest ważna lub paradygmatyczna. W trakcie pierwszej godziny seminarium rekomendująca tekst osoba broni twierdzeń i decyzji warsztatowych wybranego autora, pozostali uczestnicy zadają pytania krytyczne dotyczące podjętych wyborów. Po drugie, w trakcie kolejnej godziny seminarium dyskutowana będzie główna tezę stawiana w pracy doktorskiej. Nie chodzi o samo postawienie tezy. Jej treść jest znana do dawna. Chodzi o wymuszenie na Projektancie refleksji nad racjonalnością dokonanego wyboru. |
|
||