Literatura: |
José Álvarez Junco, Mater Dolorosa. La idea de España, Taurus, Madrid 2001
Bel Germa, España, capital París, Destino, Barcelona 2012
Bartolomé Bennassar, Historia de los españoles II, Crítica, Barcelona 1989
W. Callahan, La Iglesia católica en España, Critica, Barcelona 2002
El camino de la libertad tom 1-7, Planeta, Madrid 2008
La España de los nacionalismos y autonomías, Sigma, Madrid 2003
Miłkowski Tadeusz ,„La Polonia de los hermanos Kaczyński y la España de Zapatero: en las antípodas de la europeidad” , w: El cambio de la imagen mutua de Polonia y España después de la Transición, Instituto Cervantes
Tadeusz Milkowski, Kościół w społeczeństwie hiszpańskim XIX i XX wieku. Od mnichów na wojnie do wojny z mnichami, Oficyna Wydawnicza Leksem, Łask 2006
Miguel Payán, La historia de España a través del cine , Cacitel, Madrid 2007
V. Pérez Díaz, Powrót społeczeństwa obywatelskiego w Hiszpanii, Kraków 1996
Gabriel Tortella,El desarollo de la España contemporanea, Alianza, Madrid 2004
J, Tusell, El Aznarato Madrid 2005
J. Tusell, Dictadura franquista y democracia, 1939-2004, Barcelona 2005
Serial dokumentalny Transición TVE 2008
|
Efekty uczenia się: |
Student zna i rozumie
specyfikę przedmiotową i metodologiczną właściwą dla studiowanego kierunku, którą jest w stanie rozwijać twórczo i stosować w działalności profesjonalnej, terminologię z zakresu studiowanego kierunku na poziomie rozszerzonym
powiązania filologii iberyjskiej z innymi dziedzinami nauk humanistycznych i społecznych
podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej
zjawiska naukowe i kulturalne w Hiszpanii, a zwłaszcza ma pogłębioną wiedzę o powiązaniach nowych badań i trendów z zakresu studiowanego kierunku z innymi dyskursami humanistycznymi
terminologię, teorię i metodologię z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiów iberystycznych
współczesne dokonania ośrodków i szkół badawczych, obejmujące wybrane obszary dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiów iberystycznych
S1K_W01, S1K_W02, S1K_W03, S1K_W04, S1K_W05, S1K_W06
Student potrafi
wykorzystać nabyte umiejętności badawcze, obejmujące krytyczną analizę wytworów kultury i zjawisk społecznych Hiszpanii, syntezę różnych idei i poglądów, dobór metod i konstruowanie narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników, pozwalające na oryginalne rozwiązywanie złożonych problemów w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiów iberystycznych
samodzielnie zdobywać wiedzę w zakresie studiowanego kierunku i poszerzać umiejętności badawcze oraz podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania zdolności i kierowania własną karierą zawodową
wykorzystać nabyte umiejętności językowe w zakresie rozumienia i tworzenia tekstów ustnych i pisemnych z wykorzystaniem terminologii fachowej
S1K_U01, S1K_U02, S1K_U03
Student jest gotów do
współdziałania w grupie, przyjmując w niej różne role
S1K_K01
|
Zakres tematów: |
1.Ostatnie lata reżimu – zamach na Carrero Blanco.
2.Sytuacja społeczno-polityczna w momencie śmierci Franco.
3. Rząd Suáreza.
4. La Ley para la Reforma Política.
5. Referendum i legalizacja PCE.
6. Wybory i konstytucja 1978
7. Kryzys UCD i próba zamachu stanu.
8. Zwycięstwo PSOE.
9. Hiszpania autonomii.
10. Kryzys strukturalny hiszpańskiego systemu politycznego.
11-15. Konkretne kwestie wynikają z zainteresowań studentów, zwłaszcza tych, którzy przygotowują swoją pracę licencjacką o temacie związanym ze współczesną Hiszpanią.
|